Jak nabíjet na sídlišti?
Často se řeší, jak a kde nabíjet na přeplněných parkovištích u paneláků, jak dlouhou prodlužovačku musíte mít do 5. patra... Mnozí to pojímají s humorným nadhledem, za nímž je ovšem cítit zoufalá rezignovanost.
Pavel Jeřábek: Rotoped a alternátor. Buď sám a nebo to dáte jako posilování a zdarma, lidi přestanou tolik chodit do fitka. Případně se přestěhujete do přízemí. Za dvacet let budete parkovat u domu, protože počet aut se výrazně sníží, a osla či mezka lze parkovat o kousek vedle, navíc má menší parkovací plochu. Řešíte něco, co dávno vyřešili naši předci. A je to i super kvůli recyklaci. Maso se dá zpracovat, kosti také a kůži využít na buben.
Ondrej Kalman: Tady ta diskuze je fakt vtipná. Půlka lidí si tu myslí, že za 12 let bude potřeba mít vyřešeno nabíjení pro všechny a všude. Napadlo někoho podívat se, kolik nových aut se u nás za rok prodá a podívat se, kolik tu jezdí ojetin? Reálně budeme na 90% elektromobilů někdy za 20 let od data, co ten zákaz začne platit.
Tomáš Nováček: Už z principu to vyřešeno mít musíte, když to chceme všem vnutit. Minimálně ve městech, na sídlištích atd. Navíc tady 20 let nejsme schopni vyřešit ani hloupé odpočívky pro kamiony nebo pár km nejdůležitějších silnic typu 20 km D52 a vy si myslíte, že za těch 12 let připravíme aspoň nějak rozumně část infrastruktury? Je to celé nesmysl a tunel na peníze.
Ondrej Kalman: Pokud máte jasně daný termín tak jako teď, tak se o dost jednodušeji plánuje. Vždyť se podívejte, jak to v ČR vypadalo před třiceti lety a jak dnes. I z hlediska energetiky. Teď máme reálně dalších 30 let na tuhle větší změnu, o které ale víme že nastane.
Honza Karásek: „Jasně daný“ byl před pár lety termín dokončení vysokorychlostní tratě Praha - Drážďany - na rok 2030. To byl nesmyslný termínový úlet od samého začátku - „a státe, starej se“. Reálně to je méně než 30 let ve chvíli, kdy auta se spalovacími motory dostanou dardu už za dva roky s EURO 7.