Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

  • 28
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil veliké vášně. Jeden z jeho vývojářů nyní zavzpomínal na dobu, kdy si kvůli obrovskému množství nenávistných reakcí museli dokonce najmout ochranku.

I když je aktuální seriál od Amazonu obecně hodnocený velmi pozitivně (viz náš článek), najdou se hlasy, které tvrdí, že to není opravdový Fallout. Ten podle nich skončil druhým dílem, někteří ještě tak vezmou na milost strategickou odbočku Tactics, ale následná 3D pokračování neuznávají. Ne snad, že by to byly špatné hry, na původní látku ovšem nijak nenavázaly a spíš než Falloutem jsou jakýmsi postapokalyptickým Skyrimem.

Podle ortodoxních fandů jsou pravé Fallouty jen ty isometrické.

Vývojáři z Bethesdy jsou dnes na nějaké ty urážky a posměšky zvyklí, ostatně často tomu svým chováním jdou sami naproti (viz náš článek). Jak těžké je pracovat s kňourající a věčně ublíženou komunitou „hardcore“ hráčů, se přesvědčili už vývojáři třetího dílu z roku 2008. Od jejího prvního oznámení byli totiž mnozí fanoušci skeptičtí a svoji nelibost nad opuštěním tradičního isometrického nadhledu dávali hlasitě najevo.

A to nejen řečnickými argumenty, ale bohužel i nadávkami a výhrůžkami násilím. Takové toxické chování není v herním průmyslu žádná vzácnost (viz náš článek), v tomto případě ovšem byla situace tak vážná, že se vedení společnosti pro jistotu rozhodlo zavést organizační opatření.

„Možná vás překvapím, ale ne každý hráč je milým člověkem. A je mi to líto, ale Fallout má ten podíl nepříjemných fanoušků ještě o něco horší, než bývá zvykem,“ prohlásil ve svém novém videu grafický návrhář John Lobe, který je mimo jiné autorem ikonického monstra Deathclaw (viz náš článek).

Pro celkově malou, ale jinak velmi hlasitou skupinu byla prý jakákoliv snaha o oživení značky kacířství. „Poprvé ve své historii musela Bethesda najmout sekuriťáky,“ zavzpomínal Lobe na neobvyklou posilu tehdejšího vývojářského týmu. Díky bohu zůstalo jen u klávesnicových válek a nikomu se nic nestalo, oceňovaný grafik však vzpomněl, jak demotivující a ubíjející pro vývojáře bylo sledovat příspěvky na sociálních sítích. A to si je vědomý toho, že vedení dělalo vše pro to, aby je od těch nejhorších výstřelků dokázalo odstínit.

Bohužel situace v internetovém prostředí se od té doby ještě o něco více vyhrotila a šance na nějaké zlepšení jsou prakticky mizivé. Někteří lidé jednoduše raději tráví čas kritizováním toho, co se jim nelíbí, než aby se věnovali tomu, co mají rádi. Nebuďte, prosím, takoví.


Témata: Fallout, Amazon