Středa 22. března 2023, svátek má Leona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. března 2023 Leona

Ford končí v Japonsku a Indonésii, oznámil to e-mailem

  17:56aktualizováno  18:51
Americká automobilka Ford oznámila, že tento rok ukončí činnost v Japonsku a Indonésii. Důvody jsou čistě ekonomické, firma na těchto trzích nevidí potenciál výdělku.

Ford Mustang | foto: Ford

Ford úplně opustí trh: zavře dealerství (v Japonsku jich má 52) a přestane nabízet auta značek Ford a Lincoln. Zaměstnance o tom podle informací agentury Reuters informoval e-mailem prezident asijsko-tichomořské divize Fordu Dave Schoch.

Ford zaměstnance a prodejce o chystaném kroku již informoval. Majitele vozů hodlá seznámit s tím, jak bude dál zajišťovat servis, prodej náhradních dílů a opravy v záruční době.

Americká automobilka, která patří k nejstarším na světě a na japonském trhu je od roku 1974, také přestěhuje své vývojové centrum, které v Japonsku má.

V Japonsku má Ford 292 zaměstnanců a v loňském roce tam prodal kolem pěti tisíc aut, což znamená 1,5procentní podíl na trhu. Na japonském trhu značka nabízí malou Fiestu, svalnatý sportovní Mustang a SUV Explorer. Japonskému trhu dnes dominují Toyota, Honda a Nissan. Podle Reuters se poptávka po autech v Japonsku snižuje. Podle analytiků je na vině stárnoucí populace, ale také klesající zájem o auta mezi mladšími lidmi ve městech.

„Japonsko je nejvíce uzavřeným vyspělým automobilovým trhem na světě. Všechny zahraniční značky představují méně než šest procent japonského trhu s novými automobily,“ uvedl mluvčí automobilky Neal McCarthy.

Ford zmiňuje rozsáhlý obchodní pakt známý pod zkratkou TPP, který upravuje obchodní vztahy mezi Spojenými státy, Japonskem a další desítkou zemí kolem Tichého oceánu. Tento pakt prý ve své současné podobě firmě nedovolí, aby se její situace na japonském trhu zlepšila.

V Indonésii nabízí značka auta od roku 2002, má tam 35 zaměstnanců a nasmlouvaných 44 dealerů. V loňském roce se v Indonésii prodalo asi šest tisíc fordů. To v zemi, která prožívá ekonomický pokles, znamená tržní podíl 0,6 procenta. „V Indonésii je nemožné uspět bez lokální výroby a my zde nevyrábíme,“ vysvětlil jeden ze zástupců automobilky.

Ford patří do velké trojky amerických automobilek, jeho konkurent General Motors se už loni rozhodl pro ukončení výroby v Indonésii z důvodu ostré konkurence asijských výrobců.

V globalizovaném automobilovém světě to není poprvé, kdy značka opouští důležitý trh. V roce 2013 opustilo japonské Suzuki po krachu svého automobilového zastoupení v USA severoamerický trh. Pátá nejúspěšnější japonská značka Daihatsu (vlastněná Toyotou) opustila s rokem 2013 Evropu. Už v roce 1992 se stáhla ze Severní Ameriky a v roce 2006 z Austrálie.

Evropa, která je pro světové automobilky stále méně zajímavým trhem, jen čeká, která z mimoevropských automobilek starý kontinent opustí. Očekává se to především od japonských výrobců.

  • Nejčtenější

Bez milionu pro mercedes nelez. V testu autodealerů jsme skončili na rohožce

Exkluzivně Kvůli ekonomické nejistotě se Češi do nákupu nového vozu nehrnou. Mnohým autosalonům jako by na tom pramálo záleželo,...

Lidový VW odhalen. Elektromobil do 600 tisíc korun vytvořili za měsíc

Koncept ID.2all vznikl za pouhý měsíc. Po kvapném odchodu dnes už bývalého šéfdesignéra Volkswagenu Jozefa Kabaně, jenž...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zkusili jsme porsche pro chudé. Nový elektrický hyundai nepřehlédnete

Nejdůležitější na elektrických autech je spotřeba. Není to kvůli hospodskému naparování, je to nutnost, aby bateriové...

Autofotka týdne: Stát prodává lamborghini. Zabavený supersport nabízí lacino

Ministerstvo vnitra prodává zánovní supersport. Nasupené Lamborghini Huracán s výkonem 610 koní a maximálkou 325 km/h...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Převratné baterie změní svět elektroaut, jen je nikdo nevyrobil

Baterie elektromobilů nejsou dokonalé, vědí a přiznávají to všichni. Z výčtu nedostatků je třeba zmínit potenciální...

Statistika z bazaru: zájem o diesely neutuchá, drží se jich hlavně firmy

Prodeje automobilů na naftu pomalu klesají, pomáhá jim však ustálení cen nafty, uvedla společnost Aures Holdings,...

OBRAZEM: Pražský veletrh domů na kolech

Novinky ze světa obytných aut, karavanů či lodí zaplnily o uplynulém víkendu expozice v pěti halách letňanského...

Tajný tip bazarového šmejdila: benzinový Mitsubishi Outlander je superdržák

Premium Znáte ten vtip o japonských autech? O tom, že na fórech jejich majitelů se často diskutuje, jestli se záruka vztahuje i...

Škoda láká soukromé zákazníky: protáhla záruku, přidá servis zdarma

Exkluzivně Značku Kia „udělala“ na českém trh nadstandardní sedmiletá záruka, řada automobilek nabízí běžně záruku pětiletou. Teď...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Meteoroložka Honsová: Letos bude extrémní počasí, zapíše se do historie

Premium Meteoroložka Dagmar Honsová je přesvědčená, že letošní rok určitě přinese mnoho zajímavých a zřejmě i extrémních...

Hrozí ekonomický kolaps? Analytici varují před Minského momentem

Selhání bankovních institucí, otřesy na finančních trzích a pokračující nejistota zvyšuje podle mnohých odborníků...

Ukrajinská pobřežní obrana zničila plány na vylodění u Oděsy

Flotila ukrajinského námořnictva dostala na začátku ruské invaze na frak, ale její „suchozemská“ pobřežní obrana...

Herec Gene Hackman se po letech ukázal na veřejnosti

V důchodu je už skoro dvacet let. Svůj poslední film Starosti starosty natočil v roce 2004. Herec Gene Hackman (93) se...

Německé platy v nedohlednu. Známe sedm důvodů, proč Češi berou míň

Ekonomové už desítky let propočítávají, kdy české mzdy doženou ty německé. Rozdíly mezi oběma státy přetrvávají a...