„Čínské společnosti vyrábějící elektromobily se při rychlém rozvoji spoléhají na neustále technologické inovace, dokonalý systém výroby a dodavatelského řetězce a plnou tržní konkurenci a nespoléhají se na dotace, aby získaly konkurenční výhodu,“ řekl Wang podle čínské tiskové agentury Nová Čína.
Vláda v Pekingu podle něj udělá vše pro to, aby ochránila legitimní práva a zájmy firem.
Airbus evropských automobilek jako poslední šance čelit čínské invazi |
Wang svá slova pronesl při diskusi u kulatého stolu v Paříži se zástupci více než deseti čínských společností, včetně výrobců elektromobilů Geely a BYD a výrobcem baterií pro elektromobily CATL. Jednání se soustředila mimo jiné na vyšetřování EU týkající se dovozu elektromobilů z Číny, které se zabývá podezřením ze státních dotací.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu |
EU zahájila vyšetřování dovozu elektromobilů z Číny loni v říjnu kvůli prudkému růstu dovozu čínských elektromobilů. Cílem je zjistit, zda by měla zavést cla, aby kompenzovala případné státní subvence, a vyrovnala tak podmínky na trhu.
Čína si stěžuje na Spojené státy, vadí jí dotace na elektromobily |
Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová v září uvedla, že globální trh je zaplaven levnějšími čínskými elektromobily, jejichž ceny jsou uměle udržovány na nízké úrovni kvůli obrovským státním dotacím. Šetření má být ukončeno do listopadu, EU může však případně uložit prozatímní cla i dříve.
Americká ministryně financí Janet Yellenová, která končí návštěvu Číny, v sobotu uvedla, že je obzvláště znepokojena dopadem čínské nadměrné kapacity na americkou ekonomiku.