Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hoteloví roboti zaměstnancům šetří čas. Vysávají a doručují občerstvení

  11:45
Moderní technologie a robotika čím dál častěji vstupují do gastro i hotelových provozů. Roboti tak pomáhají nejen rozvážet objednávky v restauraci, ale umí jezdit sami výtahem nebo vysávat. Takové pomocníky do služby nyní povolal OREA Hotel Pyramida v Praze.

Budoucnost ubytovacích zařízení je podle vedení OREA Hotels & Resorts v digitalizaci a automatizaci. S roboty má hotelová síť již zkušenost, od minulého roku na šumavském hotelu Horizont na Špičáku obsluhují hosty dvě robotické servírky „kočky“.

Hledáte práci, která vás budet bavit? Vyberte si z nabídky pracovních pozic u AAA Auto ještě dnes.

Nyní se pražský OREA Hotel Pyramida stal jedním z prvních evropských ubytovacích zařízení, v jehož provozu hosté potkávají nový typ robotů. Ti pomáhají zaměstnancům s odbavením jednoduchých rutinních procesů, které nevyžadují lidskou sílu. Zaměstnanci díky nim ušetří čas, který mohou věnovat hostům a jejich potřebám.

Hotelový robot

„V současné době máme v provozu dva nové roboty. Jeden z nich je vysávací, který se stará o naše chodby a společné prostory. Je to taková přerostlá a výkonnější verze domácích robotických vysavačů, která zvládne jezdit i sama výtahem. To znamená, že se robot sám odpojí od nabíječky, přejede kamkoliv po hotelu, kde je zrovna potřeba vysávat, a když mu začnou docházet baterky, sám se zajede připojit k nabíječce. Je to velmi užitečný pomocník pro naše pokojské,“ přibližuje výhody robotů ředitel OREA Hotelu Pyramida Jan Lauterkranz.

Druhá posila už jízdu výtahem bez problému zvládá. Pokud hosty přepadne mlsná nebo si objednají přes pokojovou službu nějakou drobnost, bude to s největší pravděpodobností právě robot, který objednávku doručí až ke dveřím hotelového pokoje.

Odhalí i maso pod knedlíkem. Samoobslužný kiosek zrychlí odbavení obědů

„Celý proces je navíc velmi jednoduchý. Hosté jen hotelovým telefonem zavolají na recepci, že chtějí doručit čokoládu, oříšky, prosecco nebo třeba zubní kartáček. My následně vše vložíme do boxíku, který je zabudovaný přímo v robotu a na displeji zadáme číslo pokoje, kam má zboží doručit. Robot poté už sám přijede přímo před pokoj a telefonem, který má v sobě zabudovaný, zavolá hostům a oznámí jim, že je na místě,“ vysvětluje proces doručování Lauterkranz.

Více času pro hosty

Za zapojením robotů do provozu stojí především myšlenka ulehčit hotelovému personálu. Každou donáškou, kterou si vezme na starost robot, ušetří recepční alespoň pět minut času. Mohou se tak více věnovat hostům a nezdržovat se pochůzkami, které lze jednoduše automatizovat. U vysávacího robota změnu pocítí zejména úklidový personál, který může věnovat větší péči úklidu hotelových pokojů, případně rychle vyřešit neočekávané situace.

„Rozhodně nechceme hotelový personál nahradit roboty. To ani nelze. Naopak chceme pomocí robotů našim zaměstnancům ulehčit od jednoduchých rutinních úkolů, které zabírají příliš mnoho času. Ušetřený čas potom mohou věnovat péči o hosty a zkvalitňovat tak nabídku našich služeb,“ popisuje přínos digitalizace Lauterkranz.

V restauraci v Orlové obsluhuje zákazníky robot. Občas i zamňouká

Roboti nepotřebují téměř žádnou údržbu, takže personál nijak nezatěžují. „Výjimečný je tento projekt především proto, že je robot schopen si sám přivolat výtah a díky tomu se samostatně pohybovat po hotelu. V tom jsme první ve střední Evropě, na čemž mají velkou zásluhu výtahy KONE a jejich speciální cloudová technologie propojení výtahů s roboty,“ dodává Lauterkanz.

Digitalizace hotelů

Gastro provozovny a hotely čím dál častěji využívají moderních technologie a digitalizaci. Po celém Česku se v různých hotelích častěji objeví místo recepčních rezervační tablety, mobilní check-iny a pokoje s chytrými zámky.

„Automatický self check-in máme na všech našich třinácti hotelech, na třech z nich máme automatický self check-in bez klasické recepce, jde tedy o úplně automatizovanou recepci. Na ostatních našich hotelech máme jak automatickou recepci, tak i klasického recepčního s počítačem, zákazník má tedy možnost volby,“ říká Lukáš Pytloun, generální ředitel a majitel sítě Pytlouns Hotel. Dodává, že velice dobře je vnímána tato možnost volby nebo služba automatického recepčního u korporátní klientely. „Naopak s automatickou recepcí mají trochu problém němečtí turisté, většinou dříve narození, což je logické,“ doplňuje Pytloun.

Využití robotiky v hotelnictví však zatím není příliš běžné a přítomnost robota může návštěvníky leckdy překvapit. Jako například v pražském OREA Hotelu Pyramida. Podle ředitele sice obě jednotky fungují poměrně nenápadně, pozornosti neuniknout. Také proto se hotel snaží, aby bylo setkání robota s hosty co nejpříjemnější.

„Doručovacího robota máme polepeného jako sovu, což hezky doplňuje jeho vzhled a zároveň se tak přibližuje i našim hostům, a to především těm nejmladším. Současně má v sobě nahrané také základní fráze potřebné k pohybu po hotelu a doručování, takže dokonce i mluví. Stále je to v Česku, ale i v Evropě poměrně novinka, takže jsou naši hosté nejprve překvapení, pak ale následuje velký úsměv a focení nebo natáčení videí,“ dodává ředitel hotelu.

Autor:
  • Nejčtenější

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

1. června 2024

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava...

Koupit drahý džus, nebo vylisovat pomeranče? Spočítali jsme, co se vyplatí

6. června 2024

Z pomerančového džusu se stal exkluzivní nápoj. Litr se nyní v českých obchodech prodává za 80 až...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Znát věk odchodu do penze v 50 letech je nesmysl, vmetla ekonomka Kupkovi

2. června 2024  14:28

Je nesmyslné, aby se lidé až v 50 letech dozvídali, v jakém věku půjdou do důchodu. V diskusním...

Minus 210 miliard za pět měsíců. Jen dvakrát Česko hospodařilo hůř

3. června 2024  14:01

Schodek státního rozpočtu za uplynulých pět měsíců letošního roku činí 210,4 miliardy, sdělil...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Dluží stovky milionů, i Gretzkému. Český nápad na pamětní bankovky zkrachoval

3. června 2024  20:04

Firma Top Legends, která prodává pamětní bankovky věnované slavným sportovcům, na sebe podala...

Nutella bude i pro vegany. Nabídne rostlinnou variantu bez živočišného mléka

7. června 2024  6:51

Výrobce Nutelly se chystá uvést na trh její rostlinnou variantu. Italská společnost Ferrero zatím...

Jak se hledá ropa a plyn mezi vinohrady. Reportáž z nejhlubšího vrtu v Česku

7. června 2024

Zhruba šedesát metrů vysokou vrtnou konstrukci nacházející se u obce Krumvíř na Břeclavsku nelze...

Z Taylor efektu tyjí i luxusní hotely. Fanouškům zpěvačky slibují pomyšlení

7. června 2024

Fanoušci Taylor Swiftové rádi zaplatí za dovolenou spojenou s návštěvou jejího koncertu tu nejvyšší...

Zlatá horečka stoupá. Jihokorejci vykupují slitky i z prodejních automatů

6. června 2024

V Jižní Koreji postupně přibývá prodejních automatů, díky nimž mají zákazníci možnost si pořídit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...