Volkswagen ID.5
První elektrické SUV kupé od Volkswagenu je až po B sloupek prakticky identické s hatchbackem ID.4, oproti němuž je o tři centimetry nižší. Společně s plošším profilem střechy a spoilerem na zádi to zajišťuje lepší aerodynamiku. Volkswagen tak u dvoumotorové verze GTX slibuje dojezd zvýšený ze 480 na 490 km a verze s jedním motorem má ujet až 520 km.
Palubní deska je stejná s ID.4, rychle se svažující linie střechy ubrala na zadních sedadlech 12 mm pro hlavu, i tak je tam však místa dostatek. Zavazadlový prostor má dokonce o 9 litrů větší objem (549 l) než u ID.4.
ID.5 existuje jen s větší baterií Pro (77 kWh) a jedním elektromotorem vzadu s výkonem 125 kW (170 k) nebo u ID.5 Pro Performance se 150 kW (204 k). Základní verze zrychlí z nuly na 100 km/h za 10,4 s, provedení Pro Performance to zvládne již za 8,4 s. Nejvyšší rychlost je v obou případech omezena na 160 km/h. Vrcholem nabídky je verze ID.5 GTX s pohonem všech kol, u níž je navíc přední elektromotor. Oba poskytují systémový výkon 220 kW (299 k), z 0 na 100 km/h se lze dostat již za 6,3 s a nejvyšší rychlost je zvýšená na 180 km/h.
Vyšší nabíjecí výkon oproti ID.4 (135 místo 125 kW) doplňuje i plošší křivka při nabíjení. To má ušetřit 9 minut při rychlém DC nabíjení od 5 do 80 %. U GTX by to bylo 29 místo 38 minut. Nabíjení střídavým proudem je možné výkonem až 11 kW. Volkswagen ID.5 umožňuje nové funkce ve spojení s domácím systémem energetického managementu, například nabíjení v levných časech nebo z fotovoltaického systému. Nový software ID.3.0, který modely ID dostanou v roce 2022 prostřednictvím bezdrátové aktualizace, bude také rychlejší. Parkovací asistent Plus s paměťovou funkcí umí zaparkovat personalizovaně, pamatuje si např. posledních pár metrů v garáži a poté, co se to jednou naučí, automaticky zajede do parkovací polohy.