Pražskou železnici čekají opravy za miliardy. Dotknou se i mostů

  5:12aktualizováno  5:12
Cestování vlakem po Praze zkomplikují v příštích letech velká omezení. Správa železniční dopravní cesty chystá opravy dvou mostů přes Vltavu i modernizaci tratě přes Vršovice.

Generální opravou by měl projít také železniční most pod Vyšehradem | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Zatím poslední stavbou, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začíná plánovat, je rekonstrukce tratě z hlavního nádraží na Smíchov. Už začala hledat projekční firmu. „S ohledem na dobu nutnou k zajištění přípravy předpokládáme zahájení stavebních prací v roce 2021,“ řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Klíčovým místem rekonstrukce bude železniční most pod Vyšehradem. SŽDC nepočítá, že by se kvůli modernizaci tratě úplně pro vlaky uzavřel, současně ale nepředpokládá, že by se opravoval za provozu.

Mosty leží na trati spojující hlavní a smíchovské nádraží:

„Předpokládá se proto, že pro zajištění železničního provozu po co možná nejdelší dobu i během stavebních prací, se vysune mostní pole do boku mimo mostní pilíře a na jeho místo přijde mostní provizorium. V celém úseku se posléze předpokládá jednokolejný provoz,“ vysvětlil Ptačinský. Detailní postup má stanovit až projektová dokumentace.

Padly tak plány postavit most nový. „Přesný rozsah rekonstrukce bude dán podrobnou diagnostikou mostního objektu, která bude provedena v rámci zpracování přípravné dokumentace,“ dodal Ptačinský. Projektanti budou prověřovat i možnost trojkolejného provozu. Předpokládané náklady bez trojkolejného přemostění jsou 3,5 miliardy korun.

Už letos by měla začít rekonstrukce trati z hlavního nádraží do Vršovic a Hostivaře. SŽDC aktuálně zakázku na šestikilometrový úsek za 3,6 miliardy korun soutěží, součástí projektu je i velká modernizace vršovického nádraží.

Příští rok na jaře má začít opakovaně odkládaná rekonstrukce Negrelliho viaduktu na trati z Masarykova nádraží přes Vltavu do Bubnů a dál na Kladno nebo Kralupy nad Vltavou. Původně se mělo stavět už loni, SŽDC se ale nepodařilo získat některé pozemky nutné pro modernizaci. Aktuální plán počítá se zahájením stavby v dubnu příštího roku.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Ministr Kremlík se zbavuje odpovědnosti za mýto. Práce převedl na silničáře

Ministr dopravy Vladimír Kremlík se snaží zbavit zodpovědnosti za další kroky v problematické kauze českého mýta....

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Nekonečný spor o mýto. Kapsch opět narazil, ÚOHS nemusí řešit jeho námitky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se nemusí zabývat námitkami společnosti Kapsch proti mýtnému tendru....

Maročan vytvořil databázi přímých letů, cílí hlavně na digitální nomády

Maročan, cesta z Bali kvůli vízu a česká dopravní data. Tato překvapivá kombinace dala vzniknout vyhledávači Direct...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz