Bez sedadel
Taycan Turbo GT vybavili výkonnějším pulzním měničem u zadního elektromotoru (s maximálním proudem 900 ampér), který je klíčovou součástí pro jeho řízení. „Ty poskytují ještě větší výkon a točivý moment než 600ampérový pulzní invertor v Taycan Turbo S. Pro lepší účinnost je jako polovodičový materiál v pulzním invertoru použit také karbid křemíku. To výrazně snižuje ztráty a umožňuje vyšší spínací frekvence. Převodový poměr a robustnost převodovky byly také vylepšeny, což umožňuje vyšší hodnoty točivého momentu. V obou verzích je až 1 340 Newtonmetrů,“ popisuje Giek.
Kevin Giek uvádí, že obě provedení dostávají stejnou 97kWh baterii (LG Chem typu NCM 811) jako ostatní taycany. Software jednotlivých verzí ovšem umí víc „vyždímat“ baterku. Ostatně, všechny softwary řídící dynamiku vozu extra přeladili. A upravili také software aktivního podvozku.
Taycan Turbo GT se také dočkal karbonové diety. Ve srovnání s Taycanem Turbo S ušetřili konstruktéři 75 kilogramů. Uhlíková vlákna jsou mimo jiné použita na obložení B-sloupků, horní skořepiny zrcátek a obložení prahů. Hmotnost šetří také sedadla z konstrukcí z karbonové skořepiny nebo odlehčení v zavazadlovém prostoru.
Speciální pirellky jsou nazuty na 21palcových lehkých kovaných kolech. „Exkluzivní kola Turbo GT mají reliéfně vyfrézované paprsky, což šetří hmotnost a zároveň účinně odvětrává brzdy,“ dodává Giek. A upozorňuje, že Taycan Turbo GT je standardně dodáván s keramickými brzdami. Konstrukční změny na brzdovém kotouči a krytu brzdového třmenu ubraly více než dva kilogramy.
Stovka za 3,4 sekundy a fenomenální svezení. Porsche 911 GTS je univerzál![]() |
Maximální rychlost je 290 km/h, ale s paketem Waissach se podíváte za magickou třístovku. Toto provedení dostalo na víko kufru křídlo, které přidá přítlak 140 kilogramů na zadní nápravu. Aby se nenarušilo vyvážení vozu, úpravami na přídi přidali konstruktéři přítlak dalších 80 kilogramů. „Mezi další aerodynamická opatření patří prvky deflektorů na spodku karoserie a nový přední difuzor,“ uvádí Giek.
Významnou změnu odhalí otevření zadních dveří, chybí tam totiž sedadla a nahradil je jednoduchý karbonový kryt. Odpadají také analogové hodiny na přístrojové desce, stejně jako koberce, uspořilo se také něco z izolačního materiálu a nejsou potřeba zadní reproduktory. Auto má také dvířka nabíjecího portu pouze na straně spolujezdce, která se místo elektricky ovládají ručně. Tím se u „Weissachu“ ušetřilo dalších 70 kilogramů. I díky tomu se čtyřdveřové, ovšem jen dvoumístné, elektroauto chlubí maximálkou 305 km/h.
Za pozornost stojí, že Porsche nastavilo cenu obou nových provedení stejně, Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT s paketem Weissach začínají v Německu na 240 000 eurech včetně 19% DPH, to je šest milionů korun.