Elektrifikace
„Při transformaci společnosti Porsche značně investuje do inovací, digitalizace a udržitelnosti – a do lidí, kteří Porsche utvářejí svou každodenní prací,“ dodává mluvčí Porsche Stefan Mayr-Uhlmann. „S ohledem na proměnu ve společnosti a dlouhodobé trendy v poptávce zákazníků posouvá Porsche kupředu rozjezd elektromobility se stejným nasazením jako kdykoli předtím,“ uvádí Lutz Meschke z představenstva značky.
S tím, že nové plně elektrické Porsche 718 (Boxster) je plánováno na polovinu dekády. Následovat ho bude plně elektrický Cayenne. Porsche také plánuje rozšířit své produktové portfolio směrem nahoru – o zcela elektrické SUV umístěné nad Cayenne. Tento zcela nový koncept vozu je založen na platformě SSP Sport vyvinuté společností Porsche a má být vyráběn opět v Lipsku. „Jeho vysoký výkon, funkce automatizovaného řízení a zcela nový zážitek z interiéru mají za cíl využít nový zákaznický potenciál – zejména v USA a Číně,“ dodává mluvčí automobilky Stefan Mayr-Uhlmann.
Porsche naučilo Cayenne zatáčet jako 911. To monstrum překvapí všechny |
V roce 2030 má Porsche ambici dodávat více než 80 procent nových vozů plně elektrifikovaných. „V závislosti na poptávce našich zákazníků a vývoji elektromobility v příslušných regionech světa,“ upřesňuje Stefan Mayr-Uhlmann.
V prvním čtvrtletí roku 2024 Porsche masivně investovalo do digitálních a softwarových partnerství. To zahrnuje plné převzetí manažerské a IT poradenské společnosti MHP a investici do Applied Intuition. „Společnost se sídlem v Silicon-Valley dále posílí odborné znalosti Porsche v oblasti Car-IT. Se společností se sídlem v Mountain View bylo zahájeno vývojové partnerství,“ vysvětluje Stefan Mayr-Uhlmann.
Porsche myslí i na stávající vozový park. „Na světě je asi 1,3 miliardy vozidel se spalovacími motory. Mnoho z nich bude pravděpodobně stále používáno za 30 let nebo více. Porsche společně s partnery zahájilo první komerční závod na výrobu eFuels v Chile. Obnovitelná syntetická paliva umožňují spalovacím motorům pracovat potenciálně téměř uhlíkově neutrální,“ uzavírá Stefan Mayr-Uhlmann.