Diskuze
Cesta až ke kráteru Etny zadarmo. Jen vědět, jak na to
Děkujeme za pochopení.
voki
Já bych to tak nehrotil
.. byli jsme na Etne v cervnu 2006. Dojeli jsme vecer autem na parkoviste (1500mnm - asi v pulce vysky od more), prespali a jeste kdyz byl ráno chladek, tak jsme si vysli uplne v pohode sjezdovku i trasu autobusu pesky, bylo asi tak deset dopoledne kdyz jsme byli na vrcholu a cele si to tam prochodili a pesky zas na parkoviste dolu i v tom horku se dalo zvladnout.. pekny vylet, ale 15 Eu za lanovku (600m) + 15 Eu (3km) za bus bych jim nedal. Musi se ale vyjit rano kdy neni jeste takove vedro..
marek
Byl jsem v zimě 1998
u hlavního i bočního kráteru, který tehdy zrovna soptil - byl to jeden z největších zážitků mého života. Etna je fantastické místo, pevně věřím, že se tam ještě podívám.
Schmouddle
Edna :o)
V létě 2007 jsme tam byli taky, podařilo se nám vylézt až na vrchol,
Každopádně není pravda že průvodci mluví jen italsky, my jsme si zaplatili z jihu lanovku i autobus a na konci byl v ceně okruh kolem bočního kráteru s průvodcem v angličtině, celkem cca hodina výkladu kde jsme se leccos dozvěděli.
Když jsem se průvodce ptal, jestli se může na vrchol, řekl že buď ať si zaplatíme průvodce a ten nám ukáže zajímavá místa nebo můžeme jít sami ale ať dáme pozor a chodíme jen po stezkách a jsme zpět do pěti hodin odpoledne. Tak jsme šli po té silnici cca 3km a pak prudkým stoupákem po kotníky v sopečném prachu přímo ke kráteru.
Ke kráteru jsme dorazili ze západní strany, kde je přechod více pozvolný (jižní strana je roztrhaná a prudká).
Pokud tam někdy půjdete, k uvedené výbavě doporučuji ještě více vody, roušku, sluneční brýle a pokrývku hlavy.
Tomáš Flaška
Re: Edna :o)
Průvodci se tedy asi zlepšili. My jsme to po dřívějších zkušenostech už ani nezkoušeli. Ten přístup ze západní strany potvrzuji. To byla i naše cesta. A právě po té jižní straně prováděla ona organizovaná skupina suchý sjezd. A připojuji se i k doporučení na doplnění výbavy.
Pavel
hodně odlišné zkušenosti
Na Sicílii jsem byl v roce 1994 a minimálně tehdy to vypadalo na Etně jinak. K dopravě pod vrchol jsme využili speciálně převodovaný autobus, který si nechali Italové vyrobit pouze pro dopravu na Etně. Autobus nás dovezl nějakých 300 metrů (vzdálenost ne výškový rozdíl !!) od hrany jednoho z kráterů, což bez problému došli i důchodci, byť v té výšce už byl cítit lehce řidší vzduch. Cenu si nepamatuji, ale nebyla nijak závratná, protože většina našeho zájezdu si cestu na vrchol zaplatila, byť jinak si většina lidí vezla jídlo z Čech.
Výhled byl v podstatě nulový, ale vrchol obřího, stále činného vulkánu stál za to.
Jinak nevěřte autorovi, že jediným cílem Italů je vydělat na turistech. Etna je skutečně nebezpečná, protože to není jednoduchý kopec, ale mimořádně rozlehlé území jednotlivých kráterů a lávových svahů. Je velmi jednoduché zde zabloudit, zvlášť za špatného počasí. Terén je navíc rizikový.
Etna stojí za to, ale nešetřete a raději si zaplaťte za průvodce.
Bill
Re: hodně odlišné zkušenosti
Já byl na Sicílii v létě 2006. Tehdy koncem července se z ní vylévala láva, takže jsme na vrchol nešli. Ale jinak jsme Sicílii projeli kromě té jihozápadní části vcelku dost
Vít
byl jsem tam taky :-)
Já jsem byl u kráteru Etny už v roce 1969, heč
martensky
Re: byl jsem tam taky :-)
a ja tam budu pristi tyden, héééč:)
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Už toho máme dost! Jak se populární destinace perou s přemírou turistů
Velké pokuty za prkotiny, deklasování turistů na chodící peněženky, vytváření organizovaného...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rekordní jeskyně světa. V unikátním žebříčku je zastoupené i Česko
Po celém světě bychom napočítali více než 1 200 veřejnosti přístupných jeskyní, které ročně...
Dálková trasa pro odvážné. Češi jako první prošli Greater Patagonian Trail
Jako první na světě úspěšně dokončili dálkovou pěší trasu Greater Patagonian Trail. V obtížných...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na co zírá mašinfíra: S chebským Hurvínkem po nejzápadnější trati v Česku
Dnes se svezeme po nejzápadnější dráze v České republice. Kdysi vedla až do Německa, od roku 1945...
ZANIKLÉ TRATĚ: Vlečku do Terezína stavěli vězni ghetta, vozila je na smrt
Seriál Devětasedmdesátý díl zaniklých tratí se bude věnovat snad jediné dráze u nás, která neměla nikdy...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Dálková trasa pro odvážné. Češi jako první prošli Greater Patagonian Trail
Jako první na světě úspěšně dokončili dálkovou pěší trasu Greater Patagonian Trail. V obtížných...
Očima šotouše: vyberte nejkrásnější fotografii Karkulky nebo Rosničky
Dubnové kolo naší fotografické soutěže Očima šotouše pro všechny milovníky železnice jsme tentokrát...
Prodej podkrovního bytu 3+KK v centru města Hodonín, Prodej byt 3+KK, Hodonín, okres Hodonín
Národní třída, Hodonín
3 900 000 Kč