Volkswagen varuje před nákupem levného passatu z USA. Vyjde draho

Volkswagen dokončuje v USA novou továrnu, která začne vyrábět model Passat určený pro místní trh. Auto technicky příbuzné evropskému modelu je větší a stojí v přepočtu od 360 000 korun. Cena tak láká k individuálním dovozům do Evropy.

Volkswagen Passat v provedení pro USA | foto: Volkswagen

Základní model amerického passatu, který se od evropského modelu trochu liší, bude na podzim k dostání za velmi atraktivní cenu. Ta začíná na přibližně dvaceti tisících dolarech. V přepočtu je to o víc než 200 000 korun méně, než kolik stojí základní model prodávaný v České republice, podobný cenový rozdíl platí i ve zbytku Evropy.

Americký passat přitom v základním provedení dostane 2,5 litrový pětiválec se 170 koňmi, což je podstatně silnější motor než evropský 1,4 TSI. O něco lepší je i výbava amerického modelu. Tato fakta společně s velkým cenovým rozdílem lákají k individuálnímu dovozu amerického modelu do Evropy. Automobilka Volkswagen ale vydala varování, ve kterém píše, že vůz dovezený z USA vyjde dráž než v Evropě zakoupený model.

Ačkoli je to na první pohled téměř neuvěřitelné, má pravdu. Samotný dovoz auta je totiž poměrně složitou a finančně náročnou akcí. Volkswagen udává modelový příklad, kdy se zákazník pokusí do Evropy dovézt americký Passat 2,0 TDI, který má stát 25 995 dolarů, tedy asi 18 459 eur. Obdobný vůz z německých továren na německém trhu stojí 30 100 euro (a je tedy dražší než v Česku).

Volkswagen Passat v provedení pro USA

Volkswagen píše, že asi 600 dolarů bude stát přeprava vozu do přístavu, 950 dolarů poslání vozu kontejnerem do Evropy, pojištění přijde asi na 669 dolarů. V Evropě zákazník zaplatí 4 122 eur DPH, 1 972 eur clo, 450 eur za zpracování dovozu, 400 eur za přepravu auta. Celých 1 200 eur bude stát měření emisí a na 900 eur vyjde schválení některých technických úprav vozu. Asi 2 000 eur bude stát výměna některých součástek, aby passat z Ameriky odpovídal evropským směrnicím. Rovnou 3 000 eur pak bude stát samotné testování vozu a jeho schválení k provozu. To je dohromady jenom v EU 16 263 eur na poplatcích a daních – tedy téměř tolik, co stojí auto v přepočtu v USA. Když k tomu připočteme ještě poplatky na přepravu zaplacené v dolarech, cena auta bude téměř dvojnásobná a tedy vyšší než v Evropě.

Tvrzení Volkswagenu jsme si ověřili na českém příkladě. Jde to velmi jednoduše a můžete to zkusit sami. Specialista na dovoz automobilů z USA, firma Denker, totiž na svých stránkách nabízí jednoduchou orientační kalkulačku. Do ní stačí zadat cenu auta v USA a aplikace ukáže, na kolik celý dovoz přijde.

Ačkoli je výpočet pouze přibližný, dá se brát jako relevantní a reálná částka bude velmi blízká té vypočtené. V případě výše uvedeného modelu 2,0 TDI SE za téměř 26 tisíc dolarů tak po dovozu do ČR zaplatíte podle kalkulačky něco přes 800 000 korun.

Volkswagen Passat v provedení pro USA

K základní ceně vozu se připočte asi 7 000 korun za pojištění přepravy auta, 14 000 korun za transport auta do přístavu, 12 000 za jeho naložení a vyřízení dokumentů, 35 000 stojí přeprava kontejnerem. Přístavní poplatek v EU činí 4 000 korun, transport kamionem do ČR přijde na 15 000. Dále zaplatí zákazník clo 53 878 korun a DPH ve výši 118 532 korun. Dva tisíce stojí procedura proclení, 9 000 úprava auta na EU normu. Homologace, testy a vystavení technického průkazu vyjdou na 32 000 korun, 49 000 pak zaplatí zákazník do záručního fondu dovozce.

Odpovídající Passat 2,0 TDI Comfortline přitom v Česku stojí 646 100 korun. V případě, že byste se rozhodli nevyužít služeb dovozce a pokusili se o dovoz sami, asi něco z částky uvedené v kalkulačce ušetříte (minimálně 49 000 do záručního fondu a odměny za některé úkony). Ale rozhodně to nebude 160 000 korun, aby se cena alespoň vyrovnala, natož aby se dovoz výrazně vyplatil. Počítat totiž také musíte s tím, že na vůz nebude v Česku platit záruka, tu případně přebírá právě dovozce.

Zkusili jsme do kalkulačky zadat i cenu základního modelu. Typ 2,5 S vyjde po dovozu na 681 000 korun, přitom základní model 1.4 TSI Trendline stojí v Česku 576 800 korun.

Levný americký passat se tak opravdu při dovozu hodně prodraží. Mírně odlišný model tak určitě na evropských silnicích nezdomácní. Je ale možné, že se do Česka pár kusů jako rarita dostane.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...