Nejrychlejší spider planety od Ferrari

  16:54aktualizováno  16:54
Uhánět 320 km/h s větrem ve vlasech je kratochvílí opravdových fajnšmekrů. A právě pro ferraristy tělem i duší, samozřejmě s patřičně naditou kapsou, vyrobí maranellská automobilka model Superamerica.

Nejrychlejší spider planety vychází z Ferrari 575 Maranello.

Za co bude zákazník platit asi o 20 procent navíc oproti "obyčejné uzavřené verzi?

Především za jedinečnou střechu, která je sice tvrdá (na tom by nebylo nic až tak neobvyklého), má ale speciální systém skládání.

A aby toho nebylo málo, lze měnit její průhlednost.

Bylo samozřejmě také lehce "sáhnuto" na motor.

Maranello se pomalu chystá do důchodu, myšlenka Fioravanti, design Pininfariny a technologie Saint Gobain ale udělala ze superamericy unikátní kousek.

Superamerica je superrychá ve všech ohledech. Nejen že umí jezdit až 320 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších spiderů planety, hodně rychle umí také složit/rozložit svoji střechu. Trvá to asi 10 sekund.

Skleněný panel udělá salto nazad a z maranella je kabriolet. Konstrukce z uhlíkových vláken se ale neschovává do kufru (tam už je kreditka a kartáček na zuby), ale poskládá se na něj. Zadní okno pak funguje také jako deflektor... v 320 km/h by se mohl hodit.

Sklo střechy ale umí něco víc než tělocvik nad hlavou řidiče. Celý zázrak se jmenuje Revocromico. Jediným ovladačem je možné měnit průhlednost střechy. Změna čirosti skla z absolutně neprůhledného na průzračné proběhne během jedné minuty.

Ve spideru se vzpínajícím se hřebcem ve znaku najdeme 540 hlavé stádo. Dvanáctiválec 5,7 litru má oproti klasické variantě zvýšený výkon. Maximální kroutící moment 588 Nm přenáší na kola F1 převodovka řazená "pádly" pod volantem. Hodláte-li auto prohánět po okruhu, počítejte s dalšími 22 620 eury navíc za paket GTC. U Ferrari za to na superamericu namontují silnější keramické brzdy, odlehčená devatenáctipalcová kola a přitvrdí podvozek.

Vidět na vlastní oči Ferrari Superamerica bude možné na zámořských autosalonech v Dertroitu a Los Angeles začátkem příštího roku.

Ferrari Superamerica v číslech

Rozměry 

Délka

4550 mm

Šířka 

1935 mm

Výška

1277 mm

Rozvor 

2500 mm

Rozchod vpředu

1632 mm

Rozchod vzadu

1586 mm

Motor

12V

Vrtání x zdvih

89 mm x 77 mm

Objem 

5.748 cm3

Kompresní poměr

11:1

Výkon

398 kW (540 koní) při 7.250 ot./min

Kroutící moment 

588,6 Nm a 5.250 ot./min

Max. rychlost

320 km/h

Uhánět 320 km/h s větrem ve vlasech je kratochvílí opravdových fajnšmekrů. A právě pro ferraristy tělem i duší, samozřejmě s patřičně nabitou kapsou, vyrobí maranellská automobilka model Superamerica.

Nejrychlejší spider planety vychází z Ferrari 575 Maranello.

Maranello se pomalu chystá do důchodu, myšlenka Fioravanti, design Pininfariny a technologie Saint Gobain udělala ze superamericy unikátní kousek.

Superamerica je superrychá ve všech ohledech. Nejen že umí jezdit až 320 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších spiderů planety, hodně rychle umí také složit/rozložit svoji střechu.

Pod kapotou se vzpínajícím se hřebcem najdeme 540 hlavé stádo.

Jediným ovladačem je možné měnit průhlednost střechy. Změna čirosti skla z absolutně neprůhledného na průzračné proběhne během jedné minuty.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Najdete na iDNES.cz