Šéf Košíku Ivan Utěšil | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Expanze do regionů je nyní smysluplnější než zahraničí, říká šéf Košíku

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Online supermarket Košík razí novou strategii. Spojil se s dalším silným hráčem na trhu a díky Makru bude rozvíjet své aktivity hlavně v Česku. Expanze do zahraničí se tak odkládá „Náš cíl je nabízet naše služby každé domácnosti, i v těch nejmenších vesnicích v zemi,“ říká v rozhovoru ředitel Ivan Utěšil.

Lidé si během pandemie zvykli na online nákupy potravin, ovšem pak se znovu vrátili do kamenných obchodů. Jak se bude trh vyvíjet, co bude trendem?
I když se na trhu pohybuje několik online supermarketů, nemusíme je brát jako konkurenci. Český trh s potravinami je velký. Má hodnotu 300 až 500 miliard korun ročně. A všichni online hráči si z něj ukrajují stále jen malé jednotky procent. Myslím, že trend bude jiný. Na nákup potravin na internetu se bude brzy spoléhat většina běžných domácností – každá z jiného důvodu a v jiném množství. Bude jen otázkou, jaké příležitosti se pro online nákupy objeví. Pro někoho tím důvodem může být třeba nemoc, péče o staršího člena rodiny, nedostatek času, pro jiného pohodlnost nebo slevové akce.

Situace bude složitější. Na druhou stranu jsem optimista a věřím, že příští rok nebude tak hrozný, jak se všude píše.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se