Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Češi během pandemie změnili styl oblékání i velikost, vyplývá z průzkumu

Módní e-commerce v důsledku zavřených obchodů zažívala svůj obrovský růst a Češi museli změnit nejen styl nakupování, ale také oblékání. Formální oblečení vyměnili za pohodlné teplákové soupravy a podle průzkumu Fashion Research také 39 procent Čechů změnilo svou velikost.
ilustrační obrázek

ilustrační obrázek | foto: Zalando

Lockdown a zavřené obchody hlavně s módním oblečením přinutily i nové segmenty populace sáhnout po e-shopech, ať už sháněly sezonní oblečení nebo něco příjemnějšího na sebe.

„Celých 68 procent Čechů změnilo v pandemii styl oblékání. Ženy oblékly legíny, muži tepláky a mikiny. Obě pohlaví se pak shodují na teniskách,” uvádí Kristýna Rakovská, brand manager Glami. 

Kromě oblečení byl zasažený celý segment spojený se svatbami. Což se teď s rozvolněním postupně mění a tyto prodeje se opět zvedají. „Zajímavé bude sledovat, zda se trend tepláků udrží. Už teď je jasné, že vzhledem k omezeným možnostem a zároveň i vlivem špatného počasí budou chtít Češi trávit během léta čas venku. Proto očekáváme, že posílí poptávka po sportovním oblečení,“ dodává ředitel společnosti Zoot Milan Polák.

Jaké kousky jste za posledních 12 měsíců nosil(a) nejvíce a zároveň jste si...

Podle průzkumu Fashion Research se Češi v roce s koronavirem rozdělili na tři skupiny: 32 procent zákazníků nakupovalo módu více než předtím. K nákupům je přivedly slevy a udělali si z nich koníčka pro zahnání lockdownové nudy. Celých 46 procent Čechů pak nakupovalo méně, hlavně z důvodu, že neměli oblečení kam nosit. Na druhém místě uváděli respondenti nedostatek peněz. Každý pátý nakupoval beze změny.

Během posledních 12 měsíců ovlivněných koronavirem jsem nakupoval(a) módu

Pandemická kila změnila i velikost

Zajímavé je, že 39 procent zákazníků během pandemie změnilo velikost oblečení, kterou standardně nakupují. Takzvaná pandemická kila, o kterých se mluví v souvislosti s lockdowny a nedostatkem pohybu po celém světě, tak mohou být důvodem, že 29 procent Čechů nakupuje větší kousky. „Na druhou stranu 10 procent respondentů sahá po menších velikostech a 59 procent respondentů se koronavirus – co se váhy týče – nijak nedotknul,” přibližuje Rakovská.  

Prioritami, které měli Češi před rokem a zůstaly jim dodnes, jsou rychlé doručení a doprava zdarma. Za zmínku stojí dle brand managerky Glami také fakt, že se Češi naučili platit bezkontaktně: „Platbu hotovostí na dobírku už preferuje jen 10 procent oproti loňským 24 procentům.”

Co se pro vás v loňském roce stalo tím nejdůležitějším aspektem při nákupu...

A kromě plateb si Češi uvědomují, že i kvalita je velmi důležitá. A tak 16 procent z nich přesedlalo na vyšší kvalitu, aby jim zboží vydrželo déle a naopak 10 procent z nich muselo kvůli nedostatku financí sáhnout po horším materiálu a kvalitě.

Změnila se ve výsledku kvalita vámi zakoupeného módního zboží během roku s...

Udržitelnost proniká i do módy

Během celého roku lze pozorovat změnu životního stylu, velmi úspěšné jsou basic styly a loungewear a to především z biobavlny. „Během lednového uzavření jsme představili tzv. tašky s překvapením, které obsahovaly produkty vybrané a zabalené našimi zaměstnanci. Nyní zákazníci nakupují především výrobky v udržitelné kvalitě z nové kolekce,“ dodává Hana Mayerová z C&A.

I další módní značky potvrdily, že se zákazníci více zajímají o původ oblečení. Mezi zákazníky Zalando lze vypozorovat trvající, avšak čím dál tím silnější ohled na udržitelné zboží i postupy. 

„Zaznamenali jsme, že 34 procent z nich věří, že se udržitelnost během pandemie stala důležitější a přibližně 58 procent poté uvádí, že je pro ně nezbytné, aby sami vliv na udržitelnost v módě měli. V návaznosti na tento trend jsme zaznamenali více než dvojnásobný růst, nyní již 50 procent v rámci podílu našich aktivních zákazníků, kteří nyní nakupují udržitelnější zboží,“ potvrzuje vedení společnosti Zalando.

Další změnou v chování a prioritách, která během pandemie nastala, je zvýšená popularita tzv. vyklízení skříní. Ta se následně projevila u zákazníků Zalanda, kteří během jednoho měsíce od spuštění kategorie Pre-owned zaslali více než 100 tisíc vytříděných položek. 

„Dále jsme také zaregistrovali, že významným aspektem se pro zákazníky nově stala hodnota, cena a dlouhá životnost u oděvů. Přibližně 71 procent zákazníků zainvestovalo v průběhu pandemie do kusů vyšší kvality, a to i přes celkové značné zvýšení cenové citlivosti,“ doplňuje Zalando.

Autor:

Francouzští pekaři upekli rekordní bagetu, snědli ji bezdomovci

  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu

11. května 2024

Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...

Knihovny věcí jsou stále populárnější. Potěší planetu i peněženku

12. května 2024

Obavy z koupě jen občas využívaného či drahého zboží zkoušejí nově řešit takzvané knihovny věcí....

Horečka kolem birkinek pro mileniály trvá, vznikla i háčkovaná verze kabelky

12. května 2024

Kabelka ve tvaru půlměsíce, kterou někteří nazývají „Birkinkou pro mileniály“ a jiní ji zase...

Panenská příroda za sedm miliard. Šest tisíc hektarů Arktidy je na prodej

12. května 2024

V daleké Arktidě se na trhu objevil pozemek o velikosti Manhattanu za 300 milionů eur (7,48...

Kabely jsme schovali do bambusu. Berlín vládne trendu balkonových solárů

12. května 2024

Obyvatelé největšího německého města mají otevřenou cestu k novému využití sluneční energie. Stojí...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...