Most dlouhý 1,4 kilometru tvoří zhruba stovka mostních oblouků. Už dnes je jasné, že čtrnáct z nich bude nutné kvůli špatnému technickému stavu zbourat a postavit znovu, uvedl ředitel stavby ze stavební společnosti Hochtief Martin Ředina. Zároveň stavební firma čeká na výsledky diagnostiky u dalších šesti oblouků, která rozhodne o tom, zda i je nečeká podobný osud.
Podle ředitele Stavební správy západ státní správy železnic Patra Hofhanzla se tak délka rekonstrukce, který se nyní nachází zhruba ve třetině, může o čtvrt roku protáhnout. Nově SŽDC předpokládá, že termín dokončení bude v lednu 2020. Toto datum ale ještě mohou ovlivnit výsledky výše uvedené diagnostiky problematických částí mostu.
Při obnově demolovaných mostních oblouků využívá stavební firma původní kameny, a pokud to není možné, jsou pro stavbu použity nové pískovcové bloky. Stavbu navíc komplikuje skutečnost, že se nachází v centru města, a je proto náročné koordinovat stavební práce tak, aby co nejméně rušily okolí stavby.
Rekonstrukce historického mostu z roku 1850 je součástí projektu na modernizaci trati do Kladna a s plánovaným železničním napojením pražského letiště. Hodnota celé stavby převyšuje 1,4 miliardy korun, necelou miliardu na rekonstrukci přispěje Česku EU prostřednictvím dotací CEF na propojení Evropy.