Zůstanou syntetická paliva?
Velkou otázkou je, jestli ze zákazu vypadnou motory, spalující syntetická paliva, vyrobená s nulovou uhlíkovou stopou – což je věc, kterou aktuálně požadují nejen Česká republika, ale i další velcí výrobci automobilů, Německo, Francie a Itálie. A o nichž se právě teď bude v Bruselu vyjednávat.
Dohodu o zákazu spalovacích motorů mají zachránit syntetická paliva |
I k nim se několik čtenářů zajímavě vyjadřovalo.
Adam Šimáček: Ale ty vám taky budou produkovat CO2. Každé (reálně použitelné) syntetické palivo bude na principu buď uhlovodíku (syntetický benzin, dělaný třeba ze syntézního plynu) nebo lihu (biolihu) nebo třeba methanolu – ale prostě bude mít uhlík, takže CO2 vám bude vždycky produkovat. Dosáhnete nulové bilance tak, že to CO2 budete brát ze vzduchu, to ano, takže papírově sice dosáhnete nulové bilance, ale auto reálně produkovat CO2 bude. Druhá věc je, s jakou účinností jste schopen CO2 v tomto měřítku separovat… Cesta to možná je, možná reálnější než vodík. Uvidíme…
Pavel Martinek: Ano, jde i o CO2 ze vzduchu. Něco jako elektřina z ničeho, sen všech pomatenců bez technického vzdělání. … A nic takového jako uhlíková neutralita zatím neexistuje. Je to pořád jen konstrukt naivních nevzdělanců.
Verdikt o konci spalovacích aut odložen. ČR žádá povolení syntetických paliv |