ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Ochrana proti zdražování. Ceny zboží ve slevových akcích stoupají pomaleji

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Obchodníci v posledních dvou letech výrazně zvedli běžné ceny. Zboží ve slevových akcích však zdražili mnohem méně. A jsou také variabilnější - již se neomezují jen na standardní papírový leták, ale zahrnují webové stránky, e-maily a v poslední době mobilní aplikace.

Slevové akce hrají na tuzemském maloobchodním trhu zásadní roli. O to více v časech, kdy lidé obracejí každou korunu. I proto se obchodníci v případě nastavování cen zlevněného zboží navzdory inflaci drží zpátky. Být levnější než konkurence se v tomto segmentu vyplácí.

Lze si toho všimnout u různých výrobků napříč kategoriemi. „Zářným příkladem je 170gramová čokoláda Studentská pečeť, která před pěti lety stála běžně 50 korun a v akci byla za 30. Teď stojí běžně 95 korun a v akci je za 35,“ popisuje konkrétně Jiří Palas, specialista na maloobchodní řetězce. Zatímco čokoláda za běžnou cenu zdražila o 90 procent, ta v akci pouze o necelých osmnáct.

Spolu se slevovými akcemi hrají velkou roli při nakupování zákazníků privátní značky obchodních řetězců. Podíl značek Albertu, Lidlu, Kauflandu, Penny nebo Teska na jejich tržbách se během posledního roku opět zvýšil.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se