V poslední dekádě na český trh vstoupilo několik desítek významných amerických značek, často z odvětví módy, ale i dalších segmentů. K těm nejzásadnějším patří Gap, Foot Locker, Polo Ralph Lauren, Skechers, Steve Madden, Tiffany & Co., Yankee Candle či Under Armour. Přicházejí k nám také zástupci F&B sektoru jako pizza Domino’s nebo Pizza Hut.
Fotogalerie |
Victoria’s Secret je dlouhodobě žádanou značkou, která na českém trhu doposud chyběla. Jde o největšího amerického prodejce spodního prádla s více než tisícovkou obchodů po celém světě. V Česku bylo jeho produkty dosud možné zakoupit jen v tranzitní části letiště Václava Havla. V květnu 2023 se v pražském nákupním centru Westfield Chodov otevře první prodejna této značky v Česku.
„Značka Victoria’s Secret je celosvětově velice úspěšná z mnoha důvodů, mimo jiné proto, že nabízí sofistikovaný, stále inovovaný, trendy a vysoce módní produkt a design za dostupnou cenu, ve velice atraktivním prostředí. Produkty jsou pro zákaznice nejen krásné, ale také funkční, což z nich činí velice žádané zboží,“ popisuje partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.
Prodeje módy online příští rok posílí, nákupům přes mobil vévodí tenisky |
Značku navíc provází inspirativní design prodejen a silný příběh produktů podporovaný světově známými módními přehlídkami, které patří k nejvíce sledovaným a sdíleným na sociálních sítích. Topmodelkám, které měly tu čest prádlo pro značku předvádět, se přezdívá andělé. Její obchody mají velice vysokou návštěvnost, jsou velmi fotogenické a sdílené a přitahují hodně pozornosti.
Victoria’s Secret
|
Americký prodejce spodního prádla patří podle Kotrbáčka mezi žádané nájemce, které se obchodní centra snaží mít ve své nabídce, aby splnila přání zákazníků, kteří po značce touží.
„Značka stále vyvíjí nové kolekce, produkty a designy prodejen, a tak je schopna zákazníkům stále nabízet novinky a tím udržovat návštěvnost, atraktivitu a také obraty svých prodejen na velice dobré úrovni. Její obchody patří k ozdobě i přitažlivé atrakci obchodních center i nákupních tříd,“ říká expert z Cushman & Wakefield.
Lousianské smažené kuře
V Česku kromě módních značek působí také mezinárodní restaurace, které k nám přicházejí z celého světa, ale většina těch nejvýznamnějších opět právě z Ameriky. V minulosti to byly třeba pizzerie Domino’s či Pizza Hut nebo pekařství Cinnabon. Nový vstup na český trh nedávno ohlásil také americký fastfoodový řetězec Popeys, prodejce smažených kuřecích pochoutek.
„Popeyes skvěle doplní velice dobře fungující fastfoodové koncepty, jako je KFC, Burger King a samozřejmě McDonald’s, který byl u nás prvním mezinárodním řetězcem přicházejícím z Ameriky a nedávno oslavil třicet let na českém trhu,“ doplňuje Jan Kotrbáček z Cushman & Wakefield.
Úzké džíny nevymřou, říká šéf Levi’s. Značka představila své výsledky |
Mezi nejpopulárnější americké značky, které na českém trhu dlouhodobě figurují, patří Nike, Levi’s, Tommy Hilfiger, Michael Kors, Adidas či Calvin Klein. Většina z nich svou vlajkovou prodejnu na českém trhu umístila do pražské ulice Na Příkopě, nejnavštěvovanější nákupní třídy v regionu střední a východní Evropy. Ta se z hlediska výše nájmu řadí k nejdražším nákupním třídám v Česku i v celé střední a východní Evropě, dlouhé roky na první pozici, letos na druhou za Pařížskou.
Jen málo amerických značek se na českém trhu neudrželo. Odešel z něj například prodejce oděvů Forever 21, který se před pěti lety globálně dostal do finančních potíží, uzavřel až třetinu svých prodejen ve 40 zemích a nyní se soustředí na profitabilní prodejny v USA a online prodej.