Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Premium

Šéf Škody: Kvůli Fabii Combi mi krvácí srdce, ale nebyla jiná možnost

Thomas Schäfer, předseda představenstva automobilky Škoda Auto | foto: Škoda Auto

Exkluzivně

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Tak perný si první rok v Mladé Boleslavi určitě nepředstavoval. Od loňského léta nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer převzal vedení značky v covidovém roce. Letos se k epidemii přidala kalamita s dodávkami dílů. V exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz vysvětluje, proč chybějí čipy a jak s jejich nedostatkem Škoda bojuje. Vysvětluje také nebezpečí chystané nové ekonormy.

Thomas Schäfer převzal klíče od Škodovky v srpnu loňského roku, měsíc po nástupu představoval důležitý symbol nové éry automobilky, elektrický model Enyaq. Nyní uvádí automobilka na trh novou fabii, kolem důležitého modelu je teď rušněji, než by si automobilka přála. Prosazení kombiverze modelu bylo jedním z prvních vítězství Schäfera po nástupu do funkce, následně se však ukázalo, že je tento projekt ekonomicky neúnosný, takže novou Fabii Combi musela Škoda odpískat (čtěte zde). Thomas Schäfer v rozhovoru vysvětluje proč.

V těchto dnech slavíte rok od převzetí vedení Škody Auto. Jak moc se změnila situace? Přijal byste tu nabídku znovu, kdybyste věděl, co vás čeká?
Určitě, bez váhání! Jsem opravdu šťastný, že jsem tady. Nevolil bych jinak. Škoda Auto je neskutečná firma se skvělými lidmi. Způsob, jakým pracujeme, jak spolu vycházíme. Není tu politikaření, jen absolutní zaměření na výsledek. Objevil jsem kouzlo českého humoru, nic vám není „svaté“. Samozřejmě, globální situace není jednoduchá a práce je náročná. Myslím však, že ji děláme dobře. Máme novou strategii, kterou jsme letos představili. Je v ní velká změna ve směřování; směrem k elektromobilitě. A také odpovědnost za různé projekty, které jsme v rámci skupiny dostali v Rusku, Indii… To bylo dříve nepředstavitelné. Myslím, že teď máme velké pole působnosti.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
  • Nejčtenější

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Mnoho povyku pro nic? Rusko má novou ladu, která zase tak moc nová není

8. června 2024,  aktualizováno  11:36

Jmenuje se Lada Iskra a má ambici vystoupat až na špici ruských prodejních tabulek. Auto na...

Autogalerie týdne: Hledači pokladů pronikli do dolu s opuštěnými volkswageny

9. června 2024

Nizozemští youtubeři objevili v opuštěném břidlicovém dole ve Švýcarku desítky klasických...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

ANALÝZA: Čínská msta za cla by postihla Mercedes, BMW, VW, Porsche a Ferrari

15. června 2024

Případná čínská odveta za vysoká cla na dovoz elektromobilů z Číny do Evropské unie by dopadla...

SUPERGALERIE: Se Ženevou je amen. Slavný autosalon viděl i premiéry škodovek

15. června 2024

Ženevský autosalon je již historií. Během své téměř 120leté historie tato nejprestižnější...

Cla proti Číně evropské automobilky nechtějí, mohou poškodit český průmysl

14. června 2024

Čína pohrozila Evropské unii žalobou u Mezinárodní obchodní organizace (WTO) kvůli zvažovanému...

Zemřel karosář, co stavěl legendy pro Lancii i Fiat. Zkusil exoty i šílenosti

14. června 2024

Ve věku 87 let zemřel Bruno Maggiora, majitele stejnojmenné karosárny, která mimo jiné vyráběla...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři lidé, si těsně před...

Jen ať mě kritizují, moje šperky vydělávají, říká zpěvačka Lucie Bílá

Zatím jí to pořád zpívá, ale i Lucie Bílá (58) si uvědomuje, že jednou její kariéra skončí. Hlava ji z toho ovšem...