55 regionálních vlaků za sedm miliard korun koupí České dráhy od Škody

  12:08aktualizováno  14:14
České dráhy koupí od konsorcia Škoda Transportation-Škoda Vagonka až 55 vlaků přibližně za sedm miliard korun. Prvních 31 souprav se už začne vyrábět. V provozu by měly být na jaře 2021. Dopravce je využije na regionálních tratích. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě. Dráhy plánují i další investice do vozového parku.

Vizualizace nových vlaků Českých drah, které by se na pravidelných linkách měly objevit na jaře 2021. | foto: České dráhy

Objednávku společnosti rozdělily do dvou kontraktů. První z nich počítá s dodávkou 50 nízkopodlažních dvouvozových elektrických jednotek RegioPanter, které budou mít 140 míst k sezení. Dráhy přitom zažádaly o okamžitý začátek výroby 31 souprav, které by měly být hotovy za 25 měsíců. Používat je budou na linkách v Plzeňském, Karlovarském, Jihočeském kraji a na Vysočině.

Druhá smlouva zahrnuje pět patrových jednotek, které budou jezdit na trati z Ostravy do Frýdku-Místku, Frýdlantu nad Ostravicí a Frenštátu pod Radhoštěm. Vlaky s kapacitou 365 míst se budou skládat z celkem tří vozů a budou moci jezdit i na dosud neelektrifikovaných tratích.

Fotogalerie

„Nové vlaky nabídnou veškerý současný komfort, jako jsou bezbariérový nástup, klimatizované oddíly, wi-fi, elektrické zásuvky pro napájení elektroniky cestujících nebo dostatečně velké prostory pro cestování lidí na vozíku, přepravu kočárků, kol a v zimě lyží,“ popsal generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. 

Konsorcium společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka bylo jedním ze dvou uchazečů, kteří Českých drahám předložily nabídku nových vlaků. Neúspěšným zájemcem byla podle zdrojů ČTK španělská CAF. „České dráhy získávají špičkově vybavený a technologicky pokročilý vlak, který významně zvyšuje komfort cestování na našich regionálních železnicích,“ uvedl k první smlouvě prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina. Západoevropské standardy podle něj splňují také patrové vlaky nové generace.

České dráhy se i kvůli vyjednávání o nových kontraktech s kraji na zajištění regionální dopravy snaží postupně omladit svůj vozový park. Nedávno uzavřely kontrakt s konsorciem Siemens-Škoda na dodávku 50 klimatizovaných vozů pro expresní dopravu. V současné době navíc podnik vede soutěže na dodávku 90 expresních vagonů a dalších regionálních vlaků. Státní dopravce má do budoucna v plánu také investovat do nových lokomotiv.

České dráhy plánují v příštích letech investovat do rozvoje dopravy víc než 40 miliard korun, většina by měla směřovat právě do nákupu nových vlaků. Dráhy v prvním pololetí loňského roku hospodařily se ziskem 262 milionů korun, meziročně o 275 milionů Kč nižším.

Škoda Transportation, jejíž dceřinou firmou je mimo jiné i Škoda Vagonka, je česká strojírenská firma se sídlem v Plzni. Vyrábí zejména kolejová vozidla pro městskou dopravu a železnici a navazuje na historii závodů Škoda. Vlastíkem společnosti je finanční skupina PPF podnikatele Petra Kellnera. Předloni společnost vykázala tržby 11,8 miliardy korun a čistý zisk 712 milionů.

České dráhy představily nové menu na palubách svých vlaků:

Rekonstrukce vlaků od Škody se moc nepovedla:

Autoři: ,

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

VIDEO: Oslava na letišti. Korean Air létají z Prahy do Soulu již 15 let

Korean air přiletěl do Prahy

Je tomu již patnáct let, co na Letišti Václava Havla Praha s velkou slávou poprvé přistálo letadlo společnosti Korean...

Past na přetížené kamiony. První pokuty za tuny navíc padnou v červnu

Místostarosta Havlíčkova Brodu Libor Honzárek označil současnou dopravní...

Šest z deseti kamionů jezdí v Česku naložených více, než je povoleno. Jedno přetížené nákladní vozidlo přitom podle...

Boeing 737 MAX má opravený software. Ještě se musí vyzkoušet v ostrém letu

Boeing 737 MAX v barvách Travel Service

Americká společnost Boeing ohlásila dokončení vývoje vylepšeného softwaru pro letouny 737 MAX, jejichž provoz byl...

Najdete na iDNES.cz