- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Slevové akce hrají na tuzemském maloobchodním trhu zásadní roli. O to více v časech, kdy lidé obracejí každou korunu. I proto se obchodníci v případě nastavování cen zlevněného zboží navzdory inflaci drží zpátky. Být levnější než konkurence se v tomto segmentu vyplácí.
Lze si toho všimnout u různých výrobků napříč kategoriemi. „Zářným příkladem je 170gramová čokoláda Studentská pečeť, která před pěti lety stála běžně 50 korun a v akci byla za 30. Teď stojí běžně 95 korun a v akci je za 35,“ popisuje konkrétně Jiří Palas, specialista na maloobchodní řetězce. Zatímco čokoláda za běžnou cenu zdražila o 90 procent, ta v akci pouze o necelých osmnáct.
Spolu se slevovými akcemi hrají velkou roli při nakupování zákazníků privátní značky obchodních řetězců. Podíl značek Albertu, Lidlu, Kauflandu, Penny nebo Teska na jejich tržbách se během posledního roku opět zvýšil.
Připojte se ještě dnes a získejte: