Lidé si během pandemie zvykli na online nákupy potravin, ovšem pak se znovu vrátili do kamenných obchodů. Jak se bude trh vyvíjet, co bude trendem?
I když se na trhu pohybuje několik online supermarketů, nemusíme je brát jako konkurenci. Český trh s potravinami je velký. Má hodnotu 300 až 500 miliard korun ročně. A všichni online hráči si z něj ukrajují stále jen malé jednotky procent. Myslím, že trend bude jiný. Na nákup potravin na internetu se bude brzy spoléhat většina běžných domácností – každá z jiného důvodu a v jiném množství. Bude jen otázkou, jaké příležitosti se pro online nákupy objeví. Pro někoho tím důvodem může být třeba nemoc, péče o staršího člena rodiny, nedostatek času, pro jiného pohodlnost nebo slevové akce.
Situace bude složitější. Na druhou stranu jsem optimista a věřím, že příští rok nebude tak hrozný, jak se všude píše.