Soutěžní úspěchy Tater 11 na Targa – Florio
Dvojice notně modifikovaných Tater 11 se 25. dubna 1925 postavila na start legendárního sicilského závodu Targa – Florio (jezdil se víceméně každoročně v letech 1906 až 1977, vyjma dob válečných a ještě pár výjimek), a to jako první československé automobily na této soutěži.
Autofotka týdne: Česká limonáda vzdává hold závodu, kde excelovala Junková |
Horský závod, snad nejnáročnější v té době, se jel na čtyři kola po 108 kilometrech. Celý závod obnášel na šest tisíc zatáček, takže řidiči ho absolvující ještě několik nocí po závodě kroutili volantem ze spaní.
Upravené Tatry 11 pro Targu - Florio dostaly motory, jejichž válce byly odlity ze speciální litiny, hlavy válců měly po dvou sacích a po jednom větším výfukovém ventilu (anebo to s těmi ventily bylo obráceně, zde se pamětníci při pozdějším vzpomínání nemohli shodnout). V každém případě oproti sériovému provedení o výkonu 12 koní, tam teď burácelo „neskutečných“ 27 koní. A maximální rychlost vyletěla ze 70 km/h na 125 km/h.
Jednu tatru řídil Fritz Hückel a druhou Karl Sponer. Ten první dojel jako první a ten druhý jako druhý ve své kategorii do 1,1 litru zdvihového objemu, dokonce i pokořili rekordní časy dosažené v této kategorii roku předchozího. V celkovém pořadí skončili na místě šestém a sedmém (což dosvědčuje, že výkony tatrovek i jejich jezdců byly vyrovnané, když se mezi ně nikdo z jiné kategorie nevmísil).