- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi uz to nikdo nebude cist, ale kdyby nahodou. Na Brenneru (A13) plati nova regulace dopravy. Pri kolone je zakazano sjet z dalnice a jet po stare silnici. Pokuta za poruseni je 60€.
Ne. U nas nemame brenerske prusmyky a jim podobné.
Jeďte na skútru ušetříte a je to úžasný zážitek !
Kéž by mi něco letělo z Liberce do Žitavy, ideálně kdyby to přistávalo rovnou u Rewe
V případě, že chystáte cestu k moři tak ideální je cestovat mimo hlavní sezónu a to buď před a nebo po ní. Za prvé ušetříte čas, peníze a budete v klidu. Pravdou ovšem je, že se třeba nevykoupete já byl ve španělském Blanes od 14.6. do 23.6. a bohužel žiletké moře. Za to návštěva měst Barcelony, Gerony, Tarragony, Besalú fantastická a nejkrásnější to bylo na Montserratu. Do Itálie už nikdy!
Při cestě přes Rakousko doporučuji malou odbočku a projet si Großglockner Hochalpenstraße (poplatek 35 €). Opravdu krásná příroda.
Přidám pár postřehů cca 3 týdny zpět. PHM v Německu = 1,5€, sever Itálie = 1,7 - 1,8€, jih Itálie kolem 1,.6€. Cestou je poměrně dost rozkopaný Brennerský průsmyk a je tam z velké části rychlost omezena na 60 km/h. Obchvat kolem Mnichova bývá ucpaný téměř nonstop - stále je ve výstavbě je tam omezení na 3+3 jízdní pruhy. Kolonu jsme stáli cca hodinu. Zpět jsme jeli přes Garmisch a pokud někomu nevadí klikaté horské silnice a vesnice, tak vzhledem k rychlostnímu limitu 100 km/h na okreskách v Rakousku i Neměcku je to celkem pěkné svezení. Jen je to trochu klikaté a do kopce z kopce.
Jinak pokud v Itálii můžete dálnici využít, tak to určitě udělejte i za poplatek. Ty SS jsou poměrně dost rozbité, hlavně v horských úsecích a rychlost bývá často omezena na 70 km/h. S tou si sice místní hlavu nelámou, ale pokud vás jako cizince policie změří, tak vám domů přijde celkem tučný pozdrav. Infrastruktura čerpacích stanice mimo dálnice je velmi sporadická, nicméně na 100km vždy nějakou pumpou najdete a automatické tankování kartou, případně za hotové je bez problému. Stojany se dají přepnout do ENG, DE, FR apod. (čeština samozřejmě chybí). Přes nájezd kolem 5000km jsme nikde neměli žádný problém s PHM, mýtem, platební kartou apod.
Takže šťastnou cestu a kolečkama dolů,
Důvody proč jsou paliva v Itálii dražší jsou ty, že jsou tam poplatky za válku v Habeši, neštěstí při nějakém sesuvu (myslím že je to asi 8 poplatků) a tyto ceny (centy) jsou buď fixní a nebo procentní, a právě ty dělají rozdíl mezi AT/DE cenou a cenou v IT. Základní cena je stejná.
Radši tedy zaplatím vyšší cenu v Itálii, než cenu v ČR, kde vím, spotřební daň (ta je i v Itálii) nejde na opravu silniční infrastruktury, ale na populistické sliby právě toho kde je u koryta.
cenny pohonnych hmot v Italii jsou hodne vysoke, navic nafta je jeste drazsi nez benzin . S vyhodou je nacerpat nekde za Innsbruckem jeste za rakouske ceny . Na zacatku brennerska dalnice v prusmyku a na jejim konci pod Lago di Garda jsou velka outletova centra pro nakupy. Nejak zvlast vyhodna ale zase nejsou. Zato na odpocivadlech Autogrill jsou v prodeji darkova a turisticka baleni vina , pri trose stesti lze koupit dobra vina za 30% ceny, co stoji v CR. Na odpocivadlech by si mel alespon ridic dat vzdy kavu (velmi casto dobre az vynikajici kvality), cena zhruba 1,50 eura, lahudkou je mrazena kava asi za 2,20, nemaji ji ale na kazdem odpocivadle. Jinak pro majitele starsich navigaci pri ceste mezi Bolognou a Florencii dojde k uleku, protoze se Autostrada dei Sole A1 deli na dve vetve : Direttissima a Panoramica. Direttisima je rychlejsi, vede ale vice tunely a ma mne vyjezdu. Spojuji se zase pred Florencii. Cena za pouziti je stejna u obou
Je zajímavé, že roční dálniční známka v Rakousku je o dost dražší než naše, zato desetidenní je tam levnější. U nás obíráme turisty více.