Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dragonflight je návrat k Warcraftu, ale zároveň to už není Warcraft

Dragonflight je v pořadí již devátá expanze pro MMORPG World of Warcraft. Dračí rozšíření zkouší řadu věcí jinak, byť ne vše se povedlo. Ale i snaha věci zlepšit se počítá.

Když jsem v listopadu roku 2020 rozehrál tehdy novou expanzi Shadowlands, na návštěvu podsvětí jsem se celkem těšil. Navnadily mě předcházející animované shorty Afterlives a levelování jsem si nakonec užil – zejména pak upíří story v Revendrethu. Jenže bohužel, dopadlo to úplně jinak – Shadowlands jsou z mého pohledu nejhorší expanzí vůbec.

Obsahu po vydání bylo málo, navíc špatného, řada designových rozhodnutí šla proti hráčům, ani příběh za nic nestál. A to, jak naložili s ikonickým antihrdinou Arthasem, je neodpustitelné. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl nepsat na Dragonflight další klasickou recenzi, ale spíš formou komentáře vypíchnout pár důležitých bodů.

World of Warcraft: Dragonflight

V Dragonflight jsme se vypravili na Dragon Isles, abychom zjednodušeně řečeno pomohli jedněm drakům vypořádat se s druhými draky. Aspoň v této fázi expanze. Možná to takto nezní nic moc, ale po všech těch kosmických kravinách a alternativních linkách je to vlastně docela úleva. Ostatně když se ohlédnu zpět, z hezkých vzpomínek spíš vylovím ty na Shadofang Keep či Kharazan než na kosmické lodě.

Celkem se zájmem jsem si pročítal diskuze týkající se nové expanze. Zdá se, že větší části se líbí, nicméně ozývají se i hlasy, že toto už zkrátka není Warcraft. Osobně osciluji mezi oběma názory a ani víc než po měsíci hraní nemám jasno. Na jednu stranu je tu jistá snaha vrátit se ke kořenům, na stranu druhou výsledek trochu působí, jako když se někdo snaží napodobit původní dílo, ale je poznat, že na hře už dělají úplně jiní lidé. Je tu řada oblíbených ingrediencí, jako jsou draci či rasa Tuskarrů, které vzbuzují pocit familiárnosti, ale vyznění je už o dost odlišné.

I přesto, že mě příběhy tentokrát tolik nezaujaly, jsem si levelování užil. Nové zóny jsou opět nádherné, ostatně už léta platí, že je to právě art tým, na který se můžou tvůrci spolehnout. Krása dračích ostrovů vynikne i díky novince Dragonriding, což je létání na drakovi s využitím herní fyziky. Létání na drakovi je mnohem rychlejší než klasické létání, draka je ovšem třeba aktivně „pilotovat“. Vzhledem k tomu, že Dragonriding si hráči osvojí poměrně zkraje expanze, možnosti, respektive nutnosti takto létat odpovídá i měřítko zón. A musím říct, že je to paráda.

World of Warcraft: Dragonflight
World of Warcraft: Dragonflight

Dalším lákadlem Dragonflightu je nová rasa Dracthyr, k níž se váže nové povolání Evoker. Vzhled se mi nelíbí, víc než draky mi připomínají nějaký ještěří národ. Evoker je v myšlenkách tvůrců agilní mid-range povolání, a byť to jistě mysleli dobře, dopadlo to jako vždycky.

Léčící specializace Preservation je poměrně zajímavě a zábavně navržená, kompetitivní i v PvP. Její omezení dosahu na třicet yardů je sice znát v některých situacích, ale zvykl jsem si. Naproti tomu damage specializace Devastation působí nedodělaně, zejména v PvP je design křehkého kouzelníka s dosahem dvaceti pěti yardů stupidní. A nejen tam. Devastation postrádá nějaké další možnosti. Například jeho ikonická abilita Deep Breath je nespolehlivá, protože často píše, že nebyla nalezena potřebná cesta – a než ji znovu nastavíte, je pozdě, protože situace se změnila, nebo jste mrtví. Přitom hráči právě na (nejen) tento prvek v betě upozorňovali. Vážně mám pocit, že vývojáři dodělali Preservation, zatímco na Devastation už nezbyl čas, tak plus minus nastavili čísla a pustili to ven. Hlavně aby se zbavili Shadowlands.

A není to jen Devastation Evoker. Jednou z navázaných novinek je předělání talentů a návrat ke košatému stromu dovedností. Některá povolání a specializace vypadají solidně, jiné působí, že člověk, který je měl na starost, dal během alfa verze výpověď a nikdo to za něj nedodělal. Třeba současná iterace Balance Druida je příšerná. Blizzard už ohlásil, že některé stromy čekají výraznější zásahy, což mě jen utvrzuje v tom, že vydání uspěchal. Ale nechápejte mě špatně, i tak jsem za nové talenty rád.

World of Warcraft: Dragonflight

Zkouším používat nový „moderní“ interface, na který jsem si docela zvykl, nicméně mě překvapuje, kolik nevychytaných bugů se k němu váže. Chválím snahu víc propracovat crafting a profese, ale opět – přijde mi, že to zůstalo někde na půl cesty a některé prvky nejsou vůbec intuitivní a na první dobrou srozumitelné. PvP v instancích je opět nevyvážené, Solo Shuffle potřebuje další péči, War Mode jsem tentokrát raději nezapínal (aspoň že item level modrého PvP setu je vysoký). Group Finder je v novém roce další středu při resetu opět rozbitý. Ale kašleme na to, protože Vánoce – fajn, tak nám nadělte herní čas jako kompenzaci, je to přece placená služba, ne?

Dragonflight se pokusil vyřešit také to, aby hraní nebylo jako druhá práce. Tady asi záleží na úhlu pohledu a osobním nastavení, nicméně myslím si, že v tomto případě tvůrci vykročili správným směrem. Aktivit je dost, ale věnovat se můžete tomu, co vás baví. Zavděčit se všem u rozmanité uživatelské základy nejde.

Otázka samozřejmě zní, co bude dál. Tvůrci už zveřejnili plán pro rok 2023, nicméně myslím si, že pokud po hráčích chtějí nákup expanze prodávané za plnou cenu a potom ještě každý měsíc předplatné, mělo by být obsahu citelně víc, než kolik nám v posledních letech servírují. Je to právě další obsah, který rozhodne, jak bude Dragonflight za další dva roky vnímán.

World of Warcraft – plán pro rok 2023

Autor:
  • Nejčtenější

Byla oblíbená, teď však 17 let starou hru zasypala negativní hodnocení

Hra Team Fortress 2 patřila dlouhé roky k oblíbencům v multiplayerovém žánru. V posledních letech...

Nástupce Heroes, o kterém se nám ani nesnilo. Recenze Songs of Conquest

O čem zpívají bardi v putykách každého pohádkového království? O chrabrých činech, krutých zradách...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

V novém traileru na Kingdom Come: Deliverance 2 se souloží, popíjí i lynčuje

Vrcholem páteční prezentace Summer Game Fest byl, alespoň tedy pro české publikum, nový trailer z...

Hráči loňského hitu soupeří, kdo se během hry vyspí s více postavami

Od vydání Baldur’s Gate 3 už uplynulo deset měsíců, do nejmenších detailů propracované RPG ovšem,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost

Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...

Remaster Lollipop Chainsaw láká na 29 sexy oblečků i kostým králíka

Legendární braková mlátička Lollipop Chainsaw se po více než deseti letech od vydání dočká...

Generální manažer značky Warcraft opouští studio Blizzard

John Hight, generální manažer fantasy značky Warcraft, která letos oslaví třicet let od vydání...

Z kanceláře u rodičů až k miliardovému Fortnite. Připomínáme historii Epicu

Epic Games je jednou z nejvýznamnějších společností herního průmyslu. Jejich engine Unreal je...

Začala úspěšně, ale po třech letech je onlinovka od Amazonu v problémech

Onlinovka New World od Amazonu začala úspěšně, v průběhu tří let však zájem o ní výrazně poklesl....

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři lidé, si těsně před...