- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pěkná reportáž o této, bohužel už zaniklé části Severozápadní dráhy. Na jízdu po této trati přes její průmyslovou Vysočanskou a Libeňskou část se nedá zapomenout. Už nikdy neuvidíme to, co jsme měli možnost vnímat cestou když jsme míjeli naplno v provozu například části Kolbenky...
Zbořit tak nádhernou stavbu je fakt šílenost...
Tragický osud těšnovského nádraží je jasným důkazem zatemněnosti tehdejších soudruhů.
Jo, toho mostu přes Rokytku jsem si v terénu všimnul, je blízko minipivovaru Kolčavka. Těšnovského nádraží je asi největší škoda, ale škoda je taky zastávky Praha - Královské Vinohrady nebo stanice Praha - Vyšehrad.
Díky moc. Parádní fotky, člověk, když vidí tu Palmovku a jak v ulici Na Žertvách jezdil vlak...
Ve své podstatě je nejvíce neuvěřitelné, že na tom přejezdu v Zenklově to jezdilo ještě za doby, kdy byl člověk už na světě...před 35 lety...
Někdy mám takové "snílkovské" období o cestování časem, kdy by člověk byl ve "vzduchové bublině" aby nemohl zasahovat do dení v té době, ale zažil by třeba Prahu první republiky nebo třeba šedesátá, sedmdesátá léta...
Jo, ja si to take pamatuju, dokonce byla na Palmovce tramvajova smycka a krizeni pres trat bylo jednokolejne,... most pres rokytku pamatuju, chodili jsme tam po kolejich, za usedlosti balabenka, dnes uz zborena, na jejim miste je benzinka a silnicni most, byla odbocka do byvaleho lihovaru...
Jeste zajimavejsi jsou stopy po trolejbusech, ve Freyove ulici jsou jeste sloupy, nekde i s napinacimi lany a pod mostem trate jsou jeste srouby po izolacnich deskach, drive i patrne stopy po tykadlech vyskrabnute do omitky...
Co uz nepamatuju, ale muselo byt zajimave, bylo urovnove krizeni trolejbusu a elektrifikovane trati na Krejcarku...
No a zároveň s rušením trati se ve stejné trase plánovalo metro... Velmi ekonomické...
Podle frekvence spojů si myslím, že nebyla škoda trať na Těšnov zrušit. Ale zbourat tak architektonicky nádherné nádraží Těšnov byla od příslušných úřadů prostě zhovadilost prvního řádu.
jsem zmatená - poslední vlak tu měl jet 1972, tak co ty fotky z 80-tých let?
To bude ukončením pravidelné dopravy.
Uvedený trakční sloup nikdy nebyl stožárem vjezdového návěstidla. To by mě zajímalo, kde jste vzali tuto informaci??
"Trakční sloup" - to jako někdo tahal vlaky sloupem, jo?
Moc pěkné video :-) a je fajný, že Jakub Vrána jej natočil. Jeho otce M. Vránu znám velice dobře když jsem jezdil do jižních Čech na tábor.
Koukám, že od dvou komerčních televizí jsou ruce dány pryč a dělá se pro serióznější iDNES.cz pro kolegu je to moc dobrá zpráva zajímá se o MHD.