Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Škoda Yeti je rychlejší než ferrari a užitečnější než maybach, zjistili Britové

aktualizováno 
Škoda si může gratulovat. V aktuálně vysílané sérii Top Gear se totiž Jeremy Clarkson rozhodl otestovat yetiho a malé SUV z Mladé Boleslavi si vedlo dobře. Ve všech testech bláznivého novináře uspělo a ještě pobavilo tisícovky diváků.

Škoda Yeti GreenLine | foto: Škoda Auto

Velkou vypovídací schopnost testy Top Gearu sice nemají, ale tento pořad je v motoristickém světě pojem. I když Jeremyho Clarksona z nějaké přízně ke škodovkám rozhodně podezřívat nemůžeme, po jednom z posledních dílů se možná stane i oblíbeným pořadem škodovkářů.

Pološílený britský autonovinář se rozhodl, že si v testu odpoví na několik zásadních otázek: jak je tohle auto rychlé, jak je pevné a jaký poskytuje komfort. A protože jde o Top Gear, je jasné, že na yetiho nečekaly jen tak obyčejné testy.

Je například větší než luxusní maybach za 300 000 liber (asi 9 milionů korun)? Clarkson si odpoví poměrně rychle. Kromě toho, že řidič yetiho může mít díky místu nad hlavou i "masivní afro", je totiž maybach jen pro čtyři cestující. To do yetiho se vejde pět lidí a sedačky se navíc dají naklápět, sklápět, posouvat dopředu i dozadu a dokonce i vyndat, takže z něho uděláte něco jako dodávku.

Yeti útočí na Ferrari

Yeti útočí na Ferrari

Takže yeti určitě je praktičtější než maybach. Ale může být rychlejší než například ferrari? Rychlostní zkoušku na okruhu v Doningtonu podstoupil yeti se soupeřem toho nejtěžšího kalibru. Ferrari 308 GTS, ve kterém sedí připravený speciální testovací jezdec Top Gearu Stig. "Chcete tip?" ptá se Clarkson. "Vsaďte si na mě!"

Finta

Ferrari se sice s lehkostí odlepí a mizí Jeremymu v dálce, ale má to jeden malý háček. Okruh Doningtonu totiž zrovna teď prochází rekonstrukcí a trať přetínají výkopy. A to Stig pochopitelně neví. Takže brzdí, objíždí a dívá se na to, jak pro změnu mizí Clarkson, který jede na plný plyn. A protože těch děr je poměrně dost, spokojený Clarkson přijíždí do cíle na volnoběh.

Vydrží tahle zmrzlina 900 stupňů Celsia?

Vydrží tahle zmrzlina 900 stupňů Celsia?

Co vlastně yeti vydrží?

Fantazie pracuje naplno: yetim musí projít při hasení požáru zásahová jednotka hasičů, tatér v něm během jízdy udělá opravdové tetování a Clarkson do auta pošle i psa, aby tam hledal míček. A jen kvůli testu klimatizace zapálí dům, koupí si zmrzlinu a uprostřed plamenů se přesvědčí, že zmrzlina opravdu netaje.

Yeti podle moderátora obstál v každém testu, Jeremy má ale ještě jednu zásadní otázku. "Tohle je důležité: hodně lidí se mě ptá, jestli se do přední přihrádky vejde známá herečka Sienna Miller. Tak se podíváme." O chvilku později mává sympatická blondýnka z přihrádky a potvrzuje, že je to tam opravdu komfortní.

Škoda může být spokojená. Z Jeremyho je během reportáže cítit nadšení a úplně nakonec se rozhodne dokázat, že na yetim může přistát i helikoptéra. "Tak tohle je yeti," směje se na závěr a chválí ho i přesto, že auty pod půl milionu většinou pohrdá.


TG1601-2
Uploaded by Veedubalmighty. - Watch auto videos

Pokud se vám video nezobrazí, můžete si ho prohlédnout ZDE.

Top Gear

Top Gear je motoristický magazín televizní stanice BBC. Prodává se do více než 50 zemí světa, jeho sledovanost se vyšplhala na neuvěřitelných 350 miliónů diváků. Aktuálně vysílané série české stanice nepřebírají, starší díly můžete vidět na stanici Prima Cool.


Kdo je Stig?
Záhadný jezdec, jehož aktuální totožnost nikdo nezná. Právě on testuje auta na rychlost a kvalitu jízdy, Top Gear si ho vybírá mezi profesionálními závodníky.

  • Nejčtenější

Kráska ze Soči varuje před nástrahami motorkaření

Angelina z ruského Soči je nejen v motorkářských kruzích velmi oblíbená. Stačí vidět její fotky a uhodnete proč....

Poučení z krizí 20. století: virus zabije nemocné, autoprůmysl čeká obří průšvih

Krach na newyorské burze 1929. Ropná krize 1973. A konečně bankovní krize z podzimu 2008. To jsou tři ekonomické...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Autofotka týdne: Smutný konec superelektromobilu

Sir James Dyson, vynálezce unikátního stavebního kolečka s gumovým míčem místo kola a hlavně výkonného bezsáčkového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dovoz ojetin se zastavil. Bazary připlácejí za levná auta, o která bude zájem

Výkupní ceny ojetých vozů stoupají, zastavil se totiž dovoz ze zahraničí a zdražilo euro. Bazary tak plní sklady vozy z...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

  • Další z rubriky

Autofotka týdne: Smutný konec superelektromobilu

Sir James Dyson, vynálezce unikátního stavebního kolečka s gumovým míčem místo kola a hlavně výkonného bezsáčkového...

KOMENTÁŘ: Budou nás nové automobily zabíjet? Rozhodne Velký bratr

Premium Tak jsem se dočetl, že autopilot ve vozech Tesla bude v dohledné době schopen poznávat semafory a reagovat na ně. Na...

Suzuki Vitara přechází na hybridní pohon, umí opravdu ušetřit

Podruhé během necelých dvou let mění oblíbená Vitara nabídku motorů. Nově sází výhradně na spojení benzinového turba s...

Automobilky vyčíslují první dopady pandemie, ztráty odhadují na miliardy

Premium Nikdo zatím nedokáže říct, jak prudký bude pokles zájmu o nová auta a jak dlouho potrvá. Už nyní jsou však ztráty...

Najdete na iDNES.cz