Úterý 27. října 2020, svátek má Šarlota, Zoja, Zoe
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 27. října 2020 Šarlota, Zoja, Zoe

Volkswagen varuje před nákupem levného passatu z USA. Vyjde draho

Volkswagen dokončuje v USA novou továrnu, která začne vyrábět model Passat určený pro místní trh. Auto technicky příbuzné evropskému modelu je větší a stojí v přepočtu od 360 000 korun. Cena tak láká k individuálním dovozům do Evropy.

Volkswagen Passat v provedení pro USA | foto: Volkswagen

Základní model amerického passatu, který se od evropského modelu trochu liší, bude na podzim k dostání za velmi atraktivní cenu. Ta začíná na přibližně dvaceti tisících dolarech. V přepočtu je to o víc než 200 000 korun méně, než kolik stojí základní model prodávaný v České republice, podobný cenový rozdíl platí i ve zbytku Evropy.

Americký passat přitom v základním provedení dostane 2,5 litrový pětiválec se 170 koňmi, což je podstatně silnější motor než evropský 1,4 TSI. O něco lepší je i výbava amerického modelu. Tato fakta společně s velkým cenovým rozdílem lákají k individuálnímu dovozu amerického modelu do Evropy. Automobilka Volkswagen ale vydala varování, ve kterém píše, že vůz dovezený z USA vyjde dráž než v Evropě zakoupený model.

Ačkoli je to na první pohled téměř neuvěřitelné, má pravdu. Samotný dovoz auta je totiž poměrně složitou a finančně náročnou akcí. Volkswagen udává modelový příklad, kdy se zákazník pokusí do Evropy dovézt americký Passat 2,0 TDI, který má stát 25 995 dolarů, tedy asi 18 459 eur. Obdobný vůz z německých továren na německém trhu stojí 30 100 euro (a je tedy dražší než v Česku).

Volkswagen Passat v provedení pro USA

Volkswagen píše, že asi 600 dolarů bude stát přeprava vozu do přístavu, 950 dolarů poslání vozu kontejnerem do Evropy, pojištění přijde asi na 669 dolarů. V Evropě zákazník zaplatí 4 122 eur DPH, 1 972 eur clo, 450 eur za zpracování dovozu, 400 eur za přepravu auta. Celých 1 200 eur bude stát měření emisí a na 900 eur vyjde schválení některých technických úprav vozu. Asi 2 000 eur bude stát výměna některých součástek, aby passat z Ameriky odpovídal evropským směrnicím. Rovnou 3 000 eur pak bude stát samotné testování vozu a jeho schválení k provozu. To je dohromady jenom v EU 16 263 eur na poplatcích a daních – tedy téměř tolik, co stojí auto v přepočtu v USA. Když k tomu připočteme ještě poplatky na přepravu zaplacené v dolarech, cena auta bude téměř dvojnásobná a tedy vyšší než v Evropě.

Tvrzení Volkswagenu jsme si ověřili na českém příkladě. Jde to velmi jednoduše a můžete to zkusit sami. Specialista na dovoz automobilů z USA, firma Denker, totiž na svých stránkách nabízí jednoduchou orientační kalkulačku. Do ní stačí zadat cenu auta v USA a aplikace ukáže, na kolik celý dovoz přijde.

Ačkoli je výpočet pouze přibližný, dá se brát jako relevantní a reálná částka bude velmi blízká té vypočtené. V případě výše uvedeného modelu 2,0 TDI SE za téměř 26 tisíc dolarů tak po dovozu do ČR zaplatíte podle kalkulačky něco přes 800 000 korun.

Volkswagen Passat v provedení pro USA

K základní ceně vozu se připočte asi 7 000 korun za pojištění přepravy auta, 14 000 korun za transport auta do přístavu, 12 000 za jeho naložení a vyřízení dokumentů, 35 000 stojí přeprava kontejnerem. Přístavní poplatek v EU činí 4 000 korun, transport kamionem do ČR přijde na 15 000. Dále zaplatí zákazník clo 53 878 korun a DPH ve výši 118 532 korun. Dva tisíce stojí procedura proclení, 9 000 úprava auta na EU normu. Homologace, testy a vystavení technického průkazu vyjdou na 32 000 korun, 49 000 pak zaplatí zákazník do záručního fondu dovozce.

Odpovídající Passat 2,0 TDI Comfortline přitom v Česku stojí 646 100 korun. V případě, že byste se rozhodli nevyužít služeb dovozce a pokusili se o dovoz sami, asi něco z částky uvedené v kalkulačce ušetříte (minimálně 49 000 do záručního fondu a odměny za některé úkony). Ale rozhodně to nebude 160 000 korun, aby se cena alespoň vyrovnala, natož aby se dovoz výrazně vyplatil. Počítat totiž také musíte s tím, že na vůz nebude v Česku platit záruka, tu případně přebírá právě dovozce.

Zkusili jsme do kalkulačky zadat i cenu základního modelu. Typ 2,5 S vyjde po dovozu na 681 000 korun, přitom základní model 1.4 TSI Trendline stojí v Česku 576 800 korun.

Levný americký passat se tak opravdu při dovozu hodně prodraží. Mírně odlišný model tak určitě na evropských silnicích nezdomácní. Je ale možné, že se do Česka pár kusů jako rarita dostane.

  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Trable stěžejního jaguaru ukazují stav značky, novému šéfovi není co závidět

Sedan Jaguar XF byl v první generaci symbolickým startem nové éry, když pomohl značce najít nový směr pod novým...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Němci musí čekat na nový elektromobil až rok, Češi několik měsíců

Podíl prodaných elektrických a plug-in hybridních vozidel na trhu s novými vozy stále roste. Exkluzivní průzkum...

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

Poznejte závadu na autě podle skvrny. Nejde pouze o barvu, pomůže i chuť

Premium Ačkoli skvrny po kapalinách unikajících z auta často vypadají podobně, ve skutečnosti je snadné zjistit, co přesně...

VIDEO: Řídili jsme světový unikát BMW 1M3, auto poskládané z několika vozů

Jako o světovém unikátu hovoří Martin Příhoda o autě, které dal dohromady. Použil to nejlepší z BMW M3 a 1M, k tomu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Cukrářka Iveta Fabešová se rozvádí. Přišla o své provozovny

Cukrářka Iveta Fabešová (36) se na sociálních sítích svým fanouškům svěřila, že se s manželem rozvádějí. Kvůli tomu...

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

V 47 letech zemřela herečka Daniela Krhutová, pohádková Marie Růžička

Po dlouhé nemoci zemřela herečka a zpěvačka Daniela Krhutová, bylo jí 47 let. Její nejznámější rolí byla Marie Růžička...

Na porod jsem se těšila, ale všechno bylo jinak, říká Míša z Malých lásek

Za jedenáct let pomohla porodní asistentka Michaela Malotinová na svět asi sedmi tisícům dětí. První minuty života...