Waymo je nová značka aut bez řidiče, založil ji Google

  13:53aktualizováno  15:26
Projekt samořízených automobilů americké technologické společnosti Google se v rámci mateřského holdingu Alphabet osamostatní do firmy s názvem Waymo.

Google pracuje na takzvaných autonomních vozech již sedm let a osamostatnění projektu je zásadním krokem k jeho dalšímu rozvoji.

„Je to signál zralosti naší technologie,“ komentuje šéf projektu John Krafcik, který pro Google pracuje od roku 2015. Předtím působil u Hyundaie (šéf severoamerického zastoupení) a Fordu (šéf vývoje).

Krafcik dodal, že nová firma nadále půjde za cílem vyvinout technologie plně samostatného řízení, nikoli jen omezené autonomie.

„Jsme technologická firma, ne automobilka. Nechceme vylepšovat auta, ale řidiče,“ nechal se slyšet Krafcik při představování firmy. Tím potvrdil, že Google nechce vyvíjet auta, ale zaměřit se čistě na vývoj technologií pro autonomní řízení.

Fotogalerie

Google je ve vývoji autonomních technologií na špičce, největším konkurentem je podle všeho Tesla. Předloni představil prototyp vlastního malého automobilu s plně automatizovaným řízením a loni jej začal testovat na kalifornských silnicích. Své autonomní technologie Google testuje i ve vozech koncernu FCA (více zde).

Google už testuje v reálném provozu s hybridními Chryslery Pacifica, podle neoficiálních informací plánuje spolupracovat s alternativní taxislužbou Uber na projektu spolujízdy.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy.

Konkurencí mají být Waymu aliance GM-Lyft, automoboilky Ford, Daimler, BMW, Tesla a ambiciózní startup nuTonomy.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Nenechte se rozptylovat hudbou, hlasitost a rychlé tempo jsou nebezpečné

Ilustrační snímek

Řidiči, kteří si pouští oblíbené hity za volantem, by měli zpozornět. Ne všechny písně jsou bezpečné. Britská studie...

Audi proti otázce „Už tam budem?“. Vyřeší ji virtuální realitou

Audi Holoride

Zná to snad každý řidič-rodič. A nejen ten. Otázka „Už tam budem?“ dovede pocuchat nervy nejedné osoby za volantem. U...

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu...

Najdete na iDNES.cz