Na autě je nové vlastně všechno. Karoserie je pevnější a celkově je auto bezpečnější. Jen na bezpečnostní rám v kabině bylo použito skoro třicet šest metrů speciálních pevnostních trubek z chrommolybdenové oceli. Přitom celý ten svařenec váží pouhých padesát pět kilogramů.
Auto je podle jezdce Honzy Kopeckého proti předchůdkyni celkově klidnější a má výrazně lepší jízdní vlastnosti. Tomu pomáhá nová kinematika podvozku. Delší rozvor zase přispívá k lepší ovladatelnosti. Nápravy mají tužší zavěšení, tlumiče větší zdvihy i širší možnosti nastavení.
V kokpitu také nezůstal kámen na kameni. Ovládání se z větší části přesunulo na volant – třeba startovací tlačítko je v jeho středu. Jezdec stiskne logo a motor naskočí. Nový je i centrální ovládací panel s dotykovou obrazovkou i centrální tunel mezi sedadly.
Motor s obsahem 1,6 litru technicky vychází z pohonné jednotky 2.0 TSI. Má snížený objem a optimalizovaný poměr vrtání a zdvihu. Disponuje výkonem 289 koní a točivým momentem 430 Nm. Motor dostal účinnější mezichladič stlačeného vzduchu, má nově řešené mazání, turbo i výfukové svody.
Vylepšením prošel i diferenciál a pětistupňová sekvenční převodovka má vyšší účinnost. Spojka je elektronicky řízená, včetně funkce odpojování pohonu zadní nápravy. Protože technické předpisy FIA vylučují použití jakékoli elektronické asistence pro zlepšení trakce, jsou na nápravách použité pouze mechanické samosvorné diferenciály. Ten zadní je navíc spojen s převodovkou kardanem. Užití mezinápravových diferenciálů je totiž také v rozporu s technickými pravidly FIA.
Z venku zaujme na první pohled mohutný zadní spojler, který generuje dvakrát větší přítlak, než měla Fabia Rally 2 Evo. Rozšířené jsou nárazníky a přibyly i další větrací a nasávací otvory, které lépe vedou vzduch. Ze sériové Fabie tu zůstaly třeba zadní světla nebo přední maska.
Fabii RS Rally 2 čeká těžký úkol. Navazuje na model, který byl mimořádně úspěšný. Po světě závodí 474 původních fabií ve 159 týmech. Za sedm let produkce se model Rally 2 účastnil 14 560 závodů. Ve třetině z nich vždy skončila nějaká fabie na bedně a 1 891 zlatých medailí si připsaly posádky jedoucí právě ve Fabii Rally 2.