Honda Jazz: revoluce se nekoná

aktualizováno 
Občas možná neprávem opomíjená honda vyjíždí ve své druhé generaci. Navenek se revoluce nekoná, vnitřek má být ve všem lepší než předchůdce.

Honda Jazz | foto: Honda

V Japonsku už se nějaký ten pátek prodává pod jménem Fit, evropská verze se jako Jazz představí premiérově na autosalonu v Paříži letos v říjnu. Do prodeje vystartuje začátkem listopadu.

Malá honda s prostorným interiérem má už na světě víc než dva miliony starších bráchů. Navenek se žádná revoluce nekoná, designéři spíše upravovali, než předělávali. Přibylo pár centimetrů, které šly ve prospěch prostoru pro nohy vzadu a kufru. Zvětšovala se kola a narostl rozvor (o 50 mm) a rozchod kol.

Jazz je oproti předchůdci o 55 mm delší a dva centimetry širší. Nejmenší honda je tak 3900 mm dlouhá a 1695 mm široká. Výška 1525 milimetrů zůstala zachována. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru).

Zachována zůstala koncepce s nádrží umístěnou pod středem vozidla a flexibilními sedadly zadní řady, která jednoduše složíte. Celkový objem kufru je 399 litrů, předchozí jazz odvezl o 15 litrů méně. 

Pokud chcete zabavit děti, připlaťte si za prosklenou panoramatickou střechu, která sahá až nad zadní sedadla. V základní výbavě má být šest airbagů.

O pohon se budou starat benzinové čtyřválce s objemem 1,2 a 1,4 l vybavené technologií elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). Jedna-dvojka posílila oproti předchůdci o dvanáct koní (nově 90 k) a na 114 Nm krouticího momentu oproti 110 Nm. Kombinovaná spotřeba je 5,1 l/100 km.

1,4litrový motor disponující výkonem 100 k a točivým momentem 127 Nm vystačí v kombinovaném provozu s 5,3 l/100km.

Motory jsou spojeny buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo – v případě motoru 1,4 – s volitelnou šestistupňovou automatizovanou převodovkou i-SHIFT, která umožňuje řazení také páčkami pod volantem.

Modely s manuální převodovkou dostávají indikátor řazení, který napoví nejvhodnější okamžik pro přeřazení. Šetří se tak palivo. 

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz