Vyjádření společnosti se dosud nepodařilo získat. Zakázku na stavbu dálnice z Lipníka na Bečvou do Ostravy získala od vlády bez výběrového řízení izraelská společnost Housing&Construction. (O potížích se smlouvou s Izraelci čtěte zde)
Podle neoficiálních informací nebylo ministerstvo s prací poradenské firmy spokojeno. Zejména se vedení resortu nelíbila kritika rozhodnutí vlády i různá vyjádření v tisku, která projekt zpochybňovala. Firma například uváděla, že dálnici lze postavit o zhruba 15 miliard levněji než nyní uváděných téměř 50 miliard korun.
Poradce by měl získat za své služby téměř 60 milionů korun. "Ministerstvo zatím všechny splátky uhradilo. V současnosti jejich služby nejsou využívány," dodal Prokeš.
Vláda zatím návrh realizační dohody s izraelskou firmou neschválila a znovu se jí bude zabývat do konce května. Kabinetu se například nelíbilo, že smlouva neobsahuje maximální částku stínového mýta splatného v jednotlivých letech a rozložení rizik.
Už ve středu 15. května by měl kabinet revokovat své usnesení, podle kterého má 28. května začít společnost ODS-Dopravní stavby Ostrava začít stavět úsek Ostrava- Rudná-Hrušov. Ke stejné stavbě totiž již před tím stát vyzval izraelského investora.
Stavba dálnice metodou soukromého financování by měla v současné hodnotě stát 49,8 miliardy korun včetně pětimiliardové rezervy na změnu projektu. Stát by měl během 30 let, kdy bude Housing&Construction dálnici stavět a provozovat, zaplatit na šedém mýtném 138,3 miliardy korun. To znamená s pětiletým odkladem splátek 5,5 miliardy ročně. Z toho investor zaplatí na daních asi 16 miliard korun. Dálnici v odhadované hodnotě 42 miliard by měl v roce 2032 předat státu.