Je to fešák. Mercedes představil GLA, nejnižší SUV na trhu

aktualizováno 
Modelová ofenziva menších Mercedesů pokračuje. Dalším do party je malé SUV GLA, které se veřejnosti představí v září ve Frankfurtu a do prodeje se dostane ještě letos. Podstatné informace o novince a první snímky zveřejnil Mercedes už nyní.

Mercedes-Benz GLA | foto: Mercedes-Benz

Mercedes už před lety vsadil u menších modelů na pohon předních kol a aktuálně tento trend ještě rozšiřuje. Po novém áčku a z něj odvozeném "sedano-kupé" CLA přišlo na řadu dlouho očekávané malé SUV. To Mercedesu v portfoliu oproti nejbližší konkurenci zatím chybělo. Přitom právě tento segment je dnes jedním z nejžádanějších.

Fotogalerie

BMW má v nejnižší třídě model X1, Audi model Q3 a Range Rover sklízí velké úspěchy se stylovým modelem Evoque. A právě k britskému SUV má svým sportovním stylem nový Mercedes nejblíže. Je dokonce výrazně nižší než Evoque, takže víc než SUV vypadá nový Mercedes spíš jako sportovní hatchback.

I to je další důkaz, že popularita SUV nepramení primárně z terénních vlastností aut a že zákazníci oceňují především baculatější tvary a vyšší posazení. A výrobci přání zákazníků plní do puntíku. Přesto Mercedes slibuje, že s lehkým terénem si nové GLA poradí. Pohon čtyř kol systémem 4matic mohou mít všechny verze vyjma základní s nejslabším benzínovým motorem. K dispozici bude i terénní režim převodovky a asistent pro sjíždění z kopce. Displej na středovém panelu pak zobrazí sklon, natočení kol a kompas.

Design se Mercedesu povedl. Vzhled jasně vychází z úspěšného modelu A. Na první pohled je patrná větší světlá výška a jiná linie bočních oken. Ta není dole rovná, ale vzadu se láme směrem nahoru. Vyšší jsou zadní dveře na úkor C sloupku, který je opticky subtilnější. Auto je trochu zaoblenější a SUV geny dokazuje oplastování prahů, podběhů a nárazníků spolu s nezbytnými podélnými nosníky na střeše. Ale vše je provedeno velmi decentně.

Mercedes-Benz GLA

Novinka je extrémně nízká. Na výšku měří 1,494 metru. Pro porovnání s nejbližšími konkurenty: BMW X1 je vysoké 1,545 metru, Audi Q3 1,607 metru a Range Rover Evoque 1,635 metru. Nízká stavba vynikne i ve srovnání s příbuznými modely. Nové áčko je sice nižší o 6,5 centimetru, ale béčko je o stejnou hodnotu vyšší.

Mercedes GLA se bude od počátku nabízet se čtveřicí motorů. Základem bude benzinová verze GLA 200. Označení ovšem klame, protože pod kapotou bude přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 115 kW. Tato verze bude jako jediná v prodeji jen s pohonem přední nápravy. Základem pro tento model bude šestistupňová manuální převodovka, sedmistupňový automat bude za příplatek.

Mercedes-Benz GLA

Silnější benzinové provedení ponese označení GLA 250 a pod kapotou bude zážehový dvoulitr s výkonem 155 kW. V tomto případě už bude na výběr provedení s pohonem přední nápravy a 4matic s pohonem všech kol. Standardem jen v tomto případě sedmistupňový automat, čtyřkolka je za příplatek.

V případě naftových agregátů si Mercedes pro GLA připravil modely 200 CDI a 220 CDI. Oba mají objem 2,2 litru, slabší disponuje výkonem rovných 100 kW, silnější poskytne 125 kW. Ve druhém případě dostane zákazník vždy sedmistupňový automat, u slabšího je základem šestistupňový manuál. Opět platí, že pohon je i zde za příplatek.

Mercedes-Benz GLA

Interiér vychází z příbuzných modelů, jen se sedí o poznání výše. V nabídce bude dlouhý soupis příplatkové výbavy, a to buď samostatně, nebo v jednom ze čtyř paketů včetně sportovního AMG. Z bezpečnostních funkcí nabídne auto asistent jízdy v pruzích, hlídač mrtvých úhlů nebo propracovaný přednárazový asistent. Za příplatek bude automatické parkování nebo aktivní přední světlomety.

Cenu Mercedes zatím nezveřejnil, nechává si ji na světovou premiéru na Frankfurtském autosalonu. S ohledem na konkurenci a na příbuzné modely značky můžeme odhadovat, že by mohla začínat na zhruba na 750 tisících korun včetně daně.

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Najdete na iDNES.cz