„V současné době se hodně diskutuje o konci spalovacích motorů,“ řekl Meschke. „Myslím, že by se to mohlo odložit,“ dodal.
Vrátí se Evropa ke spalovákům? Na změnu zbývá jen rok, říká šéf Toyoty |
Zpomalení objednávek elektromobilů vyvolalo pochybnosti, zda Evropská unie plní plán postupného vyřazování vozidel se spalovacím motorem. Tento krok představuje jednu z nejambicióznějších snah o omezení emisí oxidu uhličitého. Spotřebitele v regionu od nákupu elektromobilů odrazuje nedostatek spolehlivých nabíjecích míst, trvale vysoké ceny elektromobilů a zrušení pobídek pro jejich nákup. Británie již odložila plánovaný zákaz prodeje nových benzinových a naftových modelů o pět let, na rok 2035.
Měl by se odložit zákaz aut se spalovacím motorem?
Rok 2023 končí pro americké automobilky vystřízlivěním z elektromobility |
„Výrobci prémiových a luxusních elektromobilů se obejdou bez dotací, ale v segmentu cenově dostupnějších modelů pro masový trh je zrušení dotací špatné,“ uvedl Meschke. Kvůli současné situaci, kdy je v Evropě neochota kupovat elektromobily, by se dotace podle něj mohly vrátit.
Jak EU obelhala Německo. Palivo pro zakázané spalováky bude jen teorií |
Loni Německo odmítlo podpořit přijetí plánu EU na postupné vyřazení nových vozidel se spalovacími motory a požadovalo, aby Brusel chránil také vozidla poháněná tzv. e-palivy, která jsou vytvořena pomocí elektrolytického procesu, kde se používá elektřina k rozkladu vody na vodík a kyslík.
Vítězství stroje nad člověkem: elektrokombík Porsche je strašidelně rychlý |
Vodík získaný tímto způsobem lze následně použít jako základ pro výrobu syntetických paliv, včetně syntetických benzinů, dieselů nebo metanu. Tuto technologii podporuje právě Porsche. Automobilka se v roce 2022 připojila ke skupině investorů, kteří vsadili 260 milionů USD (5,9 miliardy Kč) na začínající firmu budující závod na výrobu těchto paliv v Chile (čtěte zde).
Německo zrušilo státní podporu nákupu elektroaut. Krok zdůvodnilo úsporami |