Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vybrali miliony, ale hru nedodají. Neúspěch svádí na pád kryptoměn

Vývojáři ze studia Phat Loot vybrali loni na Kickstarteru více než 12 milionů na vznik hry Untamed Isles, ale hráči ji nejspíše nikdy neuvidí. Přestože měla vyjít již v říjnu letošního roku, byl projekt zastaven, protože údajně došly peníze. Studio samotné ovšem hodlá pokračovat dál.
Untamed Isles

Untamed Isles | foto: Phat Loot Studios

Díky komunitnímu financování už vznikla spousta her, které by se asi jinak svého vydání nedočkaly. Na druhou stranu je nutné počítat s tím, že si za své peníze kupujete jen sliby a výsledné dílo nemusí úplně odpovídat původním očekáváním. A nebo také třeba vůbec nevyjde.

Untamed Isles mělo být něco jako Pokémoni jen pro více hráčů najednou.

To se teď stalo 3 052 fanouškům, kteří loni na Kickstarteru přispěli dohromady více než 12 miliony korun na výrobu hry Untamed Isles. Mělo jít o jakousi online variaci na Pokémony, kdy hráči brázdí rozsáhlým otevřeným světem, chytají příšerky a s jejichž pomocí svádí tahové souboje. Zajímavou vlastností měla být integrace s kryptoměnami, kdy si ti nejlepší hráči měli hraním dokonce vydělat skutečné peníze.

Smělý plán se již blížil dokončení, ještě počátkem srpna autoři slibovali, že plná verze vyjde říjnu, jen o několik dnů později však přišla zpráva, že celý projekt byl dán k ledu. „K tomuto okamžiku vedla myriáda faktorů, ale vše se odvíjí od toho, že nejsme schopni finančně zvládnout to, co jsme si předsevzali,“ píše se na oficiálních stránkách hry.

Hra měla přitom vyjít již 6. října.

Na projektu pracovalo celkem 70 lidí, které už ovšem není možné dál platit a než aby došlo k nějakým ústupkům od původního konceptu, raději byl vývoj pozastaven. Problém totiž byl zřejmě v tom, že většinu financí mělo studio uložené v kryptoměnách, jejichž hodnota v posledních měsících dramaticky poklesla.

Většina z těch, kteří na výrobu hry přispěli, ale nemá pro investiční trable vývojářů pochopení a cítí se podvedeni. Své peníze už ovšem neuvidí. „Vzhledem k tomu, že naše peněžní rezervy jsou prázdné, nejsme schopni našim podporovatelům vrátit peníze. Je nám to upřímně líto a přáli bychom si, aby tento scénář byl jiný,“ vysvětlují vývojáři.

Samozřejmě nejsou první a nejspíše ani poslední, kteří nedokázali slibnou kampaň dovést do úspěšného konce (viz například příběh hry Limit Theory), z vyjádření to ovšem vypadá, že z toho těžké spaní nemají. Nevyhlásili totiž bankrot a pod stejným názvem chtějí pokračovat dál, jen se prý chtějí soustředit na menší projekty, které dokážou vytvořit jen v pár lidech.

Otázkou je, jestli se svojí reputací dokážou vůbec nějaké hráče ještě přesvědčit.

Autor:
  • Nejčtenější

V novém traileru na Kingdom Come: Deliverance 2 se souloží, popíjí i lynčuje

Vrcholem páteční prezentace Summer Game Fest byl, alespoň tedy pro české publikum, nový trailer z...

Hráči loňského hitu soupeří, kdo se během hry vyspí s více postavami

Od vydání Baldur’s Gate 3 už uplynulo deset měsíců, do nejmenších detailů propracované RPG ovšem,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost

Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...

Summer Game Show ukázal novou Civilizaci i hry ze světa Harry Pottera a Duny

Počátek června platil dlouhé roky za neoficiální svátek hráčů, právě tou dobou se konala výstava...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Xbox ukázal zásadní novinky: nového Dooma, Age of Mythology i Indiana Jonese

Tradiční velká letní konference Xboxu odhalila celou řadu novinek a přidala informace o již...

World of Warcraft brzy oslaví 20 let, nová expanze se hraje skvěle

Stále populární MMORPG World of Warcraft oslaví letos v listopadu dvacet let od zahájení provozu....

Remaster Lollipop Chainsaw láká na 29 sexy oblečků i kostým králíka

Legendární braková mlátička Lollipop Chainsaw se po více než deseti letech od vydání dočká...

Generální manažer značky Warcraft opouští studio Blizzard

John Hight, generální manažer fantasy značky Warcraft, která letos oslaví třicet let od vydání...

Z kanceláře u rodičů až k miliardovému Fortnite. Připomínáme historii Epicu

Epic Games je jednou z nejvýznamnějších společností herního průmyslu. Jejich engine Unreal je...

Agáta Hanychová: Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Sebe i svoje děti uživím sama
Agáta Hanychová: Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Sebe i svoje děti uživím sama

Zdá se, že se Agáta s ničím nemaže. Na první pohled ji nerozhodí žádný hejt, ani bývalí partneři, se kterými se dlouho soudila o rozložení péče o...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...

Koupil byt i s nájemníkem a zdražil o sedm tisíc. Chce výnos 4,5 procenta

Seriál Našel jsem si nájemní byt, ve kterém bydlím několik měsíců. Platím 17 tisíc korun za nájem a k tomu měsíční poplatky za...

Čekám na transplantaci, ale dám přednost mladým, říká herec Zdeněk Žák

Herec Zdeněk Žák (71) si nikdy moc nepřipouštěl své zdravotní problémy. Nemoci přecházel a k doktoru se nehnal, až...

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři lidé, si těsně před...

Slunce komplikuje výkupy z fotovoltaik. Dodavatelé začínají upravovat ceny

Premium Počet solárních elektráren v Česku stále roste. Ve slunečných dnech je přebytků z fotovoltaik tolik, že se jejich cena...