FORTUNA:LIGA 2023/2024
Euforičtí fanoušci Sparty podporují svoje svěřence oslavami ligového titulu.

Euforičtí fanoušci Sparty podporují svoje svěřence oslavami ligového titulu. | foto: Michal Růžička, MAFRA

Cenu Lukáše Přibyla za marketing bere opět Sparta, hosté se nejlépe cítí na Slavii

  • 1
Popáté v řadě získala pražská Sparta cenu Lukáše Přibyla za inovativní činnost na poli marketingu a práci s fanoušky. Ligová fotbalová asociace poprvé vyhlásila také doprovodnou kategorii za nejlepší přístup k příznivcům hostů, kterou ovládla Slavia.

Ocenění uděluje řídící orgán české nejvyšší soutěže už sedm let. Klíčovým kritériem při vyhodnocení je nejen práce s fanoušky, ale také marketingová činnost, její inovativnost a výsledky, které mají efekt na chod celého klubu.

V soutěži hlasují jednak odborníci, ale také profesionální týmy samotné. V porotě zasedají například zástupci odborných subjektů, influenceři, pedagogové i členové LFA nebo mediální partneři ligy.

Nadstavba, finále o Evropu, změny v hostování. Jak vypadá liga v příští sezoně

„Marketing a práce s fanoušky jsou nedílnou součástí profesionálního fotbalu, která hraje stále důležitější roli. Jsem proto rád, že každou sezonu včetně té poslední je v rámci obou soutěží možné vidět zvyšující se aktivitu a také celou řadu zajímavých a kvalitních projektů, které pomáhají ke spokojenosti příznivců, většímu zájmu o dění v klubech nebo také větší návštěvnosti na stadionech,“ zhodnotil obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.

Nejlépe si už popáté v řadě vedla Sparta, která v anketě získala 67 bodů. Druhá Slavia jich měla o dvacet méně, třetí Plzeň jich pak nasbírala 22.

„Na první místo nelze zařadit nikoho jiného než pražskou Spartu. V divácké návštěvnosti překonala několik letitých rekordů. Z mého pohledu nejvýraznější změnou bylo zavedení věrnostního systému pro majitele permanentek, které je motivuje celosezonní vstupenku využít, nebo uvolnit své místo do prodeje,“ prohlásil docent Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS na Univerzitě Karlově.

„Letos jsem postavil nejvýše Spartu, která má systém práce s fanoušků nejpropracovanější a také se může pyšnit širokým záběrem aktivit,“ řekl Petr Nitsche, vedoucí hokejového oddělení BPA sport marketing.

V nové kategorii, která hodnotila práci s příznivci hostujících týmů při domácích utkáních, triumfovala Slavia. Od takzvaných SLO, neboli kontaktních osob pro fanoušky, kteří v této disciplíně hlasují, obdržela 37 bodů. Na druhém místě pak skončila Sparta (28) a na třetím Bohemians (24).

Sparta začne nový ročník ligy doma s Olomoucí, Slavia s Hradcem

„Hodnotily se podmínky na stadionech, samozřejmě především v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu,“ vysvětlil manažer rozvoje projektů LFA Štěpán Hanuš.

Kromě hlavní kategorie byly kluby oceněny také v doprovodných anketách za oblast Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.

„Není to ale jen o vítězích. Vidíme i skvělou práci menších klubů, které i s nižším rozpočtem dokážou vytvořit krásné projekty, jež přitahují pozornost. V tomto směru rozhodně stojí za zmínku práce Teplic, které se pustily do velkého rebrandingu a ohlasy jsou u odborníků i veřejnosti velice pozitivní, či Bohemians 1905, kterým se skvěle povedly oslavy připomínající 40 let od posledního titulu nebo Ďolíček fest,“ dodal Hajný.

Pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezonu 2022/23:

Hlavní anketa CLP klubů FORTUNA:LIGY:

1. AC Sparta Praha 67 bodů

2. SK Slavia Praha 47 bodů

3. FC Viktoria Plzeň 22 bodů

4. FC Baník Ostrava 19 bodů

5. FK Teplice 10 bodů

6. Bohemians Praha 1905 7 bodů

7. SK Sigma Olomouc 5 bodů

8. FK Pardubice 2 body

9. SK Dynamo České Budějovice 1 bod

Doprovodná kategorie – Práce s hostujícími fanoušky FORTUNA:LIGA

1. SK Slavia Praha 37 bodů

2. AC Sparta Praha 28 bodů

3. Bohemians Praha 1905 24 bodů

4. FC Baník Ostrava 22 bodů

5. FC Viktoria Plzeň 21 bodů


Mužstvo Z V R P S B
1. AC Sparta PrahaSparta 35 27 6 2 82:30 87
2. SK Slavia PrahaSlavia 35 26 7 2 76:24 85
3. FC Viktoria PlzeňPlzeň 35 21 7 7 76:40 70
4. FC Baník OstravaOstrava 35 14 7 14 56:48 49
5. FK Mladá BoleslavMl. Boleslav 35 13 8 14 51:59 47
6. 1. FC SlováckoSlovácko 35 12 8 15 45:56 44
Teplice
2:0 a 2:1
Liberec
Teplice
Hradec Králové
Hradec Králové
3:1 a 3:1
Olomouc
Mužstvo Z V R P S B
12. FK JablonecJablonec 35 9 14 12 45:50 41
13. FK PardubicePardubice 35 11 7 17 39:47 40
14. Bohemians Praha 1905Bohemians 35 9 12 14 34:48 39
15. MFK KarvináKarviná 35 8 8 19 38:62 32
16. SK Dynamo České BudějoviceČ. Budějovice 35 7 8 20 41:70 29
17. FC ZlínZlín 35 5 12 18 40:69 27
Mužstvo Z V R P S B
1. AC Sparta PrahaSparta 30 24 4 2 70:26 76
2. SK Slavia PrahaSlavia 30 22 6 2 62:23 72
3. FC Viktoria PlzeňPlzeň 30 19 5 6 67:33 62
4. FC Baník OstravaOstrava 30 13 6 11 48:39 45
5. FK Mladá BoleslavMl. Boleslav 30 12 8 10 50:46 44
6. 1. FC SlováckoSlovácko 30 11 8 11 39:40 41
7. FC Slovan LiberecLiberec 30 10 10 10 46:46 40
8. SK Sigma OlomoucOlomouc 30 10 7 13 40:45 37
9. FC Hradec KrálovéHradec Kr. 30 9 10 11 32:38 37
10. FK TepliceTeplice 30 9 9 12 31:40 36
11. Bohemians Praha 1905Bohemians 30 8 11 11 29:40 35
12. FK JablonecJablonec 30 6 12 12 35:45 30
13. FK PardubicePardubice 30 7 7 16 29:42 28
14. MFK KarvináKarviná 30 6 7 17 30:52 25
15. FC ZlínZlín 30 5 10 15 36:61 25
16. SK Dynamo České BudějoviceČ. Budějovice 30 6 6 18 34:62 24

1. až 6. tým postupuje do skupiny o titul, 7. až 10. tým bude bojovat v play off o Evropu a 11. až 16. tým se utká ve skupině o záchranu.

EURO 2024: Los skupin, program zápasů, stadiony

Fotbalové EURO 2024 se hraje od 14. června do 14. července 2024 v deseti neměckých městech. Čtyřiadvacet účastníků je rozděleno do šesti čtyřčlenných skupin. Čeští fotbalisté se v základní skupině střetnou s Portugalskem, Tureckem a Gruzií.

Česko - Portugalsko, Česko - Gruzie, Česko - Turecko