Je to fešák. Mercedes představil GLA, nejnižší SUV na trhu

aktualizováno 
Modelová ofenziva menších Mercedesů pokračuje. Dalším do party je malé SUV GLA, které se veřejnosti představí v září ve Frankfurtu a do prodeje se dostane ještě letos. Podstatné informace o novince a první snímky zveřejnil Mercedes už nyní.

Mercedes-Benz GLA | foto: Mercedes-Benz

Mercedes už před lety vsadil u menších modelů na pohon předních kol a aktuálně tento trend ještě rozšiřuje. Po novém áčku a z něj odvozeném "sedano-kupé" CLA přišlo na řadu dlouho očekávané malé SUV. To Mercedesu v portfoliu oproti nejbližší konkurenci zatím chybělo. Přitom právě tento segment je dnes jedním z nejžádanějších.

Fotogalerie

BMW má v nejnižší třídě model X1, Audi model Q3 a Range Rover sklízí velké úspěchy se stylovým modelem Evoque. A právě k britskému SUV má svým sportovním stylem nový Mercedes nejblíže. Je dokonce výrazně nižší než Evoque, takže víc než SUV vypadá nový Mercedes spíš jako sportovní hatchback.

I to je další důkaz, že popularita SUV nepramení primárně z terénních vlastností aut a že zákazníci oceňují především baculatější tvary a vyšší posazení. A výrobci přání zákazníků plní do puntíku. Přesto Mercedes slibuje, že s lehkým terénem si nové GLA poradí. Pohon čtyř kol systémem 4matic mohou mít všechny verze vyjma základní s nejslabším benzínovým motorem. K dispozici bude i terénní režim převodovky a asistent pro sjíždění z kopce. Displej na středovém panelu pak zobrazí sklon, natočení kol a kompas.

Design se Mercedesu povedl. Vzhled jasně vychází z úspěšného modelu A. Na první pohled je patrná větší světlá výška a jiná linie bočních oken. Ta není dole rovná, ale vzadu se láme směrem nahoru. Vyšší jsou zadní dveře na úkor C sloupku, který je opticky subtilnější. Auto je trochu zaoblenější a SUV geny dokazuje oplastování prahů, podběhů a nárazníků spolu s nezbytnými podélnými nosníky na střeše. Ale vše je provedeno velmi decentně.

Mercedes-Benz GLA

Novinka je extrémně nízká. Na výšku měří 1,494 metru. Pro porovnání s nejbližšími konkurenty: BMW X1 je vysoké 1,545 metru, Audi Q3 1,607 metru a Range Rover Evoque 1,635 metru. Nízká stavba vynikne i ve srovnání s příbuznými modely. Nové áčko je sice nižší o 6,5 centimetru, ale béčko je o stejnou hodnotu vyšší.

Mercedes GLA se bude od počátku nabízet se čtveřicí motorů. Základem bude benzinová verze GLA 200. Označení ovšem klame, protože pod kapotou bude přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 115 kW. Tato verze bude jako jediná v prodeji jen s pohonem přední nápravy. Základem pro tento model bude šestistupňová manuální převodovka, sedmistupňový automat bude za příplatek.

Mercedes-Benz GLA

Silnější benzinové provedení ponese označení GLA 250 a pod kapotou bude zážehový dvoulitr s výkonem 155 kW. V tomto případě už bude na výběr provedení s pohonem přední nápravy a 4matic s pohonem všech kol. Standardem jen v tomto případě sedmistupňový automat, čtyřkolka je za příplatek.

V případě naftových agregátů si Mercedes pro GLA připravil modely 200 CDI a 220 CDI. Oba mají objem 2,2 litru, slabší disponuje výkonem rovných 100 kW, silnější poskytne 125 kW. Ve druhém případě dostane zákazník vždy sedmistupňový automat, u slabšího je základem šestistupňový manuál. Opět platí, že pohon je i zde za příplatek.

Mercedes-Benz GLA

Interiér vychází z příbuzných modelů, jen se sedí o poznání výše. V nabídce bude dlouhý soupis příplatkové výbavy, a to buď samostatně, nebo v jednom ze čtyř paketů včetně sportovního AMG. Z bezpečnostních funkcí nabídne auto asistent jízdy v pruzích, hlídač mrtvých úhlů nebo propracovaný přednárazový asistent. Za příplatek bude automatické parkování nebo aktivní přední světlomety.

Cenu Mercedes zatím nezveřejnil, nechává si ji na světovou premiéru na Frankfurtském autosalonu. S ohledem na konkurenci a na příbuzné modely značky můžeme odhadovat, že by mohla začínat na zhruba na 750 tisících korun včetně daně.

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...

  • Další z rubriky

Nová Toyota Yaris je menší, ale dospělejší. Prozkoumali jsme ji

Japonská značka pevně usazená v Evropě ukázala světu novou generaci tradičního malého modelu Yaris. Auto šité podle...

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Najdete na iDNES.cz