Pragmatici: Nebude to tak horké
Luboš Štěpnička: Naprosto upřímně jde o hysterii. Ten zákaz bude jen na nová auta, a to pět let po tom, co ho už budou mít některé velké země několik let. Jasně bude vidět, zda to funguje nebo ne. Zatím může každý dělat kroky na přípravu. Tj. budovat infrastrukturu. Pokud se ukáže, že to nejde, tak se to datum jen posune a budeme mít hybridy. Nic tragického.
Petr Kraus: Jistě že jde o hysterii. Naprosto souhlasím. Ona jedna věc je politické rozhodnutí a druhá věc ta následná praxe. Ale my už zase nadáváme... Nás to prostě baví.
Honza Karásek: A když se pak teda ukáže, že to nefunguje, tak ta infrastruktura bude k čemu?
Luboš Štěpnička: Proč by byla k ničemu? Elektroauta a zejména hybridy nemají jen nevýhody. Pumpy tu budou, dokud se budou prodávat ojetiny. Tj. do 2050, ale určitě to bude déle. Takto bude mít každý volbu mezi spalovákem, elektrikou nebo hybridem. Ta infrastruktura bude jasné plus.
Luboš Štěpnička: Ropa i plyn se budou prodávat a těžit dál. Zakáže se prodej nových aut. Myslíte si, že v 2035 tu všichni sešrotuji své spalováky? Nemluvě o tom, že tyto suroviny jsou potřeba v jiných odvětvích.
Honza Karásek: No počkat... Takže k destilaci ropy (vč. emisí z toho vyplývajících) bude docházet dál. A nafta/benzin coby jeden z produktů té destilace budou tedy spotřebovávány jak? Spálit je nelze - to už jsou emise. :-)
Luboš Štěpnička: Ojetiny se budou prodávat ve spalováku až do 2050. Takže SAE opravdu o své zisky nemusí mít strach. Navíc ten zákaz zavede Velká Británie a řada dalších zemí už pět let před námi, takže se ukáže, že se to nedá stihnout a posune se to. Je to opravdu jen hysterie.