Talentovaný, ale u nás nedoceněný mrňous je připraven ke startu

Dvě generace Hondy Jazz dokázaly, že i malé auto může poskytnout velký a hlavně inteligentně řešený vnitřní prostor. Třetí generace, která přijde na trh v příštím roce, na tom nemíní nic měnit. Navíc se objeví v zajímavé hybridní verzi.
Honda Jazz (FIT) 2014

Honda Jazz (FIT) 2014 | foto: Honda Japan

Druhé vydání Hondy Jazz se představilo světu v roce 2007, tedy šest let po premiéře generace první. Letos uplynulo dalších šest let, takže logicky přichází čas na generaci třetí. Jenže nový jazz zatím automobilka oficiálně celosvětově nepředstavila. Na domácím japonském trhu se už modelem pro rok 2014 decentně chlubí a zveřejnila velmi střídmou zprávu, v které ukazuje podobu auta, ale zatím jen v hybridní verzi.

Šikovná honda se v Japonsku a některých dalších trzích nejmenuje Jazz, ale Fit. Auta to jsou v základu stejná a vychází z nich i malý sedan city, donedávna prodávaný i u nás. Je tedy nanejvýš pravděpodobné, že nový japonský fit a evropský jazz budou vypadat stejně, jako tomu bylo v předešlých dvou generacích.

Z fotografií je patrné, že styl auta Honda vůbec nezměnila, opět je to malý kompakt s téměř jednoprostorovou karoserií. V nové generaci je výrazněji pojata přední část, která je mohutnější a opticky vyšší. Křivky auta jsou výrazně ostřeji řezané, což je patrné na přední masce i na pojetí celé zádě. Předek dostal výraznější masku chladiče, vzadu zase zasahují světla podél zadního okna až ke střeše.

V boční partii se zmenšilo přední okénko před předními dveřmi, zpředu pak jeho linka stoupá k přednímu oknu, u druhé generace jazzu byla linie oken rovná. Zhruba zachované zůstaly oba prolisy mezi podběhy. Honda nezveřejnila jakékoliv technické údaje, takže můžeme jen odhadovat, že rozměry auta se nijak dramaticky nezmění.

Nikterak výrazně se nezmění ani interiér, na obrázcích hybridní verze je patrný velký rychloměr s doplňkovými displeji po jeho bocích. Místo tradičního ovládání audia má auto velký multimediální displej. Variabilní interiér s rovnou plochou v kufru zůstal zachovaný, jestli půjdou zadní sedadla skládat i jinak zatím z fotografií vyčíst nelze.

Honda Jazz (FIT) 2014

Představený hybridní model kombinuje zážehový motor s Atkinsonovým cyklem o objemu 1,5 litru s elektromotorem živeným li-ion akumulátory. Převodovka je sedmistupňový dvojspojkový automat. Jakékoliv podrobnosti o výkonu pohonného ústrojí výrobce neudává, jen spotřebu. Auto by na litr paliva mělo urazit až 36,4 kilometru, tedy na sto kilometrů by se mělo pohodlně vejít pod tři litry.

Honda nenápadně nabízí v hybridní verzi i současný jazz, a to dokonce na našem trhu. V druhé generaci je základní pohonnou jednotkou motor 1,3 litru a převodovka je bezestupňová. Normovaná spotřeba současné verze je 4,5 litru na sto kilometrů. Novinka tak bude (papírově) výrazně úspornější a pravděpodobně i silnější.

Dá se čekat, že Honda celosvětově představí nový jazz ještě letos, nabízí se hned zářijový autosalon ve Frankfurtu.

Na našem trhu je Honda Jazz poněkud nedoceněný malý vůz. Těžko ovšem vinit zákazníky, ti se rozhodují pragmaticky a cenovka Hondy Jazz je tradičně prémiová. Aktuální druhá generace startuje po slevě na 279 000 korunách a v nejlepší výbavě končí na 450 000 korunách za verzi se silnějším motorem a automatickou převodovkou. Hybridní verze začíná na 429 000 korunách.

Honda Jazz (FIT) 2014

Ceny jsou opravdu vysoké, třeba konkurenční Toyota Yaris stojí v nejlepší výbavě jen o málo víc, než kde jazz začíná. To samé platí i o dalších konkurentech, rozdíly se počítají v desetitisícových částkách v neprospěch malé hondy. Důkazem jsou statistiky prodejů. Za prvních šest měsíců se v Česku prodalo 58 jazzů, již zmiňovaných yarisů se pak prodalo 692.

Autor:

Nejčtenější

Servis kola nepodceňujte. A naučte se šlapat, abyste si neničili řetěz

Nejvyšší čas vyrazit na kolo. Předtím ovšem přibrzděte v servisu. Něco zvládnete i sami, servis brzd a řazení ale nechte na odbornících. U moderních kol se přehazovačka dokonce seřizuje mobilem....

Konstruktérka motorů rallyových škodovek: Evropě chybí asijský hlad po práci

Premium

S nakažlivým nadšením dvacet minut vypráví o ventilových pružinách, dokonale srozumitelně, poutavým zasvěceným vyprávěním zaujme i naprostého laika. Když pak obcházíme model rallyové fabie, všechno...

IFA vozila i sličné brigádnice, fungl nová kuřátka a hodně sajrajtu na pole

IFA W50, která vznikla v bezpočtu účelových verzích, byla nejpočetnějším užitkovým automobilem východoněmecké provenience. Vyráběla se od poloviny šedesátých let až do skonání NDR. Připomeňme si...

První třídou bez křídel. Autobusy Hyundai nabídnou nevídaný luxus

Trasa z Hanoje do Ho Či Minovo Města měří bezmála 1 700 kilometrů. Na jeden zátah ji za volantem osobáku zkrátka sami nedáte. Přesto můžete do cíle dorazit včas a fit. Když se svezete linkovým spacím...

Autopaparazzi nachytal velkou elektrickou škodovku při tréninku s přívěsem

Škoda chystá na rok 2026 uvedení velkého sedmimístného SUV s bateriovým pohonem. Prototyp zcela nového modelu v nabídce nafotil známý automobilový paparazzi Stefan Baldauf při testech s tažením...

Vzhůru do sedel. Nejkrásnější motorkářské trasy v Evropě

Některé vás budou rozmazlovat nádhernými scenériemi hned od začátku, a užijí si je i začátečníci. Kvůli jiným budete muset vystoupit daleko ze své komfortní zóny a prověří vaše motoristické...

19. dubna 2025

Veterány déšť nezastavil. Rally Praha revival zavítá i do Německa

Čtrnáctý ročník tradiční veteránské Rallye Praha Revival opět odstartoval, tentokrát z metropole skrápěné deštěm. Slavnostní start se uskutečnil na Velký pátek na náměstí Jana Palacha před Rudolfinem...

18. dubna 2025,  aktualizováno  18:02

Před 130 lety Benz ukázal světu první autobus. Patnáct kilometrů jel hodinu

Premium

Na celém světě se v současnosti prodá ročně přes milion nových autobusů. Podle odhadů číslo poroste. Mnohamiliardový byznys se narodil před 130 lety, kdy v Německu vyjel na trasu historicky první...

18. dubna 2025

V Mostě naposledy. Sraz vytříbených bavoráků čeká stěhování, změní i název

Letošní BMW ///M Day na Autodromu Most byl velkolepý. Na devátý ročník srazu vytříbených bavoráků zavítal rekordní počet majitelů vozů BMW M a M Performance. Rekordní byla i tradiční spanilá jízda po...

18. dubna 2025

Šmírák nebo pomocník? Tesla aktivovala kabinový radar v Ypsilonech

Pokud disponujete novějším modelem Tesla, možná jej máte též. Co? Interiérový radar. Automobilka jej nechala osadit do kabin některých svých vozů. Aby ho teď, po třech letech vyčkávání, konečně...

17. dubna 2025

Servis kola nepodceňujte. A naučte se šlapat, abyste si neničili řetěz

Nejvyšší čas vyrazit na kolo. Předtím ovšem přibrzděte v servisu. Něco zvládnete i sami, servis brzd a řazení ale nechte na odbornících. U moderních kol se přehazovačka dokonce seřizuje mobilem....

17. dubna 2025

První třídou bez křídel. Autobusy Hyundai nabídnou nevídaný luxus

Trasa z Hanoje do Ho Či Minovo Města měří bezmála 1 700 kilometrů. Na jeden zátah ji za volantem osobáku zkrátka sami nedáte. Přesto můžete do cíle dorazit včas a fit. Když se svezete linkovým spacím...

17. dubna 2025

S vlakem auto vždy prohraje. Když uváznete mezi šraňkami, nepanikařte

Šraňky mají chránit, ale řidiči je stále ignorují. Souboj nad projíždějícím vlakem přitom jen tak nevyhrají. Víte, jakou rychlostí se může jezdit před přejezd? A umíte zjistit, na jakém přejezdu se...

16. dubna 2025

Růžová mu sluší. Chlapácký Mercedes G upravili pro Barbíny

Posadit se za volant Mercedesu třídy G obvykle znamená, že na ulici nezůstanete bez povšimnutí. Vytvoříte tím o sobě jistý dojem. Ovšem v případě, že u téhož modelu vsadíte na značkovou úpravu Carlex...

16. dubna 2025

Autopaparazzi nachytal velkou elektrickou škodovku při tréninku s přívěsem

Škoda chystá na rok 2026 uvedení velkého sedmimístného SUV s bateriovým pohonem. Prototyp zcela nového modelu v nabídce nafotil známý automobilový paparazzi Stefan Baldauf při testech s tažením...

16. dubna 2025

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Největší kolony aut způsobily sněhové vánice, tajfuny i Woodstock

Ani ty nejdelší kolony, v nichž můžete na českých silnicích a dálnicích uváznout, nebývají zpravidla delší než třicet kilometrů. A byť vám to čekání může přijít krajně depresivní, většinou je to...

15. dubna 2025

Projeli jsme dravou Cupru Terramar, famílii vystřelí na stovku za šest sekund

Pocta závodnímu okruhu, ale hlavně auto s emocemi. Cupra rozšiřuje svoji modelovou paletu o spalovací SUV Terramar. Naváže na úspěch menšího Formentoru, anebo to nebude tak jednoduché?

15. dubna 2025