Švarná důchodkyně: krásná Škoda 110 R je v kurzu

  12:29aktualizováno  12:29
Více než 120 historických škodovek se sjelo o víkendu na jubilejní 50. celostátní sraz sportovních vozidel Škoda. V kempu u rybníka Knížecí blízko Tábora, kde bylo centrum srazu, byla k vidění řada felicií, slavné kupé ze 70. let 110R, pozdější modely Garde a Rapid nebo speciály jako Favorit MTX a Felicia Fun.

Petr Truxa dorazil na sraz parádní žlutou Škodou 110R, kterou si sám zrenovoval. | foto: Petr Lundák, MF DNES

V sobotu odpoledne se veteránisté vydali na spanilou jízdu po Táborsku. Společnou vyjížďku si nenechal ujít ani Petr Truxa z Pardubic. „Přijel jsem po vlastní ose. To víte, už je to dědek, tak těch sto padesát kilometrů bylo na něj už dost. Místy se i zadýchával, kvůli vedru,“ usmíval se majitel jasně žlutého kupé Škoda 110R z roku 1980.

„Auto jsem v devadesátých letech používal ještě jako běžný vůz. Erko jsem koupil v roce 1996 za sedm tisíc korun, časem jsem se ale rozhodl pro renovaci. Inspiroval mě první sraz, který jsem absolvoval v roce 1998 v Mělníku. Teď už bude mít fešácký důchod, jezdím s ním jen na srazy, výlety či ho půjčuji na svatby,“ dodal pyšný majitel mezi veteránisty stále cennějšího modelu, který se vyráběl v letech 1970 až 1980 v Kvasinách.

Škoda 110R

V nadcházejícím létě se Petr Truxa se svou 110R jen tak nezastaví. „Už mám nasmlouvané dvě svatby a k tomu je ještě hodně veteránských akcí, takže budu si muset i vybírat,“ uvedl.

Erka, felicie, rapidy kabrio

Fotogalerie ze srazu škodovek

Generální opravu žlutého vozidla si dělal Truxa sám. „Jsem takový vetešník, sběratel všeho možného, takže něco jsem měl a zadal jsem i inzerát do novin, že koupím díly na stodesítku. Za dob socialismu se právě náhradní díly kupovaly do zásob, takže to měl doma kde kdo. Protože jsou díly na erko hodně shodné s klasickou stovkou či stodesítkou, nebyl problém je sehnat. Ale nejnáročnější byl lak, to bylo pracné. Všechno jsem si ale na autě dělal sám, nikdy nebylo v žádném odborném servisu či v dílně,“ těší Truxu.

V současné době je škodovácké kupé v kurzu. Pěkný originální a garážovaný kousek může stát i sto tisíc korun. To Petr Truxa samozřejmě dobře ví. „Lidé se mě často ptají, za kolik bych ho prodal. Ale to nejde, pro mě má nevyčíslitelnou hodnotu. Opravdu bych teď neuměl říci sumu, za kterou bych to prodal. Ale je jasné, že stát se může cokoliv a třeba budu jednou donucený erko prodat,“ dodal majitel auta s tím, že v současné době je veteránismus dost drahý koníček už i u škodovek ze 60. až 80. let minulého století.

Jeden z prvních kusů Škoda 110R

Jeden z prvních kusů Škoda 110R

 

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Bentley slaví stovku. Nejrychlejší náklaďáky na světě sází na objem

Posádka Elliot Dale a Richard Porter s automoblem Bentley Derby z roku 1935 na rychlostní zkoušce v areálu zemědělského družstva ve Svatém Janu nad Malší na Českobudějovicku.

Za vznikem výrobce luxusních vozů Bentley stál britský průkopník automobilismu a konstruktér motorů Walter Owen...

OBRAZEM: Perly značky Bugatti jsou k vidění v Brně

Instalace výstavy Žijeme Bugatti

Bugatti patří k nejslavnějším automobilovým značkám světa. Výstava k příležitosti 110 let od založení francouzské...

Autofotka týdne: Metro bylo nejnebezpečnější auto všech dob

Rover 100 při crashtestu

Nic neilustruje úpadek britského automobilového průmyslu lépe než osmnáctiletá kariéra Austinu Metro, později...

Najdete na iDNES.cz