Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil veliké vášně. Jeden z jeho vývojářů nyní zavzpomínal na dobu, kdy si kvůli obrovskému množství nenávistných reakcí museli dokonce najmout ochranku.

I když je aktuální seriál od Amazonu obecně hodnocený velmi pozitivně (viz náš článek), najdou se hlasy, které tvrdí, že to není opravdový Fallout. Ten podle nich skončil druhým dílem, někteří ještě tak vezmou na milost strategickou odbočku Tactics, ale následná 3D pokračování neuznávají. Ne snad, že by to byly špatné hry, na původní látku ovšem nijak nenavázaly a spíš než Falloutem jsou jakýmsi postapokalyptickým Skyrimem.

Podle ortodoxních fandů jsou pravé Fallouty jen ty isometrické.

Vývojáři z Bethesdy jsou dnes na nějaké ty urážky a posměšky zvyklí, ostatně často tomu svým chováním jdou sami naproti (viz náš článek). Jak těžké je pracovat s kňourající a věčně ublíženou komunitou „hardcore“ hráčů, se přesvědčili už vývojáři třetího dílu z roku 2008. Od jejího prvního oznámení byli totiž mnozí fanoušci skeptičtí a svoji nelibost nad opuštěním tradičního isometrického nadhledu dávali hlasitě najevo.

A to nejen řečnickými argumenty, ale bohužel i nadávkami a výhrůžkami násilím. Takové toxické chování není v herním průmyslu žádná vzácnost (viz náš článek), v tomto případě ovšem byla situace tak vážná, že se vedení společnosti pro jistotu rozhodlo zavést organizační opatření.

„Možná vás překvapím, ale ne každý hráč je milým člověkem. A je mi to líto, ale Fallout má ten podíl nepříjemných fanoušků ještě o něco horší, než bývá zvykem,“ prohlásil ve svém novém videu grafický návrhář John Lobe, který je mimo jiné autorem ikonického monstra Deathclaw (viz náš článek).

Pro celkově malou, ale jinak velmi hlasitou skupinu byla prý jakákoliv snaha o oživení značky kacířství. „Poprvé ve své historii musela Bethesda najmout sekuriťáky,“ zavzpomínal Lobe na neobvyklou posilu tehdejšího vývojářského týmu. Díky bohu zůstalo jen u klávesnicových válek a nikomu se nic nestalo, oceňovaný grafik však vzpomněl, jak demotivující a ubíjející pro vývojáře bylo sledovat příspěvky na sociálních sítích. A to si je vědomý toho, že vedení dělalo vše pro to, aby je od těch nejhorších výstřelků dokázalo odstínit.

Bohužel situace v internetovém prostředí se od té doby ještě o něco více vyhrotila a šance na nějaké zlepšení jsou prakticky mizivé. Někteří lidé jednoduše raději tráví čas kritizováním toho, co se jim nelíbí, než aby se věnovali tomu, co mají rádi. Nebuďte, prosím, takoví.

Autor:
Témata: Fallout, Amazon
  • Nejčtenější

Byla oblíbená, teď však 17 let starou hru zasypala negativní hodnocení

Hra Team Fortress 2 patřila dlouhé roky k oblíbencům v multiplayerovém žánru. V posledních letech...

Nástupce Heroes, o kterém se nám ani nesnilo. Recenze Songs of Conquest

O čem zpívají bardi v putykách každého pohádkového království? O chrabrých činech, krutých zradách...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

V novém traileru na Kingdom Come: Deliverance 2 se souloží, popíjí i lynčuje

Vrcholem páteční prezentace Summer Game Fest byl, alespoň tedy pro české publikum, nový trailer z...

Hráči loňského hitu soupeří, kdo se během hry vyspí s více postavami

Od vydání Baldur’s Gate 3 už uplynulo deset měsíců, do nejmenších detailů propracované RPG ovšem,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost

Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...

Remaster Lollipop Chainsaw láká na 29 sexy oblečků i kostým králíka

Legendární braková mlátička Lollipop Chainsaw se po více než deseti letech od vydání dočká...

Generální manažer značky Warcraft opouští studio Blizzard

John Hight, generální manažer fantasy značky Warcraft, která letos oslaví třicet let od vydání...

Z kanceláře u rodičů až k miliardovému Fortnite. Připomínáme historii Epicu

Epic Games je jednou z nejvýznamnějších společností herního průmyslu. Jejich engine Unreal je...

Začala úspěšně, ale po třech letech je onlinovka od Amazonu v problémech

Onlinovka New World od Amazonu začala úspěšně, v průběhu tří let však zájem o ní výrazně poklesl....

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři lidé, si těsně před...