Nejsledovanější byl v roce 2021 hned první díl z legendárního Posázavského pacifiku. Trať přes Vrané nad Vltavou do Čerčan využívali a stále využívají trampové a výletníci. Z pravidelného vlaku společnosti KŽC Doprava jsme sledovali mohutný tok Vltavy i romantický kaňon Sázavy. Projeli jsme nespočet tunelů a přejeli také nejvyšší železniční viadukt u nás.
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvI druhé nejsledovanější video bylo ze středních Čech. Jeli jsme po Rakovnicko-protivínské dráze, historické trati z roku 1875. Vydali jsme se na jih skrz tajemné a znovuobjevované Brdy a také kolem někdejších příbramských uranových dolů. Motorovým rychlíkem Arrivy jsme projeli část tratě 200 z Berouna do Březnice.
Na co zírá mašinfíra
Sledovat další díly na iDNES.tvStřední Čechy nám byly letos asi osudné, video na třetí příčce pochází opět odtud. Zabili jsme tehdy dvě mouchy jednou ranou. Jednak jsme se projeli ikonickou sovětskou lokomotivou řady T679, zvanou Sergej, která je v majetku Českých drah, jednak jsme ji vyzkoušeli na legendární Buštěhradské dráze z roku 1871 mezi Rakovníkem a Prahou Libní. A aby těch unikátů nebylo dost, z pražského Negrelliho viaduktu jsme odbočili na takzvaný karlínský spojovací viadukt, na který byste se s osobním vlakem asi jen tak nedostali.
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvTeprve čtvrté nejoblíbenější video nás vyvedlo někam dál. A jednalo se rovnou o speciální díl. Podívali jsme se, jak vypadala slavná Podkrušnohorská magistrála před téměř 20 lety. Mezi Karlovými Vary a Kláštercem nad Ohří jsme se projeli ještě bez trakčního vedení a vlevo. Unikátní záběry natočil v červnu 2004 bývalý strojvedoucí Jindřich Nový.
Na co zírá mašinfíra
Sledovat další díly na iDNES.tvA do Top 5 se dostala i jedna moravská trať, konkrétně horská trať v Jeseníkách. Projeli jsme se po dráze, která začíná přímo pod úbočím jejich nejvyšší hory, Pradědu. Těžce ji poškodily povodně v roce 1997 a stát ji chtěl zrušit. Naštěstí se ozvaly soukromé firmy, které zajistily jak opravu, tak provoz. Motorovým vozem GW Train Regio řady 816 jsme se projeli z Vrbna pod Pradědem do Milotic nad Opavou.
Na co zírá mašinfíra
Sledovat další díly na iDNES.tvI v roce 2022 bude náš seriál pokračovat. Těšit se můžete třeba na jízdu do liduprázdných Rychlebský hor, stoupání ze Železného Brodu do Tanvaldu nebo krásnou jihočeskou trať s málo známými kamennými viadukty.