Stále nedozrálý „jablečný“ samohyb
Zapomenout nesmíme na firmu Apple. Již téměř deset let je její projekt Titan tou největší světovou záhadou na čtyřech kolech. Americký gigant vycítil novou příležitost a možnost utratit zlomek ze své obří finanční rezervy, ze které těží díky daňovému domicilu v Irsku, kde podle zasvěcených v nadsázce platí „menší daně než uklízečka“. V některých letech prý byla daňová povinnost Applu mnohem nižší než 2 %.
Není tedy divu, že má téměř neomezené prostředky na vývoj této své „hračky“. Přes to všechno se Applu podle jeho oficiálních vyjádření nepodařilo příliš pokročit ve vývoji plně samořiditelného auta, což byl jeho hlavní cíl. Svůj „iCar“ vyvíjí již několik let, přičemž v mezičase byl projekt Titan pozastaven a čas od času se objevují informace, že se bude věnovat je vývoji autonomních systémů pro jiné automobilky.
Tajemný iCar zas nabírá zpoždění. Apple nemá autonomní technologii |
Americká technologická firma projekt Titan spustila již koncem roku 2014 a vzhledem ke svým možnostem postupně přetáhla celou řadu špičkových vývojářů od velkých automobilek a na projektu pracovaly tisíce lidí. Přesto se daří vše pečlivě utajit a Apple spekulace nekomentuje. Velký otazník je i nad designem iCaru a provedením interiéru. Mluví se o revolučním lithium-železo-fosfátovém akumulátoru nové generace s rychlým nabíjením.
Uvidíme, jak vše dopadne, každopádně platí, že pokud k realizaci auta opravdu dojde (nově se spekuluje o roce 2025), jeho výrobu Apple svěří nějakému smluvnímu výrobci, jako je např. společnost Foxconn (jednu dobu se spekulovalo i o Hyundaii). Ta patří do tchajwanské Hon Hai Group a dosud byla známá především výrobou spotřební elektroniky, především iPhonů. Výrobní závody má i v Pardubicích a Kutné Hoře.