Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Do Česka přichází andělské spodní prádlo i louisianské smažené kuře

  16:28
Český maloobchodní trh je pro zahraniční značky stále atraktivní a ročně zde zakotví několik desítek z nich. V loňském roce jich bylo více než čtyřicet a i letos se sem chystají noví retaileři. Velmi očekávaný je vstup amerického řetězce fast food restaurací prodávajících smažené kuřecí maso Popeyes, ale také květnový vstup oblíbeného prodejce spodního prádla Victoria’s Secret.

V poslední dekádě na český trh vstoupilo několik desítek významných amerických značek, často z odvětví módy, ale i dalších segmentů. K těm nejzásadnějším patří Gap, Foot Locker, Polo Ralph Lauren, Skechers, Steve Madden, Tiffany & Co., Yankee Candle či Under Armour. Přicházejí k nám také zástupci F&B sektoru jako pizza Domino’s nebo Pizza Hut.

Fotogalerie

Victoria’s Secret je dlouhodobě žádanou značkou, která na českém trhu doposud chyběla. Jde o největšího amerického prodejce spodního prádla s více než tisícovkou obchodů po celém světě. V Česku bylo jeho produkty dosud možné zakoupit jen v tranzitní části letiště Václava Havla. V květnu 2023 se v pražském nákupním centru Westfield Chodov otevře první prodejna této značky v Česku.

„Značka Victoria’s Secret je celosvětově velice úspěšná z mnoha důvodů, mimo jiné proto, že nabízí sofistikovaný, stále inovovaný, trendy a vysoce módní produkt a design za dostupnou cenu, ve velice atraktivním prostředí. Produkty jsou pro zákaznice nejen krásné, ale také funkční, což z nich činí velice žádané zboží,“ popisuje partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.

Prodeje módy online příští rok posílí, nákupům přes mobil vévodí tenisky

Značku navíc provází inspirativní design prodejen a silný příběh produktů podporovaný světově známými módními přehlídkami, které patří k nejvíce sledovaným a sdíleným na sociálních sítích. Topmodelkám, které měly tu čest prádlo pro značku předvádět, se přezdívá andělé. Její obchody mají velice vysokou návštěvnost, jsou velmi fotogenické a sdílené a přitahují hodně pozornosti.

Victoria’s Secret

  • Vznikla v roce 1977 když se Roy Raymond v San Francisku rozhodl, že všem a hlavně mužům ukáže, že nákup spodního prádla může být i příjemnou záležitostí.
  • Na otevření obchodu si půjčil 40 tisíc dolarů od banky a 40 tisíc dolarů od své rodiny.
  • Společnost v prvním roce vydělala 500 tisíc dolarů a Raymond založil katalog zásilkového obchodu a otevřel tři obchody v San Francisku.
  • V roce 1982, po pěti letech provozu, Raymond prodal společnost Victoria’s Secret s jejími pěti obchody a 42stránkovým katalogem za jeden milion dolarů společnosti Wexner, která tehdy vydělávala šest milionů dolarů ročně.

Americký prodejce spodního prádla patří podle Kotrbáčka mezi žádané nájemce, které se obchodní centra snaží mít ve své nabídce, aby splnila přání zákazníků, kteří po značce touží.

„Značka stále vyvíjí nové kolekce, produkty a designy prodejen, a tak je schopna zákazníkům stále nabízet novinky a tím udržovat návštěvnost, atraktivitu a také obraty svých prodejen na velice dobré úrovni. Její obchody patří k ozdobě i přitažlivé atrakci obchodních center i nákupních tříd,“ říká expert z Cushman & Wakefield.

Lousianské smažené kuře

V Česku kromě módních značek působí také mezinárodní restaurace, které k nám přicházejí z celého světa, ale většina těch nejvýznamnějších opět právě z Ameriky. V minulosti to byly třeba pizzerie Domino’s či Pizza Hut nebo pekařství Cinnabon. Nový vstup na český trh nedávno ohlásil také americký fastfoodový řetězec Popeys, prodejce smažených kuřecích pochoutek.

„Popeyes skvěle doplní velice dobře fungující fastfoodové koncepty, jako je KFC, Burger King a samozřejmě McDonald’s, který byl u nás prvním mezinárodním řetězcem přicházejícím z Ameriky a nedávno oslavil třicet let na českém trhu,“ doplňuje Jan Kotrbáček z Cushman & Wakefield.

Úzké džíny nevymřou, říká šéf Levi’s. Značka představila své výsledky

Mezi nejpopulárnější americké značky, které na českém trhu dlouhodobě figurují, patří Nike, Levi’s, Tommy Hilfiger, Michael Kors, Adidas či Calvin Klein. Většina z nich svou vlajkovou prodejnu na českém trhu umístila do pražské ulice Na Příkopě, nejnavštěvovanější nákupní třídy v regionu střední a východní Evropy. Ta se z hlediska výše nájmu řadí k nejdražším nákupním třídám v Česku i v celé střední a východní Evropě, dlouhé roky na první pozici, letos na druhou za Pařížskou.

Jen málo amerických značek se na českém trhu neudrželo. Odešel z něj například prodejce oděvů Forever 21, který se před pěti lety globálně dostal do finančních potíží, uzavřel až třetinu svých prodejen ve 40 zemích a nyní se soustředí na profitabilní prodejny v USA a online prodej.

Autor:
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...