Nejrychlejší spider planety od Ferrari

  16:54aktualizováno  16:54
Uhánět 320 km/h s větrem ve vlasech je kratochvílí opravdových fajnšmekrů. A právě pro ferraristy tělem i duší, samozřejmě s patřičně naditou kapsou, vyrobí maranellská automobilka model Superamerica.

Nejrychlejší spider planety vychází z Ferrari 575 Maranello.

Za co bude zákazník platit asi o 20 procent navíc oproti "obyčejné uzavřené verzi?

Především za jedinečnou střechu, která je sice tvrdá (na tom by nebylo nic až tak neobvyklého), má ale speciální systém skládání.

A aby toho nebylo málo, lze měnit její průhlednost.

Bylo samozřejmě také lehce "sáhnuto" na motor.

Maranello se pomalu chystá do důchodu, myšlenka Fioravanti, design Pininfariny a technologie Saint Gobain ale udělala ze superamericy unikátní kousek.

Superamerica je superrychá ve všech ohledech. Nejen že umí jezdit až 320 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších spiderů planety, hodně rychle umí také složit/rozložit svoji střechu. Trvá to asi 10 sekund.

Skleněný panel udělá salto nazad a z maranella je kabriolet. Konstrukce z uhlíkových vláken se ale neschovává do kufru (tam už je kreditka a kartáček na zuby), ale poskládá se na něj. Zadní okno pak funguje také jako deflektor... v 320 km/h by se mohl hodit.

Sklo střechy ale umí něco víc než tělocvik nad hlavou řidiče. Celý zázrak se jmenuje Revocromico. Jediným ovladačem je možné měnit průhlednost střechy. Změna čirosti skla z absolutně neprůhledného na průzračné proběhne během jedné minuty.

Ve spideru se vzpínajícím se hřebcem ve znaku najdeme 540 hlavé stádo. Dvanáctiválec 5,7 litru má oproti klasické variantě zvýšený výkon. Maximální kroutící moment 588 Nm přenáší na kola F1 převodovka řazená "pádly" pod volantem. Hodláte-li auto prohánět po okruhu, počítejte s dalšími 22 620 eury navíc za paket GTC. U Ferrari za to na superamericu namontují silnější keramické brzdy, odlehčená devatenáctipalcová kola a přitvrdí podvozek.

Vidět na vlastní oči Ferrari Superamerica bude možné na zámořských autosalonech v Dertroitu a Los Angeles začátkem příštího roku.

Ferrari Superamerica v číslech

Rozměry 

Délka

4550 mm

Šířka 

1935 mm

Výška

1277 mm

Rozvor 

2500 mm

Rozchod vpředu

1632 mm

Rozchod vzadu

1586 mm

Motor

12V

Vrtání x zdvih

89 mm x 77 mm

Objem 

5.748 cm3

Kompresní poměr

11:1

Výkon

398 kW (540 koní) při 7.250 ot./min

Kroutící moment 

588,6 Nm a 5.250 ot./min

Max. rychlost

320 km/h

Uhánět 320 km/h s větrem ve vlasech je kratochvílí opravdových fajnšmekrů. A právě pro ferraristy tělem i duší, samozřejmě s patřičně nabitou kapsou, vyrobí maranellská automobilka model Superamerica.

Nejrychlejší spider planety vychází z Ferrari 575 Maranello.

Maranello se pomalu chystá do důchodu, myšlenka Fioravanti, design Pininfariny a technologie Saint Gobain udělala ze superamericy unikátní kousek.

Superamerica je superrychá ve všech ohledech. Nejen že umí jezdit až 320 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších spiderů planety, hodně rychle umí také složit/rozložit svoji střechu.

Pod kapotou se vzpínajícím se hřebcem najdeme 540 hlavé stádo.

Jediným ovladačem je možné měnit průhlednost střechy. Změna čirosti skla z absolutně neprůhledného na průzračné proběhne během jedné minuty.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Najdete na iDNES.cz