Investorem je izraelská firma Housing & Construction, která dosud nemá s ministerstvem dopravy podepsanou smlouvu o stavbě celé dálnice D47 z Lipníku nad Bečvou na hranici s Polskem.
"Tento úsek se staví na základě před týdnem uzavřené smlouvy mezi ministerstvem dopravy a spojů a investorem a další smlouvy mezi investorem a zhotovitelem," zopakoval v Ostravě Schling. Zhotovitelem je firma ODS-Dopravní stavby Ostrava a úsek v hodnotě téměř 700 milionů korun má dokončit v roce 2005.
Smlouva na celou dálnici by podle ministra dopravy Jaromíra Schlinga mohla být podepsána v červnu po souhlasu vlády. Pokud spolupráce padne, Izraelci přeúčtují náklady státu samostatně.
Na základě původního usnesení vlády mělo být investorem stavby Ředitelství silnic a dálnic. Kabinet však musel rozhodnutí změnit, protože už loni na jaře vyzval Housing & Construction k výstavbě celé dálnice v rámci pilotního projektu soukromého financování výstavby dálnic v Česku.
Podle stínového a zároveň bývalého ministra dopravy Martina Římana (ODS) vzbuzuje účast Izraelců na stavbě před podpisem dohody pochybnosti. "Smlouvu se státem vláda dosud neodsouhlasila, zůstávají nedořešené otázky a přesto se začne stavět za účasti této firmy," podotkl. Divná podle něho je i snaha vlády uzavřít miliardový kontrakt několik dnů před volbami.
"Jsou lidé, kteří, ač byli svého času ministry dopravy, pro ostravskou dálnici ani pro dopravu nic neudělali," kontroval z Ostravy premiér Zeman.
Premiér Miloš Zeman a ministr dopravy Jaromír Schling poklepali 28. května 2002 v Ostravě na základní kámen prvního úseku severomoravské části dálnice D47. |
Premiér Miloš Zeman a ministr dopravy Jaromír Schling poklepali 28. května 2002 v Ostravě na základní kámen prvního úseku severomoravské části dálnice D47. |
Premiér Miloš Zeman a ministr dopravy Jaromír Schling poklepali 28. května 2002 v Ostravě na základní kámen prvního úseku severomoravské části dálnice D47. |