Diskuze

ZANIKLÉ TRATĚ: Po stopách těšnovské dráhy do centra Prahy

V prvním dílu seriálu Zaniklé tratě zamíříme asi na nejznámější dráhu s pohnutým osudem. Jednokolejná spojnice pražských Vysočan a Těšnovského nádraží byla součástí Rakouské severozápadní dráhy. Provoz byl zahájen 4. října 1873. Poslední vlak pak odjel z Těšnova 1. července 1972.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pěkná reportáž o této, bohužel už zaniklé části Severozápadní dráhy. Na jízdu po této trati přes její průmyslovou Vysočanskou a Libeňskou část se nedá zapomenout. Už nikdy neuvidíme to, co jsme měli možnost vnímat cestou když jsme míjeli naplno v provozu například části Kolbenky...

2 0
možnosti

M20a38r32e55k 56T35ů17m93a

7. 11. 2017 14:07

Zbořit tak nádhernou stavbu je fakt šílenost...:-(

7 0
možnosti

V84í53t 81M72r97h30a37l

7. 11. 2017 10:20

Tragický osud těšnovského nádraží je jasným důkazem zatemněnosti tehdejších soudruhů.

7 0
možnosti

Jo, toho mostu přes Rokytku jsem si v terénu všimnul, je blízko minipivovaru Kolčavka. Těšnovského nádraží je asi největší škoda, ale škoda je taky zastávky Praha - Královské Vinohrady nebo stanice Praha - Vyšehrad.

4 0
možnosti

Díky moc. Parádní fotky, člověk, když vidí tu Palmovku a jak v ulici Na Žertvách jezdil vlak...

Ve své podstatě je nejvíce neuvěřitelné, že na tom přejezdu v Zenklově to jezdilo ještě za doby, kdy byl člověk už na světě...před 35 lety...

Někdy mám takové "snílkovské" období o cestování časem, kdy by člověk byl ve "vzduchové bublině" aby nemohl zasahovat do dení v té době, ale zažil by třeba Prahu první republiky nebo třeba šedesátá, sedmdesátá léta...

13 0
možnosti

Jo, ja si to take pamatuju, dokonce byla na Palmovce tramvajova smycka a krizeni pres trat bylo jednokolejne,... most pres rokytku pamatuju, chodili jsme tam po kolejich, za usedlosti balabenka, dnes uz zborena, na jejim miste je benzinka a silnicni most, byla odbocka do byvaleho lihovaru...

Jeste zajimavejsi jsou stopy po trolejbusech, ve Freyove ulici jsou jeste sloupy, nekde i s napinacimi lany a pod mostem trate jsou jeste srouby po izolacnich deskach, drive i patrne stopy po tykadlech vyskrabnute do omitky...

Co uz nepamatuju, ale muselo byt zajimave, bylo urovnove krizeni trolejbusu a elektrifikovane trati na Krejcarku...

2 0
možnosti

J40a68n 39Č73e43k33a59l

6. 11. 2017 10:56

No a zároveň s rušením trati se ve stejné trase plánovalo metro... Velmi ekonomické...

0 1
možnosti

Podle frekvence spojů si myslím, že nebyla škoda trať na Těšnov zrušit. Ale zbourat tak architektonicky nádherné nádraží Těšnov byla od příslušných úřadů prostě zhovadilost prvního řádu.

10 0
možnosti

K čemu by se to používalo?

0 8
možnosti

jsem zmatená - poslední vlak tu měl jet 1972, tak co ty fotky z 80-tých let?

0 0
možnosti

To bude ukončením pravidelné dopravy.

2 0
možnosti

Uvedený trakční sloup nikdy nebyl stožárem vjezdového návěstidla. To by mě zajímalo, kde jste vzali tuto informaci??

0 0
možnosti

"Trakční sloup" - to jako někdo tahal vlaky sloupem, jo?

0 4
možnosti

Moc pěkné video :-) a je fajný, že Jakub Vrána jej natočil. Jeho otce M. Vránu znám velice dobře když jsem jezdil do jižních Čech na tábor.

Koukám, že od dvou komerčních televizí jsou ruce dány pryč a dělá se pro serióznější iDNES.cz pro kolegu je to moc dobrá zpráva zajímá se o MHD.

0 0
možnosti