Vazirani Ekonk
Indie nepatří zrovna mezi země, které byste si spojovali se supersporty či elektrickými sporťáky. Změnit by to chtěla tamní firma Vazirani Automotive z Bombaje, která se již před třemi lety blýskla na Goodwoodském festivalu rychlosti konceptem hypersportu Shul s výkonem 1000 koní, který jako by vypadl z oka vozům Ferrari. Firmu založil Chunky Vazirani, který dříve pracoval pro Rolls-Royce a Jaguar Land Rover.
K výrobě zatím nedošlo, ale tým indických konstruktérů se pustil do stavby malého jednomístného roadsteru Ekonk, kterým jako by chtěli vzdát hold Colinu Chapmanovi. Jeho karoserie je z uhlíkových vláken a auto váží jen 738 kg. Stejně jako například britský BAC Mono je určený jen pro řidiče, ale oproti němu ho pohání elektromotory s výkonem 538 kW (732 k). Výkonová hmotnost je tak fantastických 1,371 kg/kW. Pokud se jedná o baterii, tak se ví pouze to, že je chlazena jen vzduchem. O případném dojezdu také není nic známo.
Vládce vozu překvapivě nesedí uprostřed, ale na pravé straně a musí čelit síle vzduchu, bez ochranné přilby se tak neobejde. Při testech prý Ekonk dokázal pokořit stovku za 2,54 s a nejrychleji jel 309 km/h. Co na to Elon Musk?