Honda Jazz: revoluce se nekoná

aktualizováno 
Občas možná neprávem opomíjená honda vyjíždí ve své druhé generaci. Navenek se revoluce nekoná, vnitřek má být ve všem lepší než předchůdce.

Honda Jazz | foto: Honda

V Japonsku už se nějaký ten pátek prodává pod jménem Fit, evropská verze se jako Jazz představí premiérově na autosalonu v Paříži letos v říjnu. Do prodeje vystartuje začátkem listopadu.

Malá honda s prostorným interiérem má už na světě víc než dva miliony starších bráchů. Navenek se žádná revoluce nekoná, designéři spíše upravovali, než předělávali. Přibylo pár centimetrů, které šly ve prospěch prostoru pro nohy vzadu a kufru. Zvětšovala se kola a narostl rozvor (o 50 mm) a rozchod kol.

Jazz je oproti předchůdci o 55 mm delší a dva centimetry širší. Nejmenší honda je tak 3900 mm dlouhá a 1695 mm široká. Výška 1525 milimetrů zůstala zachována. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru).

Zachována zůstala koncepce s nádrží umístěnou pod středem vozidla a flexibilními sedadly zadní řady, která jednoduše složíte. Celkový objem kufru je 399 litrů, předchozí jazz odvezl o 15 litrů méně. 

Pokud chcete zabavit děti, připlaťte si za prosklenou panoramatickou střechu, která sahá až nad zadní sedadla. V základní výbavě má být šest airbagů.

O pohon se budou starat benzinové čtyřválce s objemem 1,2 a 1,4 l vybavené technologií elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). Jedna-dvojka posílila oproti předchůdci o dvanáct koní (nově 90 k) a na 114 Nm krouticího momentu oproti 110 Nm. Kombinovaná spotřeba je 5,1 l/100 km.

1,4litrový motor disponující výkonem 100 k a točivým momentem 127 Nm vystačí v kombinovaném provozu s 5,3 l/100km.

Motory jsou spojeny buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo – v případě motoru 1,4 – s volitelnou šestistupňovou automatizovanou převodovkou i-SHIFT, která umožňuje řazení také páčkami pod volantem.

Modely s manuální převodovkou dostávají indikátor řazení, který napoví nejvhodnější okamžik pro přeřazení. Šetří se tak palivo. 

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz