Jednu chvíli to vypadalo, že snad každé herní vydavatelství bude na PC vyžadovat vlastního klienta. Společnostem se totiž nechtělo dělit o své zisky se Steamem a tak přišli s vlastní alternativou. Ubisoft má svůj Connect, Electronic Arts Origin, pozadu nestojí ani Rockstar, Activision Blizzard, Epic nebo Wargaming.
Asi netřeba vysvětlovat, že z pohledu obyčejných hráčů to není úplně ideální situace a spousta z nich funguje tak, že co není na Steamu, ignorují. Na to nakonec doplácí i Bethesda, která se po pěti letech rozhodla přestat podporovat svého vlastního klienta Bethesda.net launcher, který vznikl v roce 2017 a byl na PC podmínkou pro hraní online her jako Fallout 76 nebo The Elder Scrolls: Legends. Sám o sobě však hráčům nepřinášel žádnou dodatečnou funkcionalitu. Po celou dobu své existence tak nebyl ničím jiným než zbytečným opruzem, který spotřebovával systémové prostředky a zdržoval od hraní nutností dalšího logování. Mojí nejvýraznější vzpomínkou na jeho období je asi nepovedená veřejná beta Falloutu 76, která právě kvůli chybě v klientovi skončila ještě dříve, než začala (viz náš článek).
Vzhledem k tomu, že Bethesda patří pod křídla Microsoftu, který má digitální distribuci zvládnutou na výbornou, bude její launcher během letošního roku ukončen. Počátkem dubna dostanou hráči možnost převést bezplatně své hry do steamových knihoven a to včetně uložených dat či obsahu digitálních peněženek. Na migraci má být dostatečně dlouhé časové okénko a Bethseda se zavazuje, že s případnými problémy bude ochotně asistovat.