Konstruktivní kritika a nápady
Radek Minář: Zvládl jsem přelouskat pouze názor Niedermayera a stačilo mi to. Že i po roce 2035 budou ještě nějaký čas existovat spalováky, to nic neznamená. On nějakej eurohujer zakáže vjezd těchto aut do určitých míst, zdaní benzín a naftu, nařídí poplatky za přepis auta atp. a bude vymalováno.
Pokud už budou čistě elektromobily, tak osobně vidím jediné řešení v tom, že baterie budou univerzální, nebudou součástí vozu při prodeji a budou se „pronajímat“. Baterie by si pak nedobíjel každý sám, ale existovaly by nějaké výměnné stanice. Člověk by pak nemusel řešit životnost baterie a pokud by byla de-/montáž vyřešena nějak rozumně, snížila by se tak i doba pro „dobití“ (prostě byste dostali jinou baterku).
Tím by se zároveň snížila prodejní cena auta a bez problému by i kvetl obchod s ojetinami. Jiné řešení v případě elektromobilů v současnosti nevidím.
Plná baterie za pět minut. Čínské NIO už má v Evropě výměnnou stanici |
Jan Kučera: Pořád nikdo neřeší „B“. Co bude s kamionovou dopravou. Dovedete si představit čtyřicetitunový návěs, který jede z Turecka do Portugalska na baterky, kolikrát bude cestou nabíjet? Elektrický zmetek má jeden a půl tuny a baterka z toho dělá jednu třetinu váhy, tj. 500 kg. Baterie do kamionu bude tedy přibližně tak 7 tun, kolik bude stát a jak dlouho bude hořet? V Praze zkoušeli elektrické minibusy a utekli od toho jak hrdinná vojska z Afghánistánu. A další otázka, jak bude celý den orat pole traktor na baterky? A co kombajn, který zemědělec využívá měsíc v roce a 11 měsíců stojí ve stodole? A další v dnešní válkou zasažené době, jak se bude nabíjet tank v bitevní vřavě? Požádáme nepřítele, aby den počkal, než nabijeme baterky? Ve vymýšlení blbostí neznají slovo „nemožné“.
Pavel Ferenc: Jestli elektromobilita je, nebo není ekologická, to je na odbornou diskuzi, bez reálnejch čísel je jakákoliv debata na tohle téma jen plácáním do vody. (...) Většina odborníků a lidí, který si dají práci tohle všechno spočítat, se jasně shodně na tom, že elektromobilita je přátelštější k životnímu prostředí než spalovací motor. Mě na tom štve něco jinýho - to pokrytectví. Málo se kouká na to, jestli fakt potřebujeme tolik dopravy. 99 procent aut by na silnici nebylo, kdyby to lidi s globálním oteplováním mysleli vážně. Do Lidlu na nákup, do práce, do školy... nikam nemusím autem, mělo by se víc poukazovat na tohle. Mně je jedno, jestli jahody že Španělska přivezl do ČR kamion s elektromotorem, nebo spalovacím motorem, jíst v únoru jahody prostě není potřeba. Pokud to s ochranou přírody myslíme vážně, musí to holt odskákat naše životní úroveň (protože nemoci si v únoru pochutnat na jahodách, to je samozřejmě strašnej zásah do životní úrovně...).