Toyota bZ4X
Toyota si dávala se svým čistě elektrickým modelem hodně na čas. Ostatně skepse šéfa firmy Akia Toyody k tomuto druhu pohonu je pověstná. Novinka nese stejně jako letošní studie označení bZ4X a nějak zásadně se od ní neliší.
Základem prvního zástupce nové elektrické řady bZ (beyond Zero) je nová modulární elektrická platforma e-TNGA, která je společným vývojem se Subaru, a využívat ji bude sesterský model Subaru Solterra, tak i celá řada dalších elektrických aut obou výrobců. Nabízí se srovnání s modelem RAV4 – oproti němu je bZ4X o 85 mm nižší než Toyota RAV4, ale má i o 160 mm delší rozvor náprav.
Verze s pohonem předních kol pohání elektromotor s výkonem 150 kW (204 k), což by mělo stačit na zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a nejvyšší rychlost 160 km/h. Čtyřkolka se dvěma motory a systémovým výkonem 160 kW (217,5 k) má pokořit stovku za 7,7 sekundy. Dojezd by se měl podle prvních kusých informací pohybovat na úrovni 450 km.
Alternativou k panoramatickému střešnímu oknu bude střecha se solárními články. Počítá se i s plně elektronickým řízením (steer-by-wire) bez jakéhokoliv mechanického spojení volantu s koly. Tato verze dostane i jakýsi „půlvolant“ připomínající yoke u Tesly Model S Plaid.