Pátek 9. června 2023, svátek má Stanislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 9. června 2023 Stanislava

Městský floutek Audi Q2 se poveze na vlně mánie po SUV

Podle slov Audi je to městské SUV. Spíš takový pouliční floutek, má přidrzlý výraz, frajerskou vizáž a moderní technologie hodné prémiového revíru.

Tolik linek na žádném jiném audi nenajdete. A to je zrovna Q2 jedno z nejmenších.

Spíš než na svaly chce zaujmout atletickou postavou s - na poměry Audi - nekonvenčními detaily. Charakteristický vzhled mu dávají kontrastně zbarvené panely kryjící zadní sloupky ve stylu supersportu Audi R8.

Namalovat ho dostala za úkol parta mladých designérů a dostala velkou volnost. Je to auto pro mladé, takže má být veselé a výrazné, prostě funky.

Pravda, mohutnou příď má stejně jako ostatní audiny, z ostatních pohledů ale audi nepřipomíná. Na boku má hodně prolisů a linek, které rozbíjejí masu vysokých boků. Vzadu hrají prim vystouplá světla.

Audi Q2
Audi Q2
Audi Q2

Pozornější pohled na siluetu odhalí nový oblíbený fígl designérů koncernu VW. Audi Q2 dostalo tmavé lišty kryjící prahy a spodky dveří. Z bočního pohledu tak auto opticky snižuje, takže vypadá jak nízký hatchback na vysokém podvozku (světlá výška je 15 centimetrů) a velkých kolech (až 19palcových). Když zvolíte variantu s lakovanými spodky dveří verze S-line, působí Q2 najednou bachratěji.

Městská velikost

Q2 má šikovnou velikost, pro manévrování do města je ideální. Vzhledem k mírám je ovšem nečekaně prostorné.

Jinak je to ale audi se vším všudy, s nóbl materiály a maniakální péčí o detail. K tomu může mít výbavu jako ostatní moderní audi včetně připojení na internet, LED předních světel, průhledového (head-up) displeje, stavitelného podvozku nebo pohonu všech kol (systém haldex). To u 4,2metrových SUV a crossoverů (podobnou délku má třeba i Škoda Yeti) rozhodně není běžné.

Design mu na centimetrech a kilech na pohled spíš ubírá, uvnitř je však nečekaně prostorný. Velký rozvor 2,6 metru posouvá kola až do rohů karoserie, 175centimetrový řidič se usadí za volant, jak má, a za něj se vejde 190centimetrový cestující v pohodlí. Místo má i na hlavu. K tomu ještě zbylo místa na kufr s velmi obstojným objemem 405 litrů (verze s pohonem všech kol mají o 50 litrů méně).

Sedí se výš než v klasickém hatchbacku, ale ne zas o tolik, abyste si připadali jak na bidýlku. Posaz je o nějakých pět centimetrů výš, aby se podtrhla lákadla SUV - máte lepší přehled nad provozem a dovnitř se lépe nastupuje, což usnadňují i subtilní prahy.

Audi Q2

Vysokánské boky, které přidávají vnějšímu designu na dramatičnosti, se projevují uvnitř. I dospělý se cítí na předních místech vedle velkých panelů dveří vcelku utopený a na zadních sedadlech má spodní hrany oken v úrovni krku. Děti ze zadních sedadel neuvidí ven vůbec.

Stejně je Q2 ale stavěná hlavně pro dva. Dokazují to i chybějící stropní madla nad zadními dveřmi, nepochopitelně ho ale nad levým uchem má řidič. Možná to ale bylo specifikum předprodukčních exemplářů, které jsme dostali příležitost vyzkoušet.

On-line

Vestavěná SIMka umožní připojení k internetu, různé on-line služby (informace o počasí a dopravě, zpravodajství, které přečte syntetický hlas, vyhledávání cílů pro navigaci). Navigace využívající Google mapy a Street View si můžete promítnout i na obří příplatkový 12,3palcový displej nahrazující kapličku pod volantem. Parádní je chytré hlasové ovládání, které rozumí i češtině: stačí říci „Mám hlad!“ a virtuální asistentka ukrytá v hloubi přístrojovky zareaguje tím, že začne hledat nejbližší restauraci.

Pojíždění v kolonách u verzí s automatem a adaptivním tempomatem obstará samo auto, dobrzdí bez zásahu řidiče za předjedoucím vozem a pak se s ním zas rozjede. Stačí jen točit volantem.

Tři válce pro drahé zboží

Technickým základem Audi Q2 je modulární platforma MQB koncernu VW určená pro modely s motorem vpředu napříč a pohonem předních nebo všech kol. To také znamená dvě různá provedení zadní nápravy: pro slabší verze provedené torzní příčkou s vlečenými rameny, pro silnější víceprvkem.

Na silnici se chová jako normální, o něco vyšší hatchback. Na doširoka rozkročených nápravách se v oblouku nakloní o něco víc než nízké auto, zatáčku ale vykrouží velmi suverénně. Řízení s proměnným převodem je jisté a přesné. Podvozek je pevný a nehoupavý, Q2 dokonce nabídne možnost připlatit za podvozek s adaptivními tlumiči umožňujícími změnu tuhosti.

Základní benzinový přeplňovaný tříválec (85 kW a 200 Nm) je jízdně přesvědčivý. Pro zákazníky bude znamenat spíš filozofický problém zaplatit za tříválcové auto šest set tisíc. Motor je velmi slušně odhlučněný a dostojí svým parametrům: ani se třemi chlapy na palubě není brzdou provozu. I na dálnici zrychluje a nezadýchá se ani na zakroucené silnici. Tříválcovou konstrukci prozradí opravdu jen při razantnějším rozjezdu a vytočení do vysokých otáček, kdy se ozve charakteristický hrubý wartburgovitý hlas. Když ho necháte převalovat ve spodním pásmu otáček, plynule zabere od nějakých patnácti set a na okresce a ve městě při plynulé jízdě vystačíte do dvou a půl tisíc.

Audi Q2

Dvoulitrový turbodiesel má v nejvýkonnějším provedení 190 koní, což z něj dělá nejsilnější motor pro Q2. Motor spřažený výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem má klasický TDI projev: hrubší hlas a rázný záběr. Slabší provedení se 150 koňmi se zdá o dost tišší a na normální ježdění s rezervou sil na předjíždění i na okresce je víc než dostačující.

V nabídce nechybí automatické převodovky, v tomto případě sedmistupňová dvouspojková DSG. Nahoru řadí hladce a rychle, dolů už to tak svižné není, při razantnější jízdě budete občas raději podřazovat ručně, to je klasika dvouspojek VW.

Nabídku motorů doplňují další tři agregáty: 1,4 TSI (110 kW/150 k) s vypínáním poloviny válců, když motor nepracuje pod zátěží, pak nejsilnější benziňák 2,0 TSI se 140 kilowatty a třetím je nejslabší diesel 1,6 TDI s 85 kW.

Těžký turbodiesel promění chování v zatáčkách, víc zatíží přední nápravu, takže zatáčí s menším elánem než lehkonohé benzinové verze (základní má 1,2 tuny). Nedotáčivost ve všech případech efektivně potlačí systém XDS, který přibrzdí vnitřní kolo v oblouku, aby se kolem něj auto stočilo. Významnou roli v utažených zatáčkách hraje také to, že chytrá elektronika mezinápravové spojky verze „quattro“ umí v tu chvíli poslat sílu na zadní kola, auto z oblouku vyvézt a potlačit nedotáčivost.

Zbrojení podle Audi

První Q2 dorazí do Česka na podzim, předprodej odstartuje už v srpnu. Ceny budou audinovsky prémiové. První odhady tipují startovací cenu pod šest set tisíc. V Německu startuje ceník na 630 tisících.

Audi je v plném zbrojení na SUV mánii, která obíhá svět. Čtyři SUV od 4,2metrové novinky po pětimetrovou Q7 pokrývají všechny skuliny trhu. A to se chystá ještě menší čtyřmetrový crossover a taky obří luxusní koráb Q8 (možná Q9). Začátkem příštího roku ještě dorazí nová generace Audi Q5.

  • Nejčtenější

Tesla vás může zabít, v automobilce o tom vědí, potvrzuje únik informací

Otázku, zda automobilka Tesla dokáže spolehlivě ochránit osobní údaje svých klientů, si klást už nemusíte. Nedokáže to....

Blatto je bugina českého studenta, která zaujala svět

Plzeňský student uspěl v mezinárodní soutěži mikromobility s buginou inspirovanou šváby. Jeho malý terénní automobil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premiéra občerstvené Škody Scala se blíží. Ulovili jsme testovací prototyp

V průběhu léta mají dorazit faceliftované škodovky Scala s Kamiqem. Maskovaný prototyp občerstveného modelu Scala...

Český monster truck mezi koloběžkami jsme prohnali po lese. Stojí 150 tisíc

Nabídka elektrických koloběžek na českém trhu se celkem slušně rozrůstá. Česká značka Hugo Bike však vyčnívá svým...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pytlíky na zvratky do výbavy elektroaut. Vozy umocňují častou nemoc z pohybu

Premium Mozek pasažéra na zadním sedadle trpí, protože na rozdíl od řidiče nemůže předvídat trajektorii pohybu vozu. Náhlé...

Matka na pervitinu a italská domácnost. Jak to bylo s vraždou dítěte v Mostě

Premium Vyostřené konflikty, dvojí život matky, neúspěšné podněty sociálce, problémová čtvrť a drogy. Z pozadí sporu o tříleté...

Jsme na prahu epidemie srdečního selhání, vyléčit se nedá, říká kardiolog

Premium Zatímco infarkt zná každý, povědomí o srdečním selhání je malé. Často se mylně zaměňuje právě za infarkt či zástavu...

Kam zmizel lupič století. František Procházka podle svědků žije v Karibiku

Premium Policie si chvíli myslela, že je František Procházka, který ukradl 540 milionů korun, po smrti. Jenže někteří Češi ho...

Pro auto do Polska? Může se to hodně vyplatit, na octavii ušetříte sto tisíc

Exkluzivně Už letmý pohled do inzerce ukazuje, že v Polsku jsou ojetá auta levnější než v Česku. A to docela výrazně: při koupi...

Mazda CX-60 jde proti proudu. Nejsilnějším argumentem je podélně uložený motor

Premium Pozor, Mazda CX-60 není jen další velké SUV. Tedy, velká je, ale není to jen obyčejná krabice – má dospělou techniku s...

Co na té Tesle všichni vidí? V testu potěšily zrychlení i nezvyklé aplikace

Premium Jedni ji až nekriticky adorují, druzí ostentativně zatracují. A co na tom, že v elektromobilech Tesla většina z nich...

To nejlepší na konec? Poslední edice Audi R8 je dokonalé sportovní auto

Premium Za volantem Audi R8 GT RWD si uvědomíte podstatu a kouzlo klasického sportovního vozu s motorem uprostřed. Desetiválec,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Stejně ošklivá jako všechno, co Rusko dělá, komentují vítězku soutěže krásy

V každoroční soutěži krásy pro vdané ženy získala titul Paní Ruska světa 2023 učitelka angličtiny Natalja Oskarová....

Zemřel český e-sportový šampion Twisten, bylo mu teprve 19 let

Ve věku pouhých devatenácti let zemřel český profesionální hráč počítačové střílečky Valorant Karel Ašenbrener, známý...

Hanka Kynychová nafotila sexy fotky. S klientkami probírá i menopauzu

Lektorka fitness a cvičitelka Hanka Kynychová (55) přiznává, že s nastupující menopauzou je třeba změnit ve svém životě...

Jsme unavení úplně jako staří lidé, říkají Mišík a Jirásková

Zpěvák Adam Mišík (26) už rok randí s dcerou Ivy Kubelkové, modelkou Natálií Jiráskovou (18). Nedávno spolu začali...

Miluji tě, ale podvádím tě. A nelituji. Studie nahlédla do hlubin nevěry

Premium Je jedním z nejrozsáhlejších výzkumů svého druhu a přináší víc než paradoxní zjištění. Vyjevuje, že důvody nevěry jsou...