Tři dny ve vlaku - test Českých drah
Konkurence Českým drahám pomohla k lepšímu, říká reportér iDNES.cz
České dráhy už nejsou pro smích, říká reportér iDNES.cz, který v rámci test od úterý do čtvrtka vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2 976 kilometrů. Stejný...
TŘI DNY VE VLAKU: Výsledek testu - České dráhy už nejsou pro smích
Černá díra, Času dost...a také České dráhy. To vše se skrývá pod zkratkou ČD. V uplynulých třech dnech jsem vystřídal 45 vlaků, v nichž jsem strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2976...
TŘI DNY VE VLAKU: Toalety. Místo, kde umí České dráhy hodně překvapit
Mám za sebou téměř padesát různých vlaků. Kdyby jel někdo se mnou celou cestu, posílal by mě nejspíš už na návštěvu urologa. V každém vlaku jsem totiž navštívil toaletu. A nestačil jsem se divit.
TŘI DNY VE VLAKU: Drážní logika. Pomalejší a horší vlak = dražší lístek
Vyznat se v tarifech Českých drah je často náročný úkol i pro jejich zaměstnance. Dopravce sice za poslední roky zpřehlednil nabídku, současně ale stále více rozlišuje mezi svými cestujícími. Ovšem...
TŘI DNY VE VLAKU: Lesk a bída nočních spojů. Čtyři hodiny pod zářivkou
Nočních vlaků ubývá, po Česku se skoro v posteli na kolejích ani nesvezete, pokud nejedete dál za hranice. Na své cestě jsem prožil už druhou noc ve vlaku. Jsem rád, že i poslední.
TŘI DNY VE VLAKU: Vlak pro pár lidí aneb za co se utrácí peníze
Do elektrického vlaku City Elefant se vejde až 310 sedících cestujících, ale od Studénky je výrazně prázdnější. Důvod je jednoduchý: jezdí po úplně zbytečné trati postavené za tři čtvrtě miliardy...
TŘI DNY VE VLAKU: Miliardy zadlužily a omladily České dráhy
Jestli je v něčem velmi dobře patrný rozdíl ve službách Českých drah před pěti lety a teď, jsou to především samotné vlaky. Redaktor iDNES.cz testující ČD během jízd 25 vlaky zatím narazil na jedinou...
TŘI DNY VE VLAKU: Honba za zásuvkami i noční dotaz na zoo
Tady? To fakt ne, odvětí pobaveně na můj dotaz průvodčí v rychlíku z Havlíčkova Brodu do Brna na můj zjevně naivní dotaz, zda je ve vlaku složeném z celkem obstojných vozů i nějaký vagón se zásuvkami.
TŘI DNY VE VLAKU: Nejlepší byznys na železnici mají letos autobusy
Rekordní objem výluk komplikuje situaci Českým drahám, přináší však zajímavé zisky hlavně autobusovým dopravcům. Poptávka po náhradních autobusech je letos tak vysoká, že České dráhy musí často...
TŘI DNY VE VLAKU: Češi rezignovali na to, že projíždějí staveništěm
Rezignace, smíření. Tak nejčastěji mluví cestující o zpožděních a výlukách, kterým musí letos čelit na kolejích. Výluky jsou zátěží pro cestující i dopravce, zejména České dráhy. Své zážitky z...