První polovina letošního roku se nesla ve znamení premiových a luxusních značek. Na pražské Dlouhé třídě otevřela prodejna prémiového italského pánského oblečení a doplňků Handpicked, v nedaleké Široké ulici se nově prodávají švýcarské hodinky RADO či luxusní francouzská móda Zadig & Voltaire, vyplývá z dat společnosti Cushman & Wakefield poskytující služby v oboru komerčních nemovitostí.
Dalším novým prodejcem francouzské módy je premiový Eden Park v pražském Palladiu. Do tohoto segmentu se řadí také prodejci sportovní módy, a to německý Absolute Teamsport, italský Macron, či slovenská jízdní kola Kellys.
Značka | Země původu | Adresa/Projekt | Město |
---|---|---|---|
Absolute Teamsport | Německo | Voroněžská | Praha |
Aperol Spritz Terrace | Itálie | Masarykovo nábřeží | Praha |
Be Silly | Belgie | Korunní | Praha |
Eden Park | Francie | Palladium | Praha |
Handpicked | Itálie | Dlouhá | Praha |
Kellys | Slovensko | OC Atrium | Hradec Králové |
Macron | Itálie | Dyjská | Praha |
Nexterio | Polsko | Park & Shop Ostrava | Ostrava |
Nova Post | Ukrajina | Pod Višňovkou | Praha |
RADO | Švýcarsko | Široká | Praha |
Rossopomodoro | Itálie | Palladium | Praha |
Victoria’s Secret | USA | Westfield Chodov | Praha |
Zadig & Voltaire | Francie | Široká | Praha |
Zdroj: Cushman&Wakefield |
Poptávka po luxusním spodním prádlu
„Victoria’s Secret dlouhodobě patřila vedle Primarku k nejžádanějším značkám, které českým zákazníkům na trhu chyběly. Prodejna na pražském Chodově se těší velkému zájmu nakupujících díky svému konceptu, kvalitnímu produktu, síle globální značky a také velice propracovanému marketingu,“ hodnotí Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.
„První týdny fungování pražské prodejny jednoznačně ukázaly, že o zboží a koncept je i v Česku velký zájem,“ dodává Kotrbáček.
Do Česka přichází andělské spodní prádlo i louisianské smažené kuře |
Retailový trh je hlavně o inovacích a nových nápadech, kvalitním produktu a silném příběhu. U nově vstupujících, aktivních a úspěšných značek jsou právě to klíčové předpoklady pro jejich další růst a schopnost se na trhu dlouhodobě udržet, míní analytik.
„Čeští zákazníci jsou stále sofistikovanější, vyžadují kvalitu produktu a originalitu. To nahrává růstu a expanzi luxusních a prémiových značek: ty na trh stále v hojné míře přicházejí a stávajícím se dobře daří,“ říká Kotrbáček.
Premiové brandy míří na pražskou high street
Také druhá polovina tohoto roku bude patřit premiovým a luxusním značkám. V pražské Pařížské ulici otevře první zdejší pobočku světoznámá módní značka Ralph Lauren, která u nás dosud prodávala pouze svou dostupnější kolekci pod značkou Polo ve Fashion Arena Prague Outlet. Nová prodejna v Pařížské 26 však bude prodávat i to nejluxusnější, co značka nabízí.
V Praze také znovu otevírá plnohodnotnou prodejnu módní brand Jimmy Choo, který míří do atraktivní oblasti u břehu Vltavy poblíž rekonstruovaného hotelu Fairmont a náměstí Miloše Formana. Zde se nyní zcela zásadně mění a nadále bude měnit kvalita obchodního prostředí a posilovat tato část Pařížské ulice.
Přispějí k tomu zejména nové projekty, které rozšíří nabídku tamních maloobchodních ploch o pětinu: luxusní hotel Fairmont Golden Prague Hotel, který se po rekonstrukci otevře v průběhu příštího roku a nově zrekonstruovaná dominantní budova Pařížská 25.
High street (neboli hlavní nákupní ulice v centru města) byla v prvním pololetí cílem pěti nově příchozích značek. Další čtyři vstoupily do obchodních center (v Praze a Hradci Králové), tři otevřely na ulicích mimo centrum Prahy a jedna v retail parku v Ostravě. Kromě americké Victoria’s Secret jsou všechny nové brandy evropské. Tři pocházejí z Itálie, dva z Francie, ostatní země jsou zastoupeny vždy jednou značkou.
Nové gastro koncepty
Český gastronomický trh by letos mělo obohatit množství nových konceptů – zatím k nám přišly tři a další se chystají.
V prostorách Galerie Mánes otevřela Aperol Spritz Terrace s výhledem na Vltavu a pražské panorama. Ta je největší terasou této značky, jež koncept provozuje například v Miláně, Benátkách či Londýně, kde je součástí gastronomického foodhallu Eataly.
Dalším letošním italským(v vstupem je neapolská pizzerie Rossopomodoro, která otevřela pobočku v Praze. Neutuchající chuti Čechů na pizzu využívá i první pražská pobočka americké Domino’s, která již od roku 2019 funguje v Brně.
Obuv, oblečení i kavárny. Do Česka loni vstoupilo téměř čtyřicet nových značek |
Svou druhou pražskou pobočku otevře populární pizzerie L’Osteria, a to v novém projektu Masaryčka. Belgické občerstvení pak přináší bistro Be Silly.
Milovníci rychlého občerstvení se mají na co těšit i v druhé polovině roku. Nejvýznamnějším vstupem bude otevření prvních poboček amerického fast foodu Popeyes.
Své příznivce si jistě najde také Bottega Prosecco Bar & Restaurant na pražském letišti Václava Havla, streetfood koncept Chuck & Frida v holešovickém projektu Port7, slovenské poke Kaliforňan v Brně, zdravé rychlé občerstvení Natoo na pražském hlavním nádraží či tchajwanské čaje The Alley v pražské ulici Na Příkopě.
„Zájem zákazníků o stravování v zajímavých, originálních a kvalitních konceptech roste po celém světě, stejně tak v České republice, kam nové koncepty stále přicházejí a dobře se jim tu daří. To samozřejmě láká na trh další koncepty a operátory. V dnešní době hrají velkou roli zážitky včetně těch gastronomických a vše zajímavé se sdílí na sociálních sítích, což se týká i restauračních konceptů. Proto se opět daří těm, kteří nabízejí dobrý a kvalitní produkt, slušný a odpovídající servis, nápad a stálé inovace,“ uzavírá Kotrbáček.