Ocenění uděluje řídící orgán české nejvyšší soutěže už sedm let. Klíčovým kritériem při vyhodnocení je nejen práce s fanoušky, ale také marketingová činnost, její inovativnost a výsledky, které mají efekt na chod celého klubu.
V soutěži hlasují jednak odborníci, ale také profesionální týmy samotné. V porotě zasedají například zástupci odborných subjektů, influenceři, pedagogové i členové LFA nebo mediální partneři ligy.
Nadstavba, finále o Evropu, změny v hostování. Jak vypadá liga v příští sezoně |
„Marketing a práce s fanoušky jsou nedílnou součástí profesionálního fotbalu, která hraje stále důležitější roli. Jsem proto rád, že každou sezonu včetně té poslední je v rámci obou soutěží možné vidět zvyšující se aktivitu a také celou řadu zajímavých a kvalitních projektů, které pomáhají ke spokojenosti příznivců, většímu zájmu o dění v klubech nebo také větší návštěvnosti na stadionech,“ zhodnotil obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.
Nejlépe si už popáté v řadě vedla Sparta, která v anketě získala 67 bodů. Druhá Slavia jich měla o dvacet méně, třetí Plzeň jich pak nasbírala 22.
„Na první místo nelze zařadit nikoho jiného než pražskou Spartu. V divácké návštěvnosti překonala několik letitých rekordů. Z mého pohledu nejvýraznější změnou bylo zavedení věrnostního systému pro majitele permanentek, které je motivuje celosezonní vstupenku využít, nebo uvolnit své místo do prodeje,“ prohlásil docent Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS na Univerzitě Karlově.
„Letos jsem postavil nejvýše Spartu, která má systém práce s fanoušků nejpropracovanější a také se může pyšnit širokým záběrem aktivit,“ řekl Petr Nitsche, vedoucí hokejového oddělení BPA sport marketing.
V nové kategorii, která hodnotila práci s příznivci hostujících týmů při domácích utkáních, triumfovala Slavia. Od takzvaných SLO, neboli kontaktních osob pro fanoušky, kteří v této disciplíně hlasují, obdržela 37 bodů. Na druhém místě pak skončila Sparta (28) a na třetím Bohemians (24).
Sparta začne nový ročník ligy doma s Olomoucí, Slavia s Hradcem |
„Hodnotily se podmínky na stadionech, samozřejmě především v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu,“ vysvětlil manažer rozvoje projektů LFA Štěpán Hanuš.
Kromě hlavní kategorie byly kluby oceněny také v doprovodných anketách za oblast Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.
„Není to ale jen o vítězích. Vidíme i skvělou práci menších klubů, které i s nižším rozpočtem dokážou vytvořit krásné projekty, jež přitahují pozornost. V tomto směru rozhodně stojí za zmínku práce Teplic, které se pustily do velkého rebrandingu a ohlasy jsou u odborníků i veřejnosti velice pozitivní, či Bohemians 1905, kterým se skvěle povedly oslavy připomínající 40 let od posledního titulu nebo Ďolíček fest,“ dodal Hajný.
Pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezonu 2022/23:Hlavní anketa CLP klubů FORTUNA:LIGY: 1. AC Sparta Praha 67 bodů 2. SK Slavia Praha 47 bodů 3. FC Viktoria Plzeň 22 bodů 4. FC Baník Ostrava 19 bodů 5. FK Teplice 10 bodů 6. Bohemians Praha 1905 7 bodů 7. SK Sigma Olomouc 5 bodů 8. FK Pardubice 2 body 9. SK Dynamo České Budějovice 1 bod Doprovodná kategorie – Práce s hostujícími fanoušky FORTUNA:LIGA 1. SK Slavia Praha 37 bodů 2. AC Sparta Praha 28 bodů 3. Bohemians Praha 1905 24 bodů 4. FC Baník Ostrava 22 bodů 5. FC Viktoria Plzeň 21 bodů |