Úterý 5. července 2022, Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 5. července 2022 Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje

Volva budou od roku 2030 elektrická. Koupíte je přes e-shop a bez smlouvání

  13:26aktualizováno  18:38
Švédský výrobce osobních volv chce od roku 2030 prodávat pouze elektrické vozy. Automobilka s čínským vlastníkem zavádí novou řadu elektromobilů a v úterý představí svůj druhý ryze elektrický model. Volvo Cars tvrdí, že chce být o krok před svými rivaly, a tak bude auta na elektřinu nabízet pouze prostřednictvím internetu.

Volvo C40 Recharge | foto: Volvo

Automobilka oficiálně oznámila, že jejím „cílem je stát se do roku 2030 globálním výrobcem plně elektrických automobilů“.

Od tohoto milníku má automobilka v úmyslu prodávat výhradně elektrická vozidla a ze svého portfolia vyřadit veškeré automobily se spalovacím motorem, a to včetně hybridů.

Znčka představila rovněž nový sportovně-užitkový vůz Volvo C40 Recharge s plně elektrickým pohonem, který bude stejně jako další modely elektromobilů nabízet výhradně prostřednictvím internetu.

„Strategie společnosti Volvo Cars se zaměřuje na nejrychleji rostoucí segment globálního automobilového průmyslu, to je trh s luxusními elektrickými automobily. Automobilka se zavázala dostat se do popředí tohoto segmentu, proto se bude z hlediska vývoje zaměřovat pouze na elektrická vozidla,“ upřesňuje mluvčí českého zastoupení značky Petra Doležalová.


 „Z dlouhodobé perspektivy nemají auta se spalovacím motorem budoucnost,“ uvedl Henrik Green, technický ředitel společnosti. „Jsme pevně rozhodnuti začít vyrábět pouze elektrická vozidla, přičemž by k této změně mělo dojít v roce 2030. Díky tomu budeme schopní uspokojit očekávání našich zákazníků a s ohledem na klimatickou změnu se stát součástí řešení.“

Automobilka ve svém rozhodnutí spoléhá na to, že bude vytvořena příslušná legislativa a současně se bude rychle rozrůstat infrastruktura vysoce kvalitních nabíjecích stanic, což podpoří spotřebitele v jejich rozhodnutí přijmout elektromobilitu.

„Ambice pro rok 2030 představuje akcelerační prvek elektrifikační strategie společnosti Volvo Cars, která staví na silné poptávce po elektrifikovaných vozech Volvo v posledních letech a také na přesvědčení, že se trh vozů se spalovacími motory postupně zmenšuje,“ uvádí ve svém prohlášení automobilka.

„Abychom i nadále slavili úspěchy, potřebujeme ziskový růst. Proto jsme si místo investic do scvrkávajícího se podnikání vybrali investování do budoucnosti, která bude elektrická a online,“ prohlásil generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Nyní se plně soustředíme na cíl stát se lídrem v rychle se rozrůstajícím segmentu prémiových elektrických vozů.“

V roce 2025 by podle očekávání automobilky měla 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD

Online prodej

„Rozhodli jsme se investovat do budoucnosti, tedy do elektrického pohonu a prodeje online,“ konstatoval Hakan Samuelsson. „Plně se soustředíme na to, abychom se stali lídry v rychle rostoucím segmentu prémiových elektrických vozů,“ dodal.

„Budoucnost společnosti Volvo Cars je definována třemi pilíři: elektřina, online prostředí a růst,“ říká Lex Kerssemakers, ředitel pro globální obchodní operace. „Chceme našim zákazníkům nabídnout pocit klidu a bezstarostné vlastnictví vozu Volvo tím, že proces získání vozu a následné cestování s ním zbavíme všech složitostí. Usilujeme především o jednoduchost a komfort.“

„V rámci své nové obchodní strategie chce společnost Volvo Cars věnovat značné investice do online prodejních kanálů, radikálně omezit složitost své produktové nabídky a stanovit transparentní ceníky modelů,“ vysvětluje Petra Doležalová. „V kombinaci s online prodejem se společnost Volvo Cars zaměří na kompletní nabídku komfortních zákaznických služeb, které budou k dispozici pod označením Care by Volvo.“

Volvo tedy plánuje investovat prostředky do platforem pro online prodej. Zároveň chce ve spolupráci se svými autorizovanými prodejci budovat pevnější vazby se zákazníky. „Autorizovaní prodejci tím pádem zůstanou zásadním dílkem tvořícím zákaznický zážitek, přičemž budou mít i nadále na starosti celou škálu důležitých služeb, jako jsou prodej, příprava vozů, jejich předávání a servis,“ vysvětluje Doležalová.

„Je třeba zajistit hladkou integraci ‚online a offline‘ části,“ dodal Lex Kerssemakers. „V každé fázi své cesty, bez ohledu na to, zda se jedná o online prostředí, showroom, Volvo Studio, nebo vlastní jízdu vozem, musí zákazník získat prvotřídní zážitek.“

Bez smlouvání

Online zakoupený vůz Volvo bude podle Doležalové dodáván s celým balíčkem komfortní péče, která zahrnuje položky, jako jsou servis, záruka, silniční asistenční služba a na základě dostupnosti také pojištění a různé možnosti pro nabíjení v domácích podmínkách.

Automobilka radikálně zjednoduší proces objednání vozů, ten se bude skládat z menšího počtu kroků. „Zákazníci získají možnost vybrat si z atraktivních předem konfigurovaných elektrických vozů Volvo, díky čemuž bude objednání vozu snadné a pohodlné a jeho dodání rychlé. Další komfort a zjednodušení přicházejí ve formě transparentního stanovení cen modelů. Tím dojde k eliminaci nutnosti vyjednávat a zvýší se transparentnost celého procesu, což přispěje k vyšší důvěryhodnosti značky,“ uzavírá Petra Doležalová. 

To bude znamenat konec vyjednávání o ceně; o švédské značce je minimálně na českém trhu známo, že oproti oficiálním cenám prodejci často sleví až desítky procent. U dražších aut automobilka na svých českých internetových stránkách aktuálně inzeruje slevu 200 000 Kč na svůj největší model SUV XC90. 

Velký úprk k elektřině

Přechod k elektrickým modelům už mimo jiné ohlásily automobilky Jaguar Land Rover, General Motors nebo Volkswagen. Vedle přísnější regulace emisí je ke změně motivuje i tržní ocenění některých nových hráčů, kteří se soustředí pouze na elektrická auta, poznamenala agentura Bloomberg.

Předpokládá se, že tento vývoj povede k poklesu zaměstnanosti v automobilovém průmyslu, protože elektromobily mají méně součástek a jejich výroba je méně náročná na práci. Podle Samuelssona pocítí změny zejména továrny na výrobu motorů a dodavatelé různých součástek, například olejových filtrů, vstřikovačů paliva či zapalovacích svíček. „Samozřejmě jde o spoustu pracovních míst,“ uvedl Samuelsson. „Nemyslím si však, že to celkově bude znamenat velký rozdíl (v zaměstnanosti),“ dodal.

Volvo Cars spadá stejně jako čínská automobilka Geely pod mateřskou společnost Zhejiang Geely Holding. Ta švédský podnik koupila v roce 2010 od amerického automobilového koncernu Ford Motor. Ford převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se teď soustředí na výrobu nákladních aut.

Geely a Volvo Cars minulý týden odstoupily od fúze a místo toho oznámily, že budou těsněji spolupracovat na vývoji aut, zejména těch elektrických. Budou spolu sdílet platformy vozidel, software a řešení pokročilé konektivity. Vývoj elektrického pohonu přesouvají do samostatné divize.

Do vývoje elektrických vozů investuje Volvo Cars s podporou čínského majitele od roku 2017, kdy švédská společnost poprvé uvedla, že postupně upustí od vozů se spalovacím motorem. Přesto má na trhu zatím pouze jediný elektrický model, sportovně-užitkový vůz XC40 Recharge.

Automobilka dříve oznámila, že bude investovat do přechodu k elektromobilitě pět procent z ročních tržeb. Loni švédský podnik prodal přes 660 000 aut a vykázal tržby 263 miliard švédských korun (bezmála 678 miliard Kč).

Autor:
  • Nejčtenější

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

Elektroaut je v Praze moc. Město jim plánuje omezit bezplatné parkování

Zaparkovat v Praze prakticky kdekoli a zdarma. To je výhoda řidičů aut s „elektrickou“ značkou EL. Praha však nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zakázali jste spalováky? Zdaňte elektromobily a zrušte dotace, vyzývá Focus

Vlnu emocí mezi automobilisty přineslo nedávné schválení zákazu prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut se...

Clarkson prohání poklad Škody. Grand Tour projede Česko, Slovensko i Polsko

Škoda 1100 OHC je jednou z nejslavnějších a nejvzácnějších perel muzea automobilky v Mladé Boleslavi. Jeremy Clarkson...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Baterie elektroaut jsou větší problém než zákaz motorů, říká manažer VW

Dohoda Evropské unie o postupném ukončování výroby vozů se spalovacím motorem v příštích dvanácti letech je...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Zbraně, které zaskočily Putina: „Muskovo“ bombardování

Premium Už druhý den po nočním překročení hranic měli triumfálně projíždět centrem Kyjeva, po čtyřech měsících místo toho vězí...

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

  • Další z rubriky

Šéf Škody převzal vedení VW. Velký rozhovor na rozloučenou pro iDNES.cz

Premium S Thomasem Schäferem jsme mluvili poprvé, když Škodovku vedl měsíc. A toto je úplně poslední rozhovor ve zmíněné...

Na vlastní kůži i mrtvoly za volantem. Jak se vyvíjely testy bezpečnosti aut

Premium Opravdu pevná auta se vyrábí až od nového tisíciletí. Automobilky se bezpečností aut zabývaly systematicky už dekády,...

Britská klasika v čínském podání. MG v Česku zabojuje cenou

Na český a slovenský trh naplno vstoupila čínská automobilka MG. Dva modely značky v podobě malého a středně velkého...

Zakázali jste spalováky? Zdaňte elektromobily a zrušte dotace, vyzývá Focus

Vlnu emocí mezi automobilisty přineslo nedávné schválení zákazu prodeje nových osobních a lehkých užitkových aut se...

Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím. Holčička z reklamy na Kofolu se vrací

Malá holčička z vánoční „prasátkové“ reklamy na Kofolu, ve které zazněly hlášky „a bude mít ty velký zahnutý zuby...

Ani závěť už není zárukou hladkého dědictví. Nejvyšší soud změnil pravidla

Premium Nedávný rozsudek Nejvyššího soudu změnil zažitá pravidla prokazování platnosti závětí, které nejsou sepsány notářem....

Pavla Tomicová výrazně zhubla a s kolegy oslavila šedesátiny

Pavla Tomicová měla s Dášou Zázvůrkovou v květnu nehodu, když do kolegyniny Vespy před Národním divadlem nabouralo...

Herec a režisér Vojtěch Kotek se oženil. S partnerkou chodili více než rok

Herec Vojtěch Kotek (34) se ve čtvrtek oženil. Podle webu Expres.cz si vzal přítelkyni Radanu, se kterou chodí více než...

Móda z Varů: Luxus i lacinost. Sexy Ramba a Plodková. Třeštíková přestřelila

Na červeném koberci zazářily v den slavnostního zahájení 56. ročníku karlovarského filmového festivalu v luxusních...