Starfield umožní navštívit přes tisíc planet, nicméně pouze asi na deseti procentech z nich je život, prozradil Howard v rozhovoru Kinda Funny Games. Vývojáři vytvořili planety procedurálně s ručními zásahy.
„Děláme to tak, že ručně vytváříme jednotlivé lokace a některé z nich jsou umístěny specificky – samozřejmě hlavní města a další lokace pro plnění úkolů. A pak máme sadu těch, které se generují nebo umisťují, když přistanete, v závislosti na dané planetě,“ řekl Howard.
I neobydlená planeta ovšem obsahuje věci k objevení, které se mohou hráči v daný moment hodit. Howard vidí krásu například v tom, že navštívíte planetu, na které nikdo jiný nebyl. Samozřejmostí jsou různé biomy provázané s faunou a flórou. Howard zmínil situaci, v níž agresivní tvorové zabili všechny mírumilovné, takže hráč narazí na hromadu mrtvol a uvědomí si, že v oblasti je něco nebezpečného.
Zklamáni budou ti, kteří si budou chtít na planetách zarybařit (příležitost pro tvůrce modů). Nebudou tu ani pozemní vozidla či možnost osedlat si nějakou mimozemskou potvoru. „Ale máme boost pack – něco z toho jste viděli ve videu. A boost pack má různé schopnosti. Funguje skoro jako vozidlo a je to super zábava. A pak tu jsou planety s nízkou gravitací… je to vážně něco speciálního,“ reagoval Howard.
Vyjádřil se také ke společníkům, kteří prý mají velkou hloubku, nicméně pokud se někdo rozhodne hrát zcela sám za sebe, některé dovednosti tento styl hry podpoří. „Když odejdou sami, mohou se na vás zlobit, a pak se vztah, který máte se společníkem, může měnit na základě rozhodnutí, která ve hře děláte.“
Starfield vychází 6. září na PC a Xbox Series X/S. K podpoře Steam Decku se vyjádří později.