Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Volkswagen varuje před nákupem levného passatu z USA. Vyjde draho

Volkswagen dokončuje v USA novou továrnu, která začne vyrábět model Passat určený pro místní trh. Auto technicky příbuzné evropskému modelu je větší a stojí v přepočtu od 360 000 korun. Cena tak láká k individuálním dovozům do Evropy.

Volkswagen Passat v provedení pro USA | foto: Volkswagen

Základní model amerického passatu, který se od evropského modelu trochu liší, bude na podzim k dostání za velmi atraktivní cenu. Ta začíná na přibližně dvaceti tisících dolarech. V přepočtu je to o víc než 200 000 korun méně, než kolik stojí základní model prodávaný v České republice, podobný cenový rozdíl platí i ve zbytku Evropy.

Americký passat přitom v základním provedení dostane 2,5 litrový pětiválec se 170 koňmi, což je podstatně silnější motor než evropský 1,4 TSI. O něco lepší je i výbava amerického modelu. Tato fakta společně s velkým cenovým rozdílem lákají k individuálnímu dovozu amerického modelu do Evropy. Automobilka Volkswagen ale vydala varování, ve kterém píše, že vůz dovezený z USA vyjde dráž než v Evropě zakoupený model.

Ačkoli je to na první pohled téměř neuvěřitelné, má pravdu. Samotný dovoz auta je totiž poměrně složitou a finančně náročnou akcí. Volkswagen udává modelový příklad, kdy se zákazník pokusí do Evropy dovézt americký Passat 2,0 TDI, který má stát 25 995 dolarů, tedy asi 18 459 eur. Obdobný vůz z německých továren na německém trhu stojí 30 100 euro (a je tedy dražší než v Česku).

Volkswagen Passat v provedení pro USA

Volkswagen píše, že asi 600 dolarů bude stát přeprava vozu do přístavu, 950 dolarů poslání vozu kontejnerem do Evropy, pojištění přijde asi na 669 dolarů. V Evropě zákazník zaplatí 4 122 eur DPH, 1 972 eur clo, 450 eur za zpracování dovozu, 400 eur za přepravu auta. Celých 1 200 eur bude stát měření emisí a na 900 eur vyjde schválení některých technických úprav vozu. Asi 2 000 eur bude stát výměna některých součástek, aby passat z Ameriky odpovídal evropským směrnicím. Rovnou 3 000 eur pak bude stát samotné testování vozu a jeho schválení k provozu. To je dohromady jenom v EU 16 263 eur na poplatcích a daních – tedy téměř tolik, co stojí auto v přepočtu v USA. Když k tomu připočteme ještě poplatky na přepravu zaplacené v dolarech, cena auta bude téměř dvojnásobná a tedy vyšší než v Evropě.

Tvrzení Volkswagenu jsme si ověřili na českém příkladě. Jde to velmi jednoduše a můžete to zkusit sami. Specialista na dovoz automobilů z USA, firma Denker, totiž na svých stránkách nabízí jednoduchou orientační kalkulačku. Do ní stačí zadat cenu auta v USA a aplikace ukáže, na kolik celý dovoz přijde.

Ačkoli je výpočet pouze přibližný, dá se brát jako relevantní a reálná částka bude velmi blízká té vypočtené. V případě výše uvedeného modelu 2,0 TDI SE za téměř 26 tisíc dolarů tak po dovozu do ČR zaplatíte podle kalkulačky něco přes 800 000 korun.

Volkswagen Passat v provedení pro USA

K základní ceně vozu se připočte asi 7 000 korun za pojištění přepravy auta, 14 000 korun za transport auta do přístavu, 12 000 za jeho naložení a vyřízení dokumentů, 35 000 stojí přeprava kontejnerem. Přístavní poplatek v EU činí 4 000 korun, transport kamionem do ČR přijde na 15 000. Dále zaplatí zákazník clo 53 878 korun a DPH ve výši 118 532 korun. Dva tisíce stojí procedura proclení, 9 000 úprava auta na EU normu. Homologace, testy a vystavení technického průkazu vyjdou na 32 000 korun, 49 000 pak zaplatí zákazník do záručního fondu dovozce.

Odpovídající Passat 2,0 TDI Comfortline přitom v Česku stojí 646 100 korun. V případě, že byste se rozhodli nevyužít služeb dovozce a pokusili se o dovoz sami, asi něco z částky uvedené v kalkulačce ušetříte (minimálně 49 000 do záručního fondu a odměny za některé úkony). Ale rozhodně to nebude 160 000 korun, aby se cena alespoň vyrovnala, natož aby se dovoz výrazně vyplatil. Počítat totiž také musíte s tím, že na vůz nebude v Česku platit záruka, tu případně přebírá právě dovozce.

Zkusili jsme do kalkulačky zadat i cenu základního modelu. Typ 2,5 S vyjde po dovozu na 681 000 korun, přitom základní model 1.4 TSI Trendline stojí v Česku 576 800 korun.

Levný americký passat se tak opravdu při dovozu hodně prodraží. Mírně odlišný model tak určitě na evropských silnicích nezdomácní. Je ale možné, že se do Česka pár kusů jako rarita dostane.

  • Nejčtenější

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Elektromobilní Airbus nebude. VW si vyvine laciný bateriový vůz sám

29. května 2024  14:01

Největší evropská automobilka Volkswagen bude vyvíjet levné elektromobily, aby mohla lépe...

Tmářství, nebo zdravý rozum? ČR má druhý nejnižší podíl registrací elektroaut

29. května 2024

Česko má druhý nejnižší podíl registrací nových osobních bateriových elektromobilů v Evropské unii....

Opel vrací do nabídky Combo se spalovákem. Jde na dračku

29. května 2024

Opel uvedl na trh vylepšenou verzi své malé dodávky Combo, která patří k nejprodávanějším modelům...

Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák

28. května 2024

I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...

Jaké vitamíny brát v těhotenství? Poradíme vám, jak se rozhodnout.
Jaké vitamíny brát v těhotenství? Poradíme vám, jak se rozhodnout.

Každá budoucí maminka se snaží zajistit pro své miminko jen to nejlepší. GS Mamavit je komplexní multivitaminový doplněk, který je speciálně...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Zavřela jsem vagínu a už neotevřu. Když ženy žijí bez sexu a nechybí jim

Premium Stále častěji se můžeme dočíst, že lidstvo se nevěnuje své základní, přirozené potřebě – sexu. Nastupující generace...